שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "להתנגד לנתניהו בתמורה למועמד אחר"
התנאי של רע"ם
המפלגה הודיעה כי היא מסכימה לקבל את התנאי "רק לא נתניהו" בתמורה ש"המשותפת תכבד את ההלכה ולא תתמוך בשום הצעה המנוגדת לה"
חבר הכנסת מנסור עבאס | צילום: באדיבות ערוץ הכנסת

הקרע בתוך הרשימה המשותפת הולך ומסלים לעקיצות פומביות. לאחר פגישת בין ארבעת ראשי המפלגות, אומרים בחד"ש כי לא יאפשרו "סניף של הליכוד בתוך המשותפת", בהתייחס לרע"ם בראשות מנסור עבאס. עבאס מכחיש ידיעות על פירוק הרשימה המשותפת והחלטתו להקים מפלגה חדשה.

מפלגת רע"ם, בראשות מנסור עבאס, הודיעה היום (שלישי) לאחר פגישה בין ראשי הרשימה המשותפת כי היא מוכנה לא להמליץ או לתמוך בראש הממשלה, בנימין נתניהו, מה שישאיר את המפלגה כחלק מהרשימה המשותפת. זאת, בתמורה להסכמת שאר המפלגות ברשימה לשני תנאים שהציבה. אף על פי כן, ברע"ם אמרו כי מתקיים עדיין משא ומתן, וטרם קיבלו החלטה סופית. הערב צפויה פגישה נוספת של ראשי הרשימה בנושא.

מרע"ם נמסר כי "בפגישת מרכיבי המשותפת היום נצהיר שנהיה מוכנים לקבל את התנאי ״רק לא נתניהו" בתמורה להסכמת שאר המפלגות לשני תנאים: הראשון שהמשותפת תכבד את ההלכה ולא תתמוך בשום הצעה המנוגדת לה. השני ששאר המרכיבים יסכימו להצהיר בפומבי: ״מי כן״, ועל איזה מועמד מוכנים להמליץ לראשות הממשלה ועם מי מבין המועמדים אפשר לעבוד ובאיזה דרך, ומהם הגבולות המותרים להשפעה. אנחנו רוצים שמצביעי המשותפת לא יעמדו בפני תיבת פנדורה, אלא ידעו בדיוק מה יקבלו מאתנו".

"מטרתנו היחידה העומדת מול עינינו היא העצמת הכח הפוליטי של המצביע הערבי והבאתו לידי ביטוי לטובתו ולהשגת זכויותיו, ואין לנו מטרות אחרות", נמסר עוד. עוד נמסר כי "כל תגובה פופליסטית של מפלגה שלא קשורה לנושא תיענה בתגובה פופליסטית עם הוכחה".

ממפלגת חד"ש בראשות ח"כ איימן עודה נמסר כי "חבירה או סיוע ישיר או עקיף לממשלת הימין, הסיפוח וההתנחלויות הם קו אדום מבחינתנו", וכי "עיקר המחלוקת ברשימה המשותפת הוא על סירובה של רע"ם להתחייב למצע הפוליטי המוסכם שכבר נחתם ולמכניזם קבלת ההחלטות".

בחד"ש אומרים כי היא ומרכיבים נוספים "דבקים הן במצע הפוליטי והן במכניזם הדמוקרטי ודוחים את דרישת 'חופש ההצבעה', שמשמעותו עלול להיות המלצה על נתניהו, תמיכה בחוק הצרפתי או כל קומבינה מסריחה אחרת עם הליכוד".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים