שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » "מו"מ מדיני – מייד עם כינון הממשלה"
מסר לארה"ב
מאחורי הגב של בנט: גורמים בממשלה המיועדת העבירו מסר לאמריקנים, שלפיו תחדש ישראל את המו"מ לתוכנית שתי המדינות. מסר דומה העביר גנץ בביקורו בארה"ב
יאיר לפיד וטוני בלינקן | צילום: Matty Stern/U.S. Embassy Jerusalem

לא מחכים להשבעה ולבנט: בעוד הממשלה החדשה מתהווה, העבירו בכירים בגוש השינוי מסר לבכירים בממשלו של ג'ו ביידן בארה"ב, שבכוונתם לחדש את המו"מ המדיני לקידום תוכנית שתי המדינות מייד עם כינון הממשלה החדשה – כך דווח ב'ישראל היום'.

לדברי הבכירים, דברים ברוח זאת הועברו גם על ידי שר הביטחון גנץ לגורמים שעימם נפגש במהלך ביקורו בארה"ב בסוף השבוע. מלשכת גנץ נמסר: "איננו מתכוונים להרחיב על תוכן השיחות". אם התוכנית תצא לפועל, יתחדש המו"מ המדיני בין ירושלים לרמאללה אחרי כעשור של קיפאון בימי שלטון נתניהו. בלשכת בנט הודו אמש ש"אינם מכירים מסרים כאלה".

עד כה נמנע ביידן עצמו מלהתייחס ישירות לנושא, בטענה כי עודנו עורך התייעצויות בטרם יכריע בסוגיה. אלא שבישראל יש מי שכבר לא מוכן לחכות. בין שרי הממשלה הבאה המסתמנת יש רוב גדול שמעוניין בחידוש התהליך המדיני שנעצר לפני שנים, ובהם השרים ממפלגות יש עתיד, כחול לבן, העבודה ומרצ.

המסר שהועבר לאמריקנים לא אמור להפתיע בכירים בדרג המדיני הנוכחי, וזאת משום ששרים מיועדים רבים ממפלגות אלה כבר הכריזו בגלוי על כוונתם. השר המיועד מטעם מרצ לכהן כשר לשיתוף פעולה אזורי, ח"כ עיסאווי פריג', כבר הודיע שהדבר הראשון שיעשה לאחר שיושבע לתפקידו יהיה לנסוע לרמאללה לפגישה עם אבו מאזן. לאחר שדבריו עוררו תסיסה בקרב הצד הימני בממשלה המסתמנת, הבהיר פריג' כי יבדוק ויקיים התייעצות בטרם יעשה זאת.

נתניהו התייחס בישיבת הליכוד לאפשרות שבקרוב יחלו לחצים אמריקניים לחזור לשולחן המו"מ ואמר: "זו ממשלה שלא תוכל לעמוד מול הדרישה האמריקנית להקפיא את הבנייה ביו"ש ובירושלים, ובלחצים לעקירה, הקפאה והקמה מחדש של קונסוליה אמריקנית בלב ירושלים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים