שיתוף
תגובות
חדשות » מועצת שומרון במאבק להחזרת השליטה המלאה בקבר יוסף
ריבונות
יוסי דגן: "הפיגוע הוכיח למי שעוד היה לו ספק שאין וואקום, במקום שצה"ל לא נמצא צומח טרור. רק שליטה ישראלית מלאה על קבר יוסף תמנע את ההרס והטרור במקום הקדוש"
קבר יוסף | צילום: מועצה אזורית שומרון

לאחר הפיגוע בקבר יוסף בשבוע שעבר, מועצה אזורית שומרון יוצאת השבוע למאבק ציבורי  בדרישה להחזיר את השליטה המלאה בקבר יוסף. המאבק מגיע לאחר הפיגוע לפני שבוע בדיוק, בו נפצעו שניים מהמתפללים וכן מח"ט שומרון אל"מ רועי צוויג, ובעקבות ההרס של מתחם הקבר על ידי מחבלים לפני מספר חודשים.

בתקופה האחרונה חלה עליה חדה בניסיונות להתנכל למתחם הקבר ולמתפללים בו ובעקבות כך מגיעה הדרישה ליצור במקום נוכחות קבועה של צה"ל שתאבטח את המתחם ותאפשר נוכחות ישראלית קבועה במקום.

ראש המועצה אזורית שומרון יוסי דגן מסביר את הדרישה ואומר: "רק שליטה מלאה של צה"ל תבטיח את השמירה על קבר יוסף ועל המתפללים בו. אין וואקום, במקום שצה"ל לא נמצא גדל טרור. התשובה לטרור – החזרת ישיבת עוד יוסף חי למתחם הציון, וכניסת מתפללים באור יום.  צה"ל צריך לאבטח את הקבר, והתשובה של ממשלת ישראל לטרור חייבת להיות החזרת הנוכחות הקבועה של צה"ל לקבר יוסף, דגל ישראל  צריך להתנוסס בגאון מעל המקום. טרור יענה בעוד נוכחות יהודית, והרס יענה בבניה והגדלת המתחם. אפילו בהסכמי אוסלו הארורים נקבע שהקבר יישאר תחת שליטה ישראלית מלאה ואנו דורשים שכך יעשה", הוסיף דגן.

כזכור, בסוף השבוע שעבר במהלך כניסה שגרתית לקבר יוסף הנערכת אחת לחודש, נורתה אש כבדה לעבר המתפללים במתחם וקודם לכן על שיירת האוטובוסים שהובילה אותם. כתוצאה מהירי נפצעו שלושה אנשים ובהם מח"ט שומרון אל"מ רועי צוויג שאבטח יחד עם חייליו את הכניסה לקבר. למרות שנפצע בבטנו מקליע שחדר את גופו, חיכה אל"מ צוויג לראות שאחרוני המתפללים יצא בשלום ממתחם הקבר ומשכם ורק לאחר מכן הסכים להתפנות במסוק לבית החולים ולהיבדק.

לאחר הארוע, שיבח ראש מועצת שומרון את התנהלותו של אל"מ צוויג, כינה אותו גיבור ישראל, הודה לו כל כך שהציל חיים, ואמר כי אל"מ צוויג הוא אות ומופת לקצין בצה"ל, גיבור ישראל, מפקד, לוחם וג'נטלמן.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים