שיתוף
תגובות
כלכלה » הייטק וטכנולוגיה » מוביט הישראלית נמכרה ב-900 מיליון דולר
למרות הקורונה
אפליקציית הנסיעות הישראלית חתמה השבוע על אקזיט ענק באמצעות מיילים מאובטחים ושיחות ועידה בזום, לאחר שאינטל העולמית, המחזיקה במובילאיי ביקשה לקנות אותה
מוביט | צילום: rafapress, שאטרסטוק

לאחר משא ומתן שנמשך כחודשיים, השבוע דווח (ב') כי אפליקציית מוביט הישראלית נרכשה ע"י ענקית השבבים אינטל בסכום של 900 מיליון דולר. בהתאם למצב העסקה יצאה לפועל עם חתימות דיגיטליות ופגישות בזום.

'מוביט' (moovit) היא אפליקציה לניווט בתחבורה ציבורית, שאינטל קפיטל – זרוע ההשקעות של אינטל, היא אחת מבעלות המניות שלה. בדירקטוריון מוביט יושב אמנון שעשוע, מייסד ומנכ"ל מובילאיי, שנמכרה גם היא לאינטל.

מוביט הישראלית החלה את דרכה כנותנת שירות לנוסעי התחבורה הציבורית ולפני מספר שנים החלה לסייע לערים ברחבי העולם למפות את מערכת התחבורה הציבורית שלהן. החברה פיתחה אפליקציה למידע על פתרונות תחבורה בערים הגדולות ופועלת בכ-3,100 ערים ברחבי העולם. על פי הערכות למוביט יש למעלה מ-800 מיליון משתמשים ב-102 מדינות.

מטרת הרכישה העיקרית של אינטל היא להאיץ את פיתוח שירות ההיסעים האוטונומיים של חברת הבת שלה מובילאיי. כזכור לפני כשלוש שנים רכשה אינטל את מובילאיי בכ-15.3 מיליארד דולר. בכך הפכה החברה הישראלית לאחד המרכזים המשמעותיים ביותר של אינטל בתחום הרכבים האוטונומיים.

המטרה של אינטל היא ליצור טכנולוגיה שמשפיעה על העולם, שמעשירה את החיים של כל אדם על כדור הארץ, וצוות מובילאיי עובד למען מטרה זו בכל יום", אמר בוב סאוון, מנכ"ל אינטל העולמית. "טכנולוגיית הסיוע לנהג של מובילאיי כבר משפרת את בטיחותם של מיליוני כלי רכב בכבישים, ומוביט, כספקית שירותי ניידות, תאיץ את יכולתם לשנות את פני התחבורה כך שהעומסים יופחתו וחיים ינצלו".

ועדיין, אם תשאלו מה אינטל מחפשת בחברה כמו מוביט? אם במובילאיי משולבים שבבים חכמים ואלגוריתמים של בינה מלאכותית, שני דברים שמתחברים לפעילות הליבה של אינטל, במוביט הסיפור הוא מידע, יכולת הניתוח והעיבוד שלו . למעשה, אפשר לומר שהחיבור האמיתי פה הוא בין מובילאיי למוביט, ולא במקרה שעשוע הוא זה שמייצג את אינטל בדירקטוריון מוביט.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים