שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » מועצת התכנון תקדם תכניות פלסטיניות
שלטון ישראלי?
תנועת רגבים: "קידום התכניות הפלסטיניות למרות החלטות הקבינט- אמירה ברורה כי הממשלה הכריעה על הקמה בפועל של מדינת פלסטין!"
אתר בניה | צילום: ESB Professional, שאטרסטוק

ביום שני הקרוב צפויה מועצת התכנון העליונה ביו"ש לקדם 4 תכניות משמעותיות, שהוכנו על ידי הרשות הפלסטינית, בשטחי C וזאת בניגוד להחלטת הקבינט המדיני בטחוני ביולי 2019.

מאז 2017 מתריעים בתנועת רגבים, על המאמץ המרוכז של הרשות הפלסטינית להקים בשטח מדינה פלסטינית בפועל. הרשות מובילה, במימון והכוונה אירופים, בניה בלתי חוקית מסיבית בשטחי C המצויים בשליטה ישראלית מלאה שאמורה, לתפיסתם, להוות את היסודות להקמת המדינה הפלסטינית.

ביום שני הקרוב, 20/12/21 עתידה להתכנס מועצת התכנון העליונה ביהודה ושומרון במטרה לקדם 4 תכניות שהוכנו על ידי הרשות הפלסטינית ובהיקף של אלפי יחידות דיור עבור הפלסטינים בשטחי C.

מתנועת רגבים נמסר כי "לא מדובר בהרחבה של בניה בשטחי A או B. לא מדובר בהרחבה של כפרים חוקיים. מדובר בהלבנה של כפרים שלמים שניבנו בניגוד לחוק כחלק מההשתלטות על שטחי C. הממשלה הקודמת, שהבינה את הפוטנציאל המסוכן שבאישור תכניות כאלה, עצרה את קידום התכניות לאחר דיון בקבינט המדיני בטחוני ביולי 2019. אך הממשלה הנוכחית בוחרת לקדם את התכניות של הרשות הפלסטינית בשטחי C, על אף שהמשמעות של אישורן – סיוע להקמת המדינה הפלסטינית – ברורה לה לגמרי."

מאיר דויטש מנכ"ל רגבים אמר: "כבר לא מדובר במחדל מודיעיני. כבר לא מדובר בחוסר יכולת של מדינת ישראל לעצור את ההשתלטות. בחודשים האחרונים מדינת ישראל מסייעת ביודעין ובאופן אקטיבי לרשות הפלסטינית להשתלט על שטחי C ולהוביל להקמת מדינת פלסטין" עוד הוסיף: "אם בשנים האחרונות נאבקנו כדי שממשלת ישראל תכיר בניסיון ההשתלטות הפלסטיני ותתמודד אתו, היום אנחנו עומדים מול סיוע ישיר של הממשלה לתהליך שמוביל להקמת מדינה פלסטינית. אסור שאישור התוכניות הפלסטיניות, שיש שמנסים להשאיר אותו מתחת לרדאר, יעבור."

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים