שיתוף
תגובות
כלכלה » כלכלה בארץ » מודי'ס: המצב הפוליטי משפיע על דירוג האשראי
כלכלה ופוליטיקה
סוכנות דירוג האשראי מודי'ס ציינה כי מצבה הכלכלי של ישראל אמנם יציב, אך המאבק בקורונה דורש קואליציה פנימית רחבה שתתמקד בפיתוח ואיתנות כלכלית
בנייני מודי'ס | צילום: Andrius Zemaitis, שאטרסטוק

בשבועות האחרונים, על רקע המשבר הכלכלי העולמי, מורידה סוכנות דירוג האשראי העולמית מודי'ס את דירוג האשראי של מספר מדינות בעולם, כאשר ישראל זוכה לשימור הדירוג שלה פעם אחר פעם – מה שמלמד על יציבות כלכלית ואיתנה.

כזכור, בסוף השבוע הודיעה סוכנות דירוג האשראי מודי'ס, כי הדירוג של ישראל נותר יציב ועומד על A1. כעת מתברר, כי הדיווח לא בהכרח משקף את דעתה של מודיס, מאחר והיא פשוט דחתה את הנפקת התחזית שלה על הכלכלה הישראלית מה-23 באוקטובר למועד מאוחר יותר, ובכך למעשה נשמר הדירוג של ישראל על A1.

במודי'ס ניתחו את הסיכונים של ישראל להורדת האשראי כשהם מבהירים, כי הנושא המעיב ביותר על שמירת הדירוג בהמשך הוא נטל החוב של ישראל, המתיחות במזרח התיכון והמגמות הדמוגרפיות ארוכות הטווח של ישראל, כשהם רומזים לאוכלוסיות בהם שיעור התעסוקה לכאורה נמוך ובהם האוכלוסייה החרדית.

עם זאת, מבהירה החברה כי התחזית לגבי ישראל לעת עתה יציבה בתכלית, מאחר וחוסנה הכלכלי מבוסס על השקעות יציבות כגון מאגרי הגז, מגזר ההייטק ועוד.

מודי'ס מתריעה כי שני דברים עלולים לפעול לרעתה של מדינת ישראל ולהביא להורדת הדירוג שלה: חוסר הצלחה במיגור נגיף הקורונה ואי-יכולת להרכיב קואליציה רחבה שתתמודד בהצלחה עם אתגרי המשק.

תחזית הצמיחה של ישראל שנעשתה על ידי האנליסטים של מודי'ס מעריכה כי השנה יתכווץ המשק ב-5.5% (לעומת התכווצות של 4% בתחזית הקודמת מאפריל) וכי היחס בין החוב לתוצר יזנק משיעור של כ-60% ל-76.2%. בשנה הבאה תעמוד הצמיחה על 6% והחוב יטפס לשיעור של 77.2% מהתוצר.

יצוין, כי בחברת דירוג האשראי טרחו גם לציין אלו צעדים – אם יתרחשו – יגבירו את העלאת הדירוג של ישראל: שיפור היחס בין החוב הממשלתי לתוצר, ירידה במתחים הגיאופוליטיים, ואיך לא? צמיחה כלכלית גבוהה.

מדובר בנתונים שבתנאי המאבק בקורונה נראים כבלתי ישימים לעת עתה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים