שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » "מוכן לחזור לשיחות עם איראן על ההסכם"
ביידן הודיע
בביקורת פתע בשני אתרים שטהרן מנעה מפקחי סבא"א להיכנס אליהם נמצאו שרידים של החומר החיוני לפיתוח נשק גרעיני. באיראן אופטימיים: "בטוחים שהסנקציות יוסרו"

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אמר בדברים שנשא באופן וירטואלי בפני ועידת מינכן לביטחון כי ארצו מוכנה לנהל מו"מ עם איראן בנוגע להסכם הגרעין במסגרת פורום שש המעצמות. "איום השגשוג הגרעיני ממשיך לדרוש מאיתנו מאמצי דיפלומטיה ושיתוף פעולה בינינו. אנו זקוקים לשקיפות ולתקשורת על מנת למזער את הסיכון לאי הבנות אסטרטגיות או טעויות", אמר.

הוא הוסיף כי הוא רואה בעיה גדולה בדבר המשך התפשטותה של איראן במזרח התיכון, והוא מעוניין לעצור את המשך הפרת היציבות באזור שהיא מקדמת. עוד אמר כי הוא מעוניין להבטיח כי נשקים מתקדמים לא ייפלו לידיהם של ארגוני טרור.

ביידן אמר בוועידה שמדובר בתקופה קריטית עבור הדמוקרטיות בעולם שבה עליהן להוכיח שהמודל שלהן איננו שריד להיסטוריה. "אנחנו במרכזו של דיון יסודי בכיוון העתידי של העולם", אמר, "הדיון הזה הוא בין מי שטוען שמול כל האתגרים שאנחנו מתמודדים עימם, מ'המהפכה התעשייתית הרביעית' ועד למגפה העולמית – אוטוקרטיה היא הדרך הטובה ביותר להתקדם, ובין מי שמבין שדמוקרטיה חיונית כדי להתמודד עם האתגרים האלה".

דובר הממשל האיראני עלי רביעי אמר לסוכנות הידיעות הרשמית של איראן כי בוא נעריך שהסנקציות האמריקניות יוסרו בקרוב, חרף המחלוקת בין המדינות סביב הניסיונות לשוב אל הסכם הגרעין. "אנו מעריכים בביטחון שהמגעים הדיפלומטיים יניבו תוצאות חיוביות למרות העימותים הדיפלומטיים", אמר דובר הממשל האירני. "הוויכוחים הם דבר טבעי בדרך בדרך לחזרת הצדדים להתחייבויותיהם, כולל הסרת כל הסנקציות בעתיד הקרוב".

בתוך כך, בסוכנות הידיעות רויטרס דווח כי הסוכנות הבין-לאומית לאנרגיה אטומית איתרה שרידי אורניום בשני מתקני גרעין איראניים לא מוכרזים. שבעה דיפלומטים שצוטטו בדיווח אמרו כי פקחי הסוכנות איתרו את השרידים בביקורת פתע שערכו בשני האתרים באוגוסט ובספטמבר בשנה שעברה, אחרי שאיראן עיכבה את זאת ומנעה מהם גישה במשך שבעה חודשים.

הסוכנות נערכת להוכיח את איראן על היעדר ההסבר לממצאים ובכך לסבך את מאמצי ארצות הברית לחדש את הסכם הגרעין. שגריר איראן לסבא"א סירב להגיב, וכך גם נציגי הסוכנות הרשמיים. בכיר איראני אמר לרויטרס: "אין לנו מה להסתיר. לכן הותרנו לפקחים לבקר את האתרים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים