שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "מוכנים להאריך בחודשיים את הוראת השעה"
נתניהו מציע פשרה
האופוזיציה בהצעה על חוק איחוד משפחות: "אם הקואליציה תסכים לקדם את חוק יסוד ההגירה שלנו אנו מוכנים להאריך בחודשיים את הוראת השעה"
בנימין נתניהו | צילום: אריה לייב אברמס

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו בהצעת פשרה לממשלה בעקבות המחלוקת על חוק איחוד משפחות: "יש רוב לימין בהעברת חוק יסוד ההגירה. ההתנהלות של הקואליציה חושפת את האמת על הממשלה הזאת שהיא לא מסוגלת לשמור על ישראל כמדינה יהודית בגלל שהיא ממשלת שמאל שתלויה בגורמים אנטי ציוניים. הם זקוקים לקולות שלנו. אם הקואליציה תסכים לקדם את חוק יסוד ההגירה שלנו אנו מוכנים להאריך בחודשיים את הוראת השעה בתנאי שנעביר באותו יום בקריאה טרומית את חוק יסוד ההגירה ונקים צוות שיחוקק את החוק תוך חודשיים".

"ביקשנו למלא את החסר בחוק ההגירה. שקד בלמה את העברתו ב-2018. חוק דומה נבלם ע"י אבי ניסנקורן ב-2020. הצע"ח איחוד המשפחות לא עונה על הדרישה לעצירת מסתננים ועובדים זרים. הוראת השעה מכורסמת מדי שנה". לדבריו, "בנט מכר את המדינה למנסור עבאס, שעכשיו ימכור אותה למחמוד עבאס".

במסיבת עיתונאים אמר נתניהו: "על איזה טעויות לפיד מדבר בשיחה שלו עם בלינקן – שהעברנו את שגרירות ארה״ב לירושלים, הוצאנו את ארה״ב מהסכם הגרעין המסוכן, הבאנו הכרה בגולן? אני מאחל ללפיד כאלה טעויות. הטעות הכי גדולה של לפיד הוא הויתור שלו על העמימות הישראלית וההסכמה שלו למדיניות ״אין הפתעות״. אני בחרתי מתי להודיע לאמריקנים ומתי לא, וההחלטה שלהם להודיע מראש על כל פעולה
תפגע בחופש הפעולה של ישראל".

ראש הממשלה לשעבר הוסיף: "נגמרו הציוצים. הם אמרו לפתוח הכל, לסגור הכל. לטפל בקורונה זה יותר קשה. זה מחייב פעולה נחושה בהבאת חיסונים. לא מבין למה יש להם בעיה. פעלתי לפני עזיבתי להשיג עשרות מיליוני חיסונים חרף ההתנגדות בממשלה. בלי חיסונים הקורונה חוזרת. הממשלה הזאת צריכה לפעול כפי שאני פעלתי להשיג זאת".

יו"ר ש"ס ח"כ אריה דרעי אמר בהצהרה המשותפת כי "‏האופוזיציה רוצה את טובת מדינת ישראל. ראשי המפלגות שהקימו ממשלה שבה הם אינם מסוגלים להעביר את הוראת השעה הכי פשוטה, ולעומת זאת יש להם רוב דורסני לכל חוק אנטי דמוקרטי ואנטי דתי – שלא יבואו אלינו בטענות".

דרעי הוסיף כי "אם לא יתקנו מידיית ויעבירו את חוק יסוד ההגירה. שלא יבואו בטענות 'למה האופוזיציה'. הם הקימו ממשלה לא ציונית שלא מסוגלת להעביר את הדבר הקטן הזה. יש להם רוב דורסני לכל מה שהם רוצים שלא יבואו אלינו".

יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני: "אמרנו שזאת ממשלה שאין שום דבר שמחבר בין מרכיביה. בדבר הבסיסי ביותר שצריך ממשלה שתמשול הם לא מסוגלים להעביר, הם רוצים שנגלה אחריות. אם הם רוצים, נדחה את הוראת השעה בחודשיים וחוק יסוד ההגירה יעבור בקריאה טרומית".

"אני יודע שהקואליציה לא תסכים, הם צריכים את מנסור עבאס בשביל חוק הדיינים וכל השטויות שלהם. זה דבר שעכשיו ניתקל בו כל הזמן. אנחנו באופוזיציה צריכים לקבל החלטה שהיא אסטרטגית אם אנחנו הולכים איתם. אני סבור שאסור בכלל לנהל מו"מ עם הקואליציה. הם עושים דברים לא דמוקרטיים בעליל כדי לבצר את מעמדם".

יו"ר אגודת ישראל ח"כ יעקב ליצמן: "הם מזלזלים בערבים פי עשר ממה שאנחנו. עזרנו הרבה לערבים ואני לא מתחרט. לא ראיתי שלפיד עזר אפילו טיפה אחת לערבים. הוא תמיד תקף וביזה אותם. עכשיו פתאם הוא חבר שלהם. זו ממשלה רפורמית".

יו"ר מפלגת הציונות ח"כ בצלאל סמוטריץ': "לא מוכנים להיות סותמי החורים של הממשלה. שקד וסער צריכים להתעסק בשרידותה של הממשלה. תפקידנו הפוליטי לקצר את ימיה של הממשלה. אם הקואליציה רוצה לנהל איתנו שיח – האחריות מחייבת את חקיקת חוק יסוד ההגירה".

הנהלת הקואליציה בראשות יו״ר הקוא׳ ח״כ עידית סילמן ומ״מ יו״ר הקוא׳ ח״כ בועז טופורובסקי, בתגובה לדברי ראש האופוזיציה, ח״כ בנימין נתניהו: "נתניהו רצה לקלל, אך יצא מברך. אנחנו נמצא פתרונות שיבטיחו את השמירה על יהדותה של מדינת ישראל וביטחונה, וגם יספקו את המענה ההומניטארי הדרוש. נתניהו, לעומת זאת, יידרש להסביר איך זה ש-17 שנה דיבר על "צרכי ביטחון" שמחייבים תמיכה בחוק ובפעם ה-18 שכח אותם. נתניהו לא מסוגל להיגמל מההרגל המגונה של ניסיון לשתק את המדינה, אנחנו מעדיפים להתרכז ביצירת פתרונות״.

הליכוד: "הסכמנו להארכה זמנית של חודשיים של הוראת השעה, רק אם הקואליציה תצביע איתנו בהצבעה טרומית בעד חוק יסוד ההגירה ונקים צוות משותף כדי לחוקק את חוק היסוד תוך כמה שבועות. הקואליציה דחתה את הצעתנו האחראית, לכן אנו לא מחוייבים להם".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים