שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "מוכן לזוז לשנה, למנוע ממשלת שמאל"
נתניהו במסר לסער
הערכה בליכוד: הדרך היחידה להקים ממשלה – להציע לסער להיות ראשון ברוטציה • תנאי סער לממשלת ימין: נתניהו יורחק לשנה וחצי, וטו על לוין ועל שטייניץ
גדעון סער ובנימין נתניהו | צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו העביר מסר ליו"ר ימינה נפתלי בנט ויו"ר תקווה חדשה גדעון סער לפיו הוא מוכן לוויתורים כדי להקים ממשלה. "מוכן לזוז לשנה מהתפקיד, לא ניתן לשמאל להקים ממשלה", צוטט ב'כאן חדשות'.

ב'חדשות 13' דווח כי נתניהו, שהבין כי כלל לא בטוח שיצליח להוביל לבחירות חמישיות או ישירות ולשפר את מצבו, החליט לוותר על הבכורה ברוטציה והחל להפעיל לחץ על סער בשביל שיצטרף אליו, ובתמורה – הוא ייתן לו להיות ראש ממשלה ראשון ברוטציה ביניהם.

בליכוד הבינו כי אם נתניהו יצליח לשכנע את סער, לנפתלי בנט לא תהיה ברירה אלא להצטרף גם, שכן בנט הצהיר לא פעם כי הוא מעדיף לחבור לממשלת ימין – ולא להצטרף ל"גוש השינוי". אולם, גורמים בתקווה חדשה מסרבים להאמין לנתניהו

ב'ישראל היום' דווח כי הפערים בין סער ונתניהו עומדים על תקופת הזמן שבה נתניהו ישמש כראש ממשלה חליפי, על מספר התיקים שיוענקו למפלגתו של סער – ועל זהות מחליפו של נתניהו בתקופה שבה ישמש כראש הממשלה החליפי.

על פי הדיווח, סער דורש שנתניהו יורחק מתפקיד ראש הממשלה לשנה וחצי, אך רה"מ מוכן לוותר על תפקידו לשנה בלבד. בנוסף לכך, הטיל סער וטו על הענקת תפקיד ראש הממשלה לחברי הליכוד יו"ר הכנסת יריב לוין והשר יובל שטייניץ, אך נראה כי ראש הממשלה בכל מקרה מעדיף להעביר את התפקיד ליו"ר ימינה נפתלי בנט או יו"ר כחול לבן בני גנץ.

גורמים בסביבת ראש הממשלה שצוטטו בדיווח אמרו כי לנוכח המצב הפוליטי יש לו נכונות אמיתית לוותר לשנה על תפקיד ראש הממשלה. על פי אחד המתווים שנבחנים בסביבת נתניהו, תוקם ממשלה לאומית בהשתתפות גדעון סער ונפתלי בנט.

נתניהו יציע לסער למלא בשנה הראשונה מתוך ארבע את תפקיד ראש הממשלה. כך יממש סער את הבטחתו לא להשתתף בממשלה שנתניהו בראשה. לבנט תובטח ריצה משותפת עם הליכוד בבחירות הבאות ותפקיד בכיר בממשלה וכך תובטח תמיכתו בממשלה.

בנוסף לכך, סער דורש למפלגתו ארבעה תפקידי שר, בהם הביטחון והחינוך – דבר שבליכוד מסרבים לו. בתקווה חדשה הכחישו את כל הפרטים. ב'חדשות 12' דווח כי בליכוד מעריכים שהדרך היחידה למנוע את הקמת ממשלת בנט-לפיד היא להציע ליו"ר תקווה חדשה, גדעון סער, להיות ראשון ברוטציה עם נתניהו.

בתוך כך, בגוש השמאל מתעסקים בנתק שנוצר בין יו"ר יש עתיד יאיר לפיד לבין בנט וסער – כך דווח ב'מעריב'. בעיה אחת שנוצרה היא חלוקת התיקים בממשלה המדוברת, כאשר בקרבת לפיד סיפרו כי בנט וסער מגיעים למו"מ כאשר כל אחד מהם דורש ארבעה תיקים משמעותיים למפלגתו.

מצד ימינה, הדרישה היא תיק לבנט, לאיילת שקד, למתן כהנא ולאביר קארה, בעוד תקווה חדשה דורשת תיקי שר לסער, יפעת שאשא ביטון, זאב אלקין ויועז הנדל. בנוסף, ראש עיריית שדרות אלון דווידי, שכזכור ויתר לאחר הבחירות על תפקידו כח"כ מטעם ימינה, הודיע שבמידה והמפלגה תיכנס לממשלה, הוא יכהן בה כשר.

בקרב המפלגות האחרות בגוש, שמונת התיקים שדורשות ימינה ותקווה חדשה נראים כדרישה מוגזמת. בחוגים המקורבים ללפיד אף מציינים כי לדעתם הם רואים סימנים מצד יו"ר ימינה ויו"ר תקווה חדשה כי הם מתחילים להתעניין בהצעות שמגיעות מכיוון ראש הממשלה ומפלגת הליכוד.

מוקד מחלוקת עיקרי נוסף הוא תפקיד יו"ר הכנסת. ביש עתיד לא מתכוונים להתפשר על כך שמי שיכהן בתפקיד יהיה מאיר כהן – במיוחד אם ראש הממשלה יהיה נפתלי בנט. אלא שבכירים בגוש מצביעים על קושי גדול יותר בדרך לממשלה: בכירת ימינה, איילת שקד, שמסומנת כמי שמנסה לטרפד את הקמת ממשלת השינוי ומערימה עוד ועוד קשיים: בסוגיית הרוטציה לבנט, הפריטטיות בממשלה – והדרישה שהן התפקידים הבכירים והן האידיאולוגיים יהיו של הימין.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים