שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » עולם הישיבות » מועצגה"ת: "להזדרז וליטול החיסון בכל גיל"
קול קורא
מועצת גדולי התורה של דגל התורה במכתב נחרץ: "הוכח בבירור כי אין סיכון בקבלת החיסון כלל". מרן שר התורה: "בוודאי שנכון לקבל את החיסון כדברי הרופאים"
מרן ראש הישיבה רבי גרשון אדלשטיין ומרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי | צילום: באדיבות המצלם

מועצת גדולי התורה של דגל התורה מפרסמת הבוקר (שלישי) מכתב נחרץ הקורא להתחסן. "להזדרז וליטול החיסון בכל גיל, הוכח בבירור כי אין סיכון בקבלת החיסון כלל", נכתב. בנוסף מתפרסם מכתב בשם מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי שליט"א כי "בוודאי שנכון לקבל את החיסון כדברי הרופאים".

ב'קול קורא' של המועצת נכתב כי "לדאבון ליבנו זה כבר כמעט שנה תמימה אשר לא פסק המשכית מהכות בנו, ובמקומותינו ופרץ וצווחה בזמן התפשטות המגיפה הנוראה וריבוי חולים ונפטרים ה"י, ופשוט שעל כל אחד ואחד להתחזק ביתר שאת וביתר עוז, לשוב אל אבינו שבשמים בתשובה שלימה לפניו, ולב יודע מרת נפשו באשר הוא שם".

"ועתה, ברחמיו המרובים ובחסדו כי גבר עלינו, כיוון שנתן הבורא רשות לרופא לרפאות (ברכות ס.), הצליחו לייצר חיסון נגד נגיף הקורונה, אשר לדעת כל המומחים לאחר שנעשו בדיקות וניסויים רבים, הוכח שיש על ידו התועלת להמשך את החולי הקשה שע"י הנגיף, והוכה בבירור כי אין סיכון כלל בקבלת החיסון הנ"ל".

"והנה מבואר בשו"ע יו"ד סי' של"ו שאמנם נתנה התורה רשות לרופא לרפאות, אך אין זו רק רשות לאדם להתרפאות אלא "מצוה היא ובכלל פיקוח נפש הוא, ואם מונע עצמו הרי זה שופך דמים". ומכל שכן כאשר במגיפה נוראה עסקינן, ומלבד החיוב דאית לכל חד וחד כלפי גופיה, יש חיוב לכל חד לעשות חבריה שלא להזיקו חלילה, וכדברי התוס '(ב"ק כ"ג) "דיותר יש לו לאדם להיזהר שלא יזיק שלא כך יוזק"".

"ואשר על כן קוראים אנו בזה לכל אשר יראת ה בלבבו, להזדרז ולליטול את החיסון נגד נגיף הקורונה בעצת הרופאים ללא כל חשש, בכל גיל ששייך לקבל החיסון הנ"ל, ובזה מקיים ההשתדלות שלא יחלה חלילה כשנצטווינו "ונשמרתם מאוד לנפשותיכם"".

"ובזכות זריזותנו בקיום מצוות 'ונשמרתם נ זכה שרופא כל בשר יסיר ממנו כל נגה ומחלה במהרה ויאמר למשחת הרף ולצרתנו די, ולשוב לעסוק בתורה הקדושה כבראשונה בלא מפריעים כלל, עדי ביאת ינון בב"א", לשון הקריאה שפרסמו גדולי ישראל.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים