שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » מועמד רפובליקני ניצח בוירג'יניה
מכה לדמוקרטים וביידן
בתוך כך, המועמד הדמוקרטי אריק אדמס בן ה-61 ניצח במהלך הלילה (ד') בבחירות לראשות עיריית ניו יורק, ויחליף את ביל דה בלאזיו שמכהן מאז 2014
ארה"ב | צילום: donfiore, שאטרסטוק

המועמד הרפובליקני בבחירות למושל מדינת וירג'יניה ניצח את יריבו הדמוקרטי – כך דיווחו הבוקר (ד') הרשתות הגדולות בארצות הברית, בתוצאה שמהווה מכה עבור הנשיא ג'ו ביידן ותמרור אזהרה עבור המפלגה לקראת בחירות האמצע לקונגרס בשנה הבאה.

המנצח, גלן יאנגקין, גבר על המושל לשעבר טרי מקאוליף, שכיהן בתפקיד בין 2014 ל-2018. האחרון ניסה להציג את יריבו כתומך של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, והבטיח להגן על זכויות ההצבעה והגישה להפלות במדינה תוך שהוא מופיע בעצרות קמפיין עם ביידן ועם הנשיא לשעבר ברק אובמה. מנגד, יאנגקין ניצל את הזעם הציבורי על החובה לעטות מסיכות בשל מגיפת הקורונה, סגירת בתי הספר והגבלות נוספות.

אלו היו הבחירות המשמעותיות הראשונות בארצות הברית מאז הניצחון של ביידן על טראמפ בנובמבר אשתקד, והן היו מעין משאל עם על נשיאותו. הניצחון של הרפובליקנים, הראשון במשרה ציבורית כלשהי בממשל של ווירג'יניה מאז 2009, נרשם בזמן שביידן מתקשה להעביר את הרפורמות שלו בקונגרס, בעוד שאחוזי התמיכה בו צנחו ל-42% בסקרים.

בניגוד לבחירות האחרונות למושל קליפורניה, הניסיון של הדמוקרטים לתאר את יריבם הרפובליקני כטראמפיסט היה יעיל פחות. יאנגקין התמקד בחששות של ההורים מפני הלימודים בבתי הספר במדינה, וטען – ללא ביסוס – שתיאוריית הגזע הביקורתית נלמדת בהרחבה במוסדות החינוך. בפועל, התיאוריה, הבוחנת כיצד החוק מנציח את הפערים הגזעיים, אינה נלמדת בבתי הספר של וירג'יניה.

ההפסד בווירג'יניה הוא משמעותי עבור הדמוקרטים לאור העובדה שביידן גבר בה על טראמפ בפער של 10%. המועמד הרפובליקני אמנם נהנה מתמיכתו של הנשיא לשעבר, אך שמר על מרחק ממנו ולא הזכיר אותו בנאומיו. כך הוא הצליח למשוך רפובליקנים מתונים, שהסתייגו מטראמפ בבחירות בנובמבר.

בתוך כך, המועמד הדמוקרטי אריק אדמס בן ה-61 ניצח במהלך הלילה (ד') בבחירות לראשות עיריית ניו יורק. אדמס, שכיהן כנשיא רובע ברונקס במהלך שבע השנים האחרונות, ניצח את המועמד הרפובליקני קרטיס סליווה, והפך לאדם השחור השני המכהן בתפקיד. במהלך הקמפיין, אדמס הבטיח להגביר את ביטחון הציבור ולהשמיע את קולם של התושבים ממעמד הפועלים, תוך שהוא מסתמך על ניסיונו כשקצין בכיר במשטרה וכמי שחווה אלימות משטרתית בנעוריו.

הוא צפוי להחליף את הדמוקרטי ביל דה בלאזיו, שיסיים בתחילת השנה הבאה תקופת כהונה בת שמונה שנים. אדמס צפוי לעמוד בראש כוח המשימה המפקח על התאוששות העיר הגדולה בארה"ב מנגיף הקורונה. בנוסף צפוי להתמודד עם אי השיוויון הכלכל, לצד מחסור בדיור בר השגה ומצוקת בתי הספר הדמוקרטים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים