שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » "מומלץ למחלימים להתחסן בהקדם"
דו"ח אמ"ן
מרכז המידע והידע הלאומי: "מחלימים מצויים בסיכון להדבקה חוזרת מהזן הדרום אפריקאי שנמצא בישראל וייתכן שגם מזנים נוספים הדומים לו, כגון הזן הברזילאי"
תגיות:
חיסון לקורונה | צילום: Aedka Studio, שאטרסטוק

"מחלימים מצויים בסיכון להדבקה חוזרת מהזן הדרום אפריקאי שנמצא בישראל וייתכן שגם מזנים נוספים הדומים לו, כגון הזן הברזילאי, ועל כן מומלץ למחלימים להתחסן בהקדם" – כך קובע דו"ח של מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה.

על פי הדו"ח, "המרכז האמריקני לבקרת מחלות קבע לאחרונה כי לא מוכרים סיכונים בטיחותיים בחיסונם של מחלימים ושורת מחקרים העלו כי די במנת חיסון יחידה בכדי לשפר מאוד את מוגנותם מפני הוריאנטים הקיימים".

בדוח צוין כי "על רקע פתיחת המשק, היקף התחלואה עודנו גבוה ונמצא על סף התפשטות מחודשת – מספר החולים במצב קשה נותר גבוה יחסית – יותר מ-700 בממוצע שבועי ומקדם ההדבקה עומד על 1 בקירוב, לפני המשך ההקלות – שצפויות להביא להגדלת התחלואה. העלייה במקדם ההדבקה קשורה בהסרת המגבלות ובתרומת הוריאנט הבריטי, שהנו מדבק בהרבה (בעבור כל הגילאים) ביחס לזנים קודמים ומגדיל משמעותית את הסיכון לתחלואה קשה ולאשפוז".

לגבי תחלואה קשה נכתב כי "נראה שהיקף ההדבקה הנרחב והעובדה שחלק ניכר מהאוכלוסייה בגילאי הביניים טרם חוסן, גורמים לעצירה בירידת התחלואה הקשה".

"פתיחת שמיים וכניסת וריאנטים חדשים – חזרת עשרות אלפי ישראלים לישראל ממדינות שונות החל משבוע זה עלולה להכניס מגוון וריאנטים אשר יציבו גם את המחלימים בסיכון, לצד אנשים שטרם התחסנו. מהלך זה עלול אף להביא לכניסת וריאנטים שיפחיתו ממועילות החיסון. לכן, על כל חוזר מחו"ל להקפיד באופן מיוחד על בידוד ועל כללי הריחוק החברתי – גם משאר בני הבית, כדי לצמצם ככל הניתן סיכון זה. יוזכר, כי בניו יורק זוהה זן חדש של הנגיף, שהתפשט בה במהירות לאחרונה ואשר נושא מוטציה שקושרה להדבקה חוזרת של מחלימים".

"בנוסף, מזוהה בעולם זן חדש (525.1.B (שהתפשט במהירות בעשרות מדינות ונושא מגוון מוטציות, כולל כאלו הדומות למוטציות הקיימות בזן הדרום-אפריקני. בשבוע האחרון התגלו בארץ מספר מקרים של הזן מניו-יורק ושל הזן 525.1.B ,שמקורם בחו״ל".

"יעילות החיסונים בהגנה מול הזנים החדשים ובמניעת הדבקה – החיסונים הם הכלי היעיל ביותר להפחתת תחלואה קשה, גם מול הזנים החדשים שזוהו בארץ. התחסנות צפויה למנוע את מחלת הקורונה ובתוך כך גם נזקים ארוכי טווח שלה (אשר נצפו אצל 1 מכל 10 חולים). נזכיר, כי חיסון פייזר מוריד פי-5 עד פי-10 את הסיכון להידבק בנגיף, החל משבוע לאחר המנה השנייה; לפיכך, מי שמתחסן מגן לא רק על עצמו אלא גם על סביבתו ובפרט על היקרים לו".

"חיסוני קורונה ופריון – לאחרונה נפוצו ברשתות החברתיות טענות לא מבוססות, לפיהן חיסוני קורונה עלולים להזיק לפריון. יודגש כי טענות אלו נעדרות בסיס מדעי וכלל לא מוכרות עובדות בעת הזו המצביעות על פגיעה אפשרית (ואף לא תיאורטית) בפוריות הגבר או האישה כתוצאה מהחיסונים המוכרים, ואף לא מוכר כל מנגנון ביולוגי משכנע היכול להצביע על אפשרות כזאת".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים