שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » "מודאגים מהתקריות האלימות – קץ להסתה"
שגרירות ארה"ב
בהודעה חריגה, נציגות וושינגטון הביעה דאגה מהעימותים שאירעו בבירה, ובירדן האשימו את ישראל באחריות לעימותים האלימים. חמאס והג'יהאד האסלאמי קראו ליום זעם
ג'ו ביידן | צילום: NumenaStudios, שאטרסטוק

אחרי 4 שנים של גיבוי לישראל, שגרירות ארצות הברית בישראל פרסמה לראשונה הודעה בעידן ביידן, בה היא מיתממת לגבי הטרור הערבי בירושלים. "מודאגים מהתקריות האלימות", נמסר, "מקווים שגורמים שונים ינהגו באחריות ויקראו לשים קץ להסתה, להשיב את הסדר על כנו ולשמור על כבודם וביטחונם של כל תושבי ירושלים".

במשרד החוץ הירדני גיבו את הטרור והאשימו את ישראל באחריות ל"ההסתה והפרובוקציות של קבוצות יהודיות קיצוניות". הירדנים טענו כי "שלטונות ישראל נושאים באחריות משום שהם מתירים לקבוצות הללו להגיע לעיר העתיקה ולקרוא קריאות גזעניות ולתקוף את תושבי מזרח ירושלים".

כמו כן, בכיר ארגון הטרור חמאס בעזה, אחמד בחר, קרא להתקוממות "נגד הכיבוש ומתנחליו בירושלים". הוא גינה את "אכזריות המתנחלים" וקרא "לרסן אותם בכל הדרכים האפשריות". גם בארגון הטרור הג'יהאד האיסלאמי קראו מוקדם היום בבוקר להמונים "להתנגד לכיבוש הישראלי ולהתפלל במסגד אל-אקצה, להגן עליו ולהדוף את המתנחלים שנכנסים אליו".

לאחר תפילת הבוקר יצאו מאות מתפללים מוסלמים מהר הבית בקריאות הסתה נגד ישראל וצעקו: "ברוח ובדם נפדה את אל אקצא". מאור צמח, יו״ר ארגון ״לך ירושלים״, ציין כי ״מאורעות הלילה בירושלים חייבים להדליק נורה אדומה. האלימות הזאת תסתיים בפיגועים. חייבים עוד היום לעצור את ראשי המסיתים בירושלים, לסגור את דפי הפייסבוק והטוויטר, הקוראים לאלימות ולצאת במלחמת חורמה נגד כל גילויי ההסתה במרחב הציבורי בירושלים".

עו"ד מוחמד מחמוד, המייצג ארבעה מהפלסטינים שנעצרו בחשד לתקיפות שוטרים, הצטרף גם הוא להצדקת הטרור וטען כי הנוכחות המוגברת של המשטרה במהלך חודש הרמדאן לא סייעה להרגעת הרוחות, מאשים כי לתושבי מזרח ירושלים לא היו נותנים אפשרות להפגין בדומה לזו שקיבלו בארגון הימין הקיצוני להב"ה, וטוען לאכיפה חד צדדית.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים