שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » "מוכנים למו"מ לעסקת שבויים עם ישראל"
סינוואר למצרים
במהלך ביקור של ראש המודיעין המצרי בעזה אמר מנהיג חמאס ברצועה כי כבר התקיימו שיחות על חילופי שבויים עם ישראל אך הן נעצרו בגלל "שבישראל אין ממשלה יציבה"
הדר גולדין ואורון שאול | צילום: באדיבות המצלם

מנהיג ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה יחיא סינוואר אמר היום (שני) כי הארגון מוכן לקיים משא ומתן לא ישיר על חילופיי שבויים עם ישראל. לדבריו, בעבר היו כבר שיחות בנושא, אך הן נעצרו בשל "המדיניות הישראלית". עוד הוסיף כי "ההתנגדות כפתה את עצמה על האויב, ותהיה עסקה לשחרור האסירים".

"המשא ומתן נעצר בגלל מה שאירע בישראל", אמר, בהתייחסו ככל הנראה לאירועי מבצע "שומר החומות". עוד הבהיר כי ישראל "מוכנה למשא ומתן דחוף". סנוואר רמז כי הוא שואף לעסקה שתכלול שחרור של יותר מ-1,000 מחבלים, והוסיף: "בטוחים שאנחנו יכולים לקחת את המגיע לנו – זכרו טוב את המספר 1111".

סינוואר הוסיף כי בתקופה האחרונה חלו התפתחויות בסוגיית עסקה אבל הם נעצרו בגלל ש"בישראל אין ממשלה יציבה". בנוסף, ציין מנהיג ארגון הטרור השולט ברצועת עזה כי בימים הקרובים צפויים שיחות רציניות בקהיר בעניין "איחוד העמדה הפלסטינית".

סינוואר אמר את הדברים לאחר פגישה עם ראש המודיעין המצרי עבאס כאמל בעת ביקורו ברצועה. סינוואר סיפר כי הנהגת חמאס דנה עם ראש המודיעין על ייצוב הפסקת האש והפסקת תקיפות ישראל על הפלסטינים. "אמרנו שההתנגדות נמצאת במצב טוב, המצרים דנו איתנו בבנייה ברצועה ובמענקים הבינלאומיים לבניית עזה. מדינות העולם והמצרים אמרו שהם רוצים להפוך את רצועת עזה לדובאי", אמר.

בחמאס ציינו שנשיא מצרים א-סיסי רציני מאוד ושהיחסים של הארגון עמו חמים. "הדיון מתמקד בדרכים לבסס את הרגיעה והתוכניות לבנייה מחדש בעזה בעקבות התוקפנות הישראלית האחרונה", אמר לסוכנות הידיעות רויטרס גורם בחמאס. בארגון מבקשים ממצרים שתפעיל לחץ על ישראל להפסיק את "תקיפותיה נגד עמנו בירושלים ושיח' ג'ראח".

קודם לכן אמר סגן מנהיג חמאס בעזה חליל אל-חיה כי זמן קצר לפני הלחימה ברצועה, הושגה התקדמות בשיחות על עיסקת חילופי שבויים. לדבריו, אם ישראל תהיה רצינית, יהיה אפשר לקדם את העניין במהירות. עוד אמר כי סוגיית השבויים ותהליך השיקום של רצועת עזה הם שני נושאים נפרדים שאין לקשור ביניהם.

גורם מצרי אומר הבוקר לעיתון ״א-שרק אל-אווסט״, היוצא לאור בלונדון, כי הביקור בקהיר של שר החוץ, גבי אשכנזי, נועד בין היתר להשיב את היחסים בין מצרים וישראל לתלם ולשדר פתיחות בין הצדדים. אותו גורם מצרי הוסיף כי "המטרה העיקרית בשיחות נוגעת להרחבת יחסי ישראל-מצרים במסגרת פורום הגז של מזרח הים התיכון והסוגיות הכלכליות הקשורות אליו", ואף העריך כי מדינות ערביות נוספות יצטרפו בקרוב לפורום זה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים