שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "מוכנים לקחת חלק בשיקום בתי הכנסת"
עבאס בלוד
יו"ר רע"ם: "אנחנו חייבים להתרחק מהמקומות הקדושים, להשאיר את הנושא הזה מחוץ למעגל הסכסוך". לדבריו, "כל האירועים קרו על רקע הכניסה לאל אקצא"
תגיות:
מנסור עבאס | צילום: אתר הכנסת

יו" רע״מ ח"כ מנסור עבאס ביקר בלוד ונפגש עם ראש העיר עו״ד יאיר רביבו, השנים שוחחו על החשיבות להוריד את הלהבות, להימנע מהסלמה וקראו לכל הצדדים לשמור על הסדר. השנים סיירו ברחבי העיר וביקרו בבתי הכנסת שהוצתו.

עבאס טען כי "זאת הייתה שגיאה של קומץ קטן. אסור לפגוע במקומות קדושים ומי שעושה זאת פועל בניגוד לאסלם. אין מקום לקבל את זה, כפי שאנו כואבים פגיעה במסגדים שלנו. הקו האדום זה אלימות מכל סוג. חייבים להסתכל קדימה, חייבים להתחיל בשיקום המקומות הקדושים ולשקם את מערכת היחסים".

בראיון ל'כאן חדשות' כי "ניקח אחריות ונשתתף בשיקום. את זה שמעתי מתושבי לוד הערבים עצמם ולכן אני מדבר עכשיו בשמם ומוכן להריץ את היוזמה הזו". לדברי עבאס, "אפילו בתקופת מלחמה, ערכי האסלאם אומרים שאסור לפגוע במקומות הקדושים. כמו שאנחנו כועסים כשיש פגיעה במסגדים, אנחנו ככה גם כשיש פגיעה בבתי הכנסת".

בריאיון אמר עבאס כי "הפגיעה שהיתה בבתי הכנסת וגם במסגד – כל האירועים קרו על רקע הכניסה לאל אקצא וההתקפות שהיו שם. לכן אנחנו חייבים להתרחק מהמקומות הקדושים, להשאיר את הנושא הזה מחוץ למעגל הסכסוך". בהתייחס למצב הפוליטי אמר עבאס כי לא יתמוך בחוק לבחירה ישירה בראש ממשלה.

ראש העיר עו״ד יאיר רביבו אמר: ״אני רוצה להודות לח״כ עבאס על התמיכה והקריאה הברורה לעצור את האלימות והשיח המסית ולפעול להחזיר את הדו קיום ושיתוף הפעולה הטוב בין יהודים לערבים בעיר. ח"כ מנסור עבאס הגיע לבקר בבית הכנסת השרוף "בית ישראל" וגינה את המעשה הנפשע, בדיוק כפי שאני גיניתי את הפגיעה בבית העלמין המוסלמי".

"מקומות קדושים חייבים להישאר מחוץ לכל ויכוח. לכל הצינים שאולי יתקפו את עבאס אז שיידעו, שזה מובן מאליו כי מנהיגים ערביים אמיצים זה דבר נדיר וחייבים לעודד עוד קולות שמגנים את האלימות ובוחרים בחיים משותפים בלי למצוא כל התבטאות מהעבר שלו".מוכנים לקחת חלק בשיקום בתי הכנסת

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים