שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » מוסדות החינוך יישארו סגורים עד יום חמישי
מתווה חדש
קבינט הקורונה יתכנס מחר למתווה חדש שיכלול חזרה ללימודים בגנים עד כיתות ד' בערים ירוקות וצהובות בלבד. נבדקת האפשרות לפתיחה חלקית בערים כתומות ורדומות
כיתת לימודים | צילום: Lopolo, שאטרסטוק

ועדת השרים להתמודדות עם נגיף הקורונה אישרה הערב (ב׳, במשאל טלפוני) את הארכת התקנות בדבר סגירת מערכת החינוך (למעט החריגים המאושרים כיום) ביומיים נוספים עד ליום חמישי, ה-11.2.21 בשעה 07:00.

בתוך כך, קבינט הקורונה יתכנס מחר פעם נוספת כדי לדון ולהצביע על הצעה לפתוח את גני הילדים וכיתות א'-ד' ביישובים ירוקים וצהובים החל מיום חמישי בבוקר. ההצעה שתובא לדיון מחר תכלול גם מנגנון שיאפשר לפתוח את הלימודים בגילאים הללו גם בערים כתומות, בכפוף לנתוני התחסנות.

מלשכת ראש הממשלה נמר כי "ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים הערב דיון עם שר הביטחון, שר הבריאות, שר החינוך, שרת התיירות ובכירי משרדי החינוך והבריאות על תכנית יציאה מודרגת ושימוש בדרכון הירוק. ההצעה שמסתמנת שתעלה לאישור קבינט הקורונה בעניין החינוך היא פתיחת מערכת החינוך בגילאי גנים וכיתות א'-ד' בערים ירוקות וצהובות ביום חמישי. קבינט הקורונה יתכנס מחר בערב לדיון".

ראש הממשלה החליפי ויו"ר כחול לבן בני גנץ מסר: "אנחנו בסיומו של יום דיונים אינטנסיבי. סיכמתי עם ראש הממשלה כי מחר נכנס את קבינט הקורונה ונציג תוכנית פעולה מיידית להפעלת התו הירוק בכדי שנוכל לפתוח את הכלכלה באופן בטוח לצד קידום פעולות להגברת קצב ההתחסנות. בנוסף, נקבל מחר החלטה על פתיחה של מערכת החינוך באופן דיפרנציאלי לפי רמות התחלואה".

הסיבה לדחיית מוסדות החינוך: ההערכות המבהילות שהמומחים השמיעו אמש בישיבת הממשלה אתמול בתרחיש שבו הלימודים יתחדשו באופן נרחב. "לעמדת גורמי המקצוע במשרד הבריאות, יידרשו שיעורי כיסוי של קבוצות החיסון בלמעלה מ-90% על מנת להימנע מגל תחלואה חמור לאחר שחרור המגבלות", נכתב במסמך שהופץ הערב לשרים.

בהסבר לתקנות שאושרו נכתב כי "עומס התחלואה על מערכת הבריאות עבר את שיאי התחלואה שהיו בגל השני. מספר החולים הקשים וקריטיים הגיע לשיא של 1,192 לפני כשבועיים, וירד בקושי עד לערך של 1,129 (ביום 7.2.21). ישנם כ-305 חולים מונשמים ועוד כ-28 מחוברים למכונת לב ריאה. הרבה ממחלקות הקורונה הן מחלקות שהוסבו ממחלקות רגילות אחרות, מה שמשפיע על מתן טיפול במחלקות אחרות".

עוד נכתב כי "בימים האחרונים מספר החולים הקשים החדשים שמתאשפזים מדי יום במחלקות הקורונה, עומד על כ-120 חולים חדשים ביום ומספר הפטירות עומד על כ-40 נפטרים ביממה. מנהלי בתי החולים מדווחים על עומס רב ועל שחיקה גדולה ומואצת של הצוותים הרפואיים אשר נותנים מענה לחולי קורונה זה חודשים ארוכים".

שר החינוך יואב גלנט פרסם פוסט בחשבון הפייסבוק שלו ובו אמר לתלמידים וההורים: "אני ער וקשוב לקשיים בפניהם אתם ניצבים במהלך הסגר. אנו פועלים על מנת להחזיר את התלמידים לבתי הספר, אבל הבריאות קודמת לכל. הקפידו על ההנחיות וצאו להתחסן".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים