שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » מועצת הביטחון בהצהרה מתונה על ההסלמה
הוסר הווטו
ועצת הביטחון של האו"ם פרסמה הצהרה המדגישה את הצורך בסיוע הומניטארי לפלסטינים. משרד החוץ: "התעלמות מירי של למעלה מ-4,000 טילים לעבר אזרחי ישראל"
האו"ם | צילום: Songquan Deng, שאטרסטוק

מועצת הביטחון של האו"ם קראה הערב (מוצאי שבת) לישראל ולארגון הטרור חמאס לכבד את הפסקת האש ברצועת עזה, והדגישה את הצורך המידי בסיוע הומניטרי לאזרחים הפלסטינים. ההצהרה, עליה חתומה גם ארצות הברית, חסרת משמעות ונעדרת כל מחויבות.

בהצהרה נאמר כי "חברות מועצת הביטחון מברכות על ההכרזה של הפסקת האש החל מה-21 במאי ומכירות בתפקיד המשמעותי שמילאו מצרים ומדינות אחרות באזור, האו"ם, הקוורטט ושחקנים אחרים בהקשר הזה. מועצת הביטחון קוראת להישמע באופן קפדני להפסקת האש".

עוד נכתב כי מועצת הביטחון "מדגישה את הצורך בסיוע הומניטרי מידי לאוכלוסייה האזרחית הפלסטינית, במיוחד בעזה, ותומכת בקריאת המזכ"ל לקהילה הבינלאומית לפעול עם האו"ם לגיבוש חבילת סיוע שתתמוך בשיקום מהיר של עזה".

מועצת הביטחון הדגישה את "חשיבות השגת שלום כולל המבוסס על חזון שתי המדינות, ישראל ופלסטין, שיחיו זו לצד זו בשלום, בגבולות בטוחים ומוכרים". עוד נכתב בהצהרה כי "חברות המועצה אבלות על אובדן חיי אדם כתוצאה מהאלימות".

המועצה, בת 15 החברים, פרסמה היום את ההצהרה לאחר שלא הצליחה להגיע להסכמה במהלך 11 ימי המבצע, בגלל התנגדות ארה"ב. כמו כן, צרפת הודיעה כי היא העמידה את הנושא בראש סדר העדיפויות שלה.

ממשרד החוץ נמסר בגובה: "מודים לנשיא ביידן ולממשל האמריקאי על תמיכתם המתמשכת בישראל ובזכותה להגן על אזרחיה, ועל פעילותה במועצת הביטחון. האחריות המלאה על ההסלמה מוטלת על ארגון הטרור חמאס, שבחר לפתוח בירי טילים לבירת ישראל ירושלים, לעוטף עזה ולשאר ערי ישראל".

"מצער לראות שמועבי״ט התעלמה מירי של למעלה מ-4,000 טילים לעבר אזרחי ישראל מתוך השטחים המאוכלסים בעזה. החמאס משתמש בתושבי הרצועה כמגן אנושי, מנצל באופן ציני את מצוקתם, יורה על המעברים היבשתיים ומונע הכנסת ציוד הומניטרי, מזון, תרופות ואנרגיה מישראל לרצועה".

"אנו מצפים מהקהילה הבינ"ל לגנות את החמאס, לפרק אותו מנשקו ולדאוג לשיקום הרצועה תוך מניעת זליגת כסף ואמל"ח לטרור. ישראל ממשיכה להיות מחוייבת לגורל שבוייה ונעדריה ותעמוד על השבתם. ישראל מודה לכל המדינות שתמכו בזכותה להגן על עצמה ותמשיך לעשות זאת מול כל איום על אזרחיה", לשון התגובה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים