שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » "מודה לברזיל על עמדתה הנחרצת נגד האג"
אשכנזי בפגישה
שר החוץ אשכנזי בפגישה עם עמיתו הברזילאי בירושלים: "אנו מזהים בבירור את טביעות אצבעות איראן בניסיונות האחרונים לפגוע במטרות ישראליות ברחבי העולם"
שר החוץ גבי אשכנזי ושר החוץ הברזילאי | צילום: משרד החוץ

שר החוץ גבי אשכנזי אירח היום במשרד החוץ בירושלים את שר החוץ הברזילאי, ארנסטו אראוז'ו. זהו ביקורו השלישי של השר הברזילאי בישראל בתפקידו הנוכחי. במהלך ביקורו בישראל, צפוי, שר החוץ אראוז'ו להפגש עם גורמים במערכת הבריאות, על רקע העלייה בתחלואה בברזיל.

שר החוץ אשכנזי: "אנו פועלים יחד להרחבת שיתופי הפעולה בין המדינות במלחמה בנגיף. נסייע לברזיל בכל דרך אפשרית ונבדוק דרכים להעמקת המחקר והפיתוח בתרופות ובפתרונות נוספים להתמודדות עם הנגיף".

שר החוץ אשכנזי הדגיש בפגישה את הידידות העמוקה בין ברזיל לישראל עוד טרם הקמת המדינה, ואת השותפות הנרקמת בשנים האחרונות תחת ממשל בולסונרו שמפגין את תמיכתו בישראל בכל הזדמנות. השרים דנו בשיתופי פעולה בין ברזיל לישראל בתחומי הכלכלה, הטכנולוגיה והבריאות, בעיקר לאור ההשלכות הכבדות של מגפת הקורונה בעולם כולו.

שר החוץ אשכנזי הציג בפני עמיתו את השינויים הרבים שחלו במזרח התיכון לאור החתימה על הסכמי השלום והנורמליזציה, והדגיש את החשיבות העמדה המאוחדת והתקיפה כנגד האיום האיראני.

שה"ח אשכנזי: "אנו עדים בימים האחרונים להתגברות מאמצי איראן לערער את היציבות הביטחונית האיזורית. אנו מזהים בבירור את טביעות אצבעות איראן בניסיונות האחרונים לפגוע במטרות ישראליות ברחבי העולם. על הקהילה הבינ"ל להבטיח שאיראן תחדל ממאמציה להגיע לסף טכנולוגיה גרעינית צבאית ושתמלא את התחייבויותיה עד האחרונה שבהם".

הוא הוסיף כי "אני מודה לברזיל על עמדתה הנחרצת כנגד החלטת התובעת ב-ICC לפתוח בחקירה. זו החלטה הפוגעת בדין הבינ״ל ומרחיקה את הסיכוי לקידום מו״מ בין ישראל לפלסטינים".

צילומים: משרד החוץ

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים