שיתוף
תגובות
משפט » מועצת רואי חשבון פסלה שני נבחנים שהעתיקו
חריג
לאחר עיון בממצאים ובמסקנות ועדת הבדיקה, המועצה החליטה לאמץ את המלצת ועדת הבדיקה בעניינם של שני הנבחנים ולמצוא אותם אשמים בתרמית בבחינה
מבחן | צילום: AimPix, שאטרסטוק

כנגד נבחנת, אשר ניגשה לשתי בחינות המועצה הסופיות של מועצת רואי חשבון במועד סתיו 2020, עלה חשד להעתקה בבחינות, כאשר בעת בדיקת מחברות הבחינה נמצאה זהות רבה במספר שאלות, לתשובותיו של נבחן נוסף.

מועצת רואי חשבון מינתה ועדה לבדיקת הנושא, אשר בחנה את כל החומרים הרלוונטיים כולל מחברות הנבחנים, דיווחי הבודקים והתגובות, שהועברו מבאי כוחם של הנבחנים. בנוסף, קיימה הוועדה דיון אליו הוזמנו הנבחנים בנפרד לטעון את טענותיהם בפני הוועדה.

לאחר עיון בממצאים ובמסקנות ועדת הבדיקה, המועצה החליטה לאמץ את המלצת ועדת הבדיקה בעניינם של שני הנבחנים ולמצוא אותם אשמים בתרמית בבחינה. בהתאם לתקנות רואי חשבון, החליטה המועצה בישיבתה מיום 10.6.21 לפסול את בחינותיהם בנושאים חשבונאות פיננסית מתקדמת וביקורת חשבונות ובעיות ביקורת מיוחדות, מועד סתיו 2020, וכן לאסור עליהם לגשת לבחינות המועצה בנושאים אלו בשלושת המועדים הסמוכים לאחר אותו מועד.

הנבחנת הגישה עתירה מנהלית לבית המשפט, על מנת שיורה על ביטול החלטת המועצה או לחילופין לקיים דיון חדש בעניינה עקב טענות לחוסר סבירות של ההחלטה. בדיון שנערך בבית המשפט, ביום שני, 4 באפריל 2022, הבהיר השופט לעותרת, שההחלטה שהתקבלה בעניינה סבירה ואין מקום להתערב בה.

בית המשפט הבהיר שבסופו של יום, אין מחלוקת שהייתה העתקה וגם אם העותרת הייתה הגורם המועתק, אין בכך כדי לפגום בהחלטת המועצה בעניינה. על פי המלצת בית המשפט משכה העותרת את העתירה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים