שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "מועצת יש"ע פעלה באומץ ובנחישות"
טענת סטרוק
‏לאחר הריאיון שקיים ברק רביד עם נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ, ח"כ אורית סטרוק עם כמה הערות לפסטיבל ההאשמות כלפי מועצת יש"ע בעקבות הריאיון
אבו מאזן ודונלד טראמפ | צילום: הבית הלבן

‏לאחר הריאיון שקיים ברק רביד עם נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ, ח"כ אורית סטרוק עם כמה הערות לפסטיבל ההאשמות כלפי מועצת יש"ע בעקבות הריאיון.

"נשגב מבינתי איך אחרי התיאור הרחוק מהמציאות של ברכת נתניהו לטראמפ – מישהו מייחס לדברי טראמפ איזשהו מימד עובדתי מדויק. דבריו משקפים לכל היותר את תחושותיו".

"העובדות על דיל ה-100 רשומות בתכנית הכתובה, מתועדות ‏בראיונות של קושניר ופרידמן, ולא ניתנות להכחשה: מדובר בתכנית לחלוקת הארץ (70-30) ולהקמת מדינה פלסטינית (מ"פ)".

"השאלה אם נתניהו או טראמפ רצו בהקמת מ"פ או לא – לא רלוונטית. כולנו רואים שהם לא נשארו בשלטון לנצח. אבל אם יש משהו שאפשר ללמוד מדברי טראמפ לרביד, זה שטראמפ אכן רצה מ"פ".

‏"השאלה הרלוונטית היא: האם קבלת דיל ה-100 ע"י ישראל, או כניסה ל"שלב המו"מ" של התכנית, המוגדר בפרק 22 שלה היתה מסכנת את ישראל. פרק 22 של התכנית הוא "חור שחור", שקבע שה 70% מהשטח בו לא תחול הריבונות ימסרו כפיקדון לאמריקאים עבור ללא מועד-תפוגה, כשהמטרה המוצהרת – מ"פ עתידית (כולל ‏בקעת ערד שבישראל הריבונית), תחול בהן הקפאה, וה"מובלעות" שישארו בהם ידונו לחנק מתמשך. ל"שלב המו"מ" הזה אסור היה לישראל להיכנס, לפחות לא בלי ברקסים/תיקונים הכרחיים".

"מועצת יש"ע פעלה באומץ ובנחישות להציל את ישראל מהדיל הזה, שעכשיו גם טראמפ מודה שמבחינתו היה מוביל למ"פ".

"חבריה עשו ‏זאת למרות הקשר הקרוב והקריטי שלהם עם נתניהו, ועל כך הם ראויים להצדעה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים