שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » מועצת בנימין מתנגדת להקמת חאן אל אחמר בשטחה
במכתב למשרד הבטחון
במכתב למשרד הבטחון נכתב: "אנו מתנגדים בכל תוקף לקבוע את המאחז בתחומי המועצה באזור אסטרטגי לאומי, בטחוני ומועצתי. נעשה הכל למנוע תכנית אווילית שכזו"
ראש מועצת בנימין ישראל גנץ | צילום: באדיבות המצלם

במועצה האזורית בנימין הודיעו למדינה כי לא ישלימו עם הקמת חאן אל אחמר בתחומי המועצה. ראש המועצה ישראל גנץ: "נמצה את כל הצעדים כדי שהכוונה לא תצא לפועל".

לאחרונה דווח כי המדינה צפויה לעדכן את בג"ץ כי החליטה להקים יישוב מוכר לתושבי חאן אל אחמר סמוך למקום הבלתי חוקי הנוכחי.

חאן אל אחמר נמצא ליד יישובי גוש אדומים שבבנימין, והמועצה האזורית הודיעה כעת למשרד הבטחון כי תגיש התנגדויות ותעשה ככל שלאל ידה כדי שהיישוב הבלתי חוקי לא יוסדר ולא יוכר בתחומה.

במכתב רשמי ששיגרה מועצת בנימין למשרד הבטחון נכתב: ״אנו מתנגדים בכל תוקף לקבוע את המאחז בתחומי המועצה באזור אסטרטגי לאומי, בטחוני ומועצתי. נעשה הכל למנוע תכנית אווילית שכזו״.

במכתב שנשלח לעוזר שר הביטחון אבי אלימלך, כותב סגן ראש המועצה רפול אנגל כי ״לא יעלה על הדעת כי דנים באפשרות להעתיק את המתחם הבלתי חוקי לתחומי המועצה או לגבולה מבלי שגורם רשמי פנה אל המועצה לקבל את עמדתה והתייחסותה בטרם מקדמים הקמת כפר פלסטיני חדש בשטחי C.״

אנגל הוסיף כי המועצה תתנגד בכל דרך לתכנית ״אנו מתנגדים בכל תוקף להצעה זו המבקשת לקבע את המאחז בתחומי המועצה באזור אסטרטגי לאומי, בטחוני ומועצתי״.

עוד הוסיף ״אין כל הצדקה המניחה את הדעת לקידום הצעה זו, בטח ובטח עת המדינה השקיעה מליונים רבים והכשירה מגרשים והקימה תשתיות חלופיות לשם העתקת המאחז הבלתי חוקי לתחומי הכפר אבו דיס, במרחק דקות נסיעה מהמתחם".

המועצה דורשת מהמדינה: "לעצור את קידומה של תוכנית איוולית זו לאלתר ולא להודיע לבית המשפט על כוונה שכזו".

ראש מועצת בנימין ישראל גנץ אומר כי ״לא נשלים עם מצב בו מדינת ישראל תקים בשטחה של בנימין, יישוב כפרס לאלה שהשתלטו שלא כחוק על אדמות הלאום. זהו מסר שמעודד הקמת יישובים בלתי חוקיים שינשלו את העם היהודי מאדמתו. נמצה את כל הצעדים כדי שהכוונה לא תצא לפועל".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים