שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » מגעים לשחרור אזרחית ישראלית שחצתה לסוריה
הותר לפרסום
לפי דיווח בתקשורת הסורית, רוסיה מתווכת במגעים ששתי המדינות מקיימות ביניהן בנוגע לעסקת חילופי שבויים. שני האסירים המדוברים הם נהאל אל-מקת וד'יאב קהמוז
פוטין ואסד | צילום: הקרמלין

אזרחית ישראלית חצתה את הגבול לסוריה, ובימים אלה מתנהלים מגעים במעורבות רוסית להשבתה – כך הותר היום (רביעי) לפרסום. לפי כלי תקשורת זרים מדובר בצעירה חרדית בת 25 תושבת מודיעין עילית. בטלוויזיה הסורית דווח כי ישראל מנהלת משא ומתן עם סוריה לשחרור ישראלית שחצתה בטעות את הגבול באזור קונייטרה בתמורה לשני אזרחים סוריים שמוחזקים בישראל.

לפי הדיווח, רוסיה היא המתווכת בין במדינות, ובמסגרת העסקה צפויה ישראל לשחרר שני אסירים סורים.‎ היועץ לביטחון לאומי מאיר בן שבת ומתאם השבויים והנעדרים בלשכת ראש הממשלה, ירון בלום, טסו היום למוסקבה כדי לדון בתנאי שחרורה של הישראלית.

בדיווח נאמר כי שני האסירים המוחזקים בישראל, "תושבי הגולן הכבוש", הם ניהאל אל מוקת ודהאב קאמוז. השניים כלואים בישראל לאחר שחצו את הגבול מסוריה והורשעו בקשר עם ארגון חיזבאללה.

"במסגרת המאמץ של המדינה לשחרר את אזרחיה מבתי הכלא בישראל בכל הדרכים ובמחיר האפשרי, נעשה מאמץ לשחרר אזרחים סורים מבני הגולן הסורי הכבוש מבתי הכלא בישראל", צוין בדיווח הסורי.

לפי הפרקליטות, קהמוז, בן לסוחר סמים ואיש חיזבאללה שברח ללבנון ב-2006, יצר קשר עם אביו שהציע לו לנצל את נתיבי הברחות הסמים למטעני חבלה. גם נגד שני אחיו ובן דודו הוגשו כתבי אישום בפרשה.

אל-מקת, תושבת מג'דל שמס שככל הנראה תשוחרר בעסקת חילופי האסירים, החלה לרצות שלוש שנות מאסר בקיץ האחרון. אחיה הוא האסיר הביטחוני סדקי אל-מקת, ששוחרר בשנה שעברה מכלא קציעות במסגרת מחווה מדינית בעקבות השבת גופתו של זכריה באומל, אחד מנעדרי קרב סולטאן יעקוב. מוסקבה תיווכה גם אז בשחרור האסירים.

השליח המיוחד של נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, לענייני סוריה, אלכסנדר לברנטייב, נשאל לפני שעה קלה על ידי העיתון הרוסי היוקרתי "קומרסנט", מהו נושא המגעים שמתנהלים בימים האחרונים בין ישראל ורוסיה. לדברי לברנטייב, "המגעים מתקיימים ויש לברך עליהם מפני שבמהלכם קיימת אפשרות להגיע להסכמות על מניעת התקיפות הישראליות בשטחי סוריה".

אמש התכנסה באופן חריג הממשלה באופן מיידי ולא צפוי כדי לדון בנושא הומניטרי והוטל איפול על תוכן הישיבה. אותה ישיבה נערכה לאחר שישראל פנתה בימים האחרונים לרוסיה כדי שתסייע לה מול סוריה בפרשה הומניטרית הקשורה בסוריה. שר הביטחון גנץ ביקש להטיל צנזורה על הישיבה מחשש להדלפות.

שגריר ישראל ברוסיה, אלכס בן צבי, נועד לאחרונה עם סגן שר החוץ של רוסיה מיכאל בוגדנוב ושר ההגנה סרגיי שויגו, וראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח בשבוע שעבר עם הנשיא פוטין. גם גנץ שוחח בשבוע שעבר עם מקבילו שויגו ומלשכתו נמסר כי השניים "סיכמו על הצורך בקידום צעדים הומניטריים במרחב".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים