שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מונו חברי הוועדה לחקירת פרשת הצוללות
חיות מינתה
השופטת אסתר חיות מינתה היום את הרכב ועדת החקירה הממלכתית בעניין הצוללות. בראש הוועדה יעמוד נשיא בית המשפט העליון בדימוס, השופט פרופ' אשר גרוניס
משפט | צילום: photobyphotoboy, שאטרסטוק

השופטת אסתר חיות מינתה היום (ראשון) את הרכב ועדת החקירה הממלכתית בעניין הצוללות. בראש הוועדה יעמוד נשיא בית המשפט העליון בדימוס, השופט פרופ' אשר גרוניס.

חברי הוועדה יהיו: שופט בית המשפט העליון בדימוס צבי זילברטל; נגידת בנק ישראל לשעבר, פרופ' קרנית פלוג; מפקד חיל הים לשעבר, האלוף (במיל') אברהם בן שושן; וראש להק הציוד בחיל האויר לשעבר, תא"ל (במיל') פרופ' יעקב בורטמן.

שר הביטחון, בני גנץ: "‏אני מאחל הצלחה גדולה לנשיא בית המשפט העליון בדימוס, כבוד השופט אשר גרוניס, שנבחר לעמוד בראשות הוועדה לחקר הצוללות וכלי השייט. אני סמוך ובטוח שהוא יוביל לחקר האמת ולחיזוק מערכת הביטחון".

נשיא בית המשפט העליון בדימוס, השופט פרופ' אשר גרוניס כיהן כנשיא בית המשפט העליון משנת 2012 ועד לפרישתו לגמלאות בהגיעו לגיל 70 בינואר 2015. בספטמבר 1988 מונה לכהונת שופט בבית המשפט המחוזי בבאר-שבע ובשנת 1996 עבר לכהן בבית משפט המחוזי בתל-אביב. בחודש אפריל 2002 מונה לכהונה בפועל בבית המשפט העליון לתקופה של שנה. בחודש יוני 2003 מונה לכהונת שופט של בית המשפט העליון. כיום מלמד באוניברסיטת חיפה ובמכללה למנהל.

כזכור, בעת ההצבעה על הקמת ועדת החקירה, רה"מ בנט נמנע בהצבעה, ונימק: "תפיסתי הבסיסית היא שממשלה צריכה למשול, ואם היא לא מושלת לשביעות רצון הציבור – הציבור יחליף אותה בבחירות. בימינה יש 3 שרים – מתן הצביע בעד, שקד נגד ואני בוחר להימנע, ואני אסביר למה: ביטחון ישראל זה קודש הקודשים. כמי שפיקד על מבצעים ולחם, חלילה לכל אדם לחשוב שהוא נושא בנשק הלא נכון בגלל שחיתות או דבר מהסוג הזה".

"להבנתי, ביארנו את זה. תהליכי הרכש מקום הממשלה הם תהליכים נקיים ורציניים, אני מאוד שמח שמה שנתקע אצלם משך כמעט עשור אנחנו טיפלנו בנמרצות ב-7 חודשים והסרנו את החסמים. דאגנו ל-50 שנה קדימה. מה שחשוב הוא שהנושא לא ישמש לניגוח פוליטי וחלילה להגברת המחלוקות והשנאה".

"חשוב לי לומר שוב – התהליכים היום הם תהליכים נקיים, זה לא אומר שאנחנו צודקים בכל דבר אבל זה אומר שאנחנו נקיים משיקולים זרים. אנחנו באים עם מצפן אחד והמצפן הוא טובת ביטחון ישראל וטובת מדינת ישראל".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים