שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » מוקדי התפשטות הקורונה בריכוזים החרדים
תמונת מצב
בין אם ישראל ניצבת בתחילתה של גל קורונה שני ובין אם מדובר בשלהי ה'גל הראשון', ברור לכל שמקור הזינוק הדרמטי בתחלואה שנרשם בשבוע האחרון נעוץ בהתנהלות רשלנית של 'הגימנסיה' ברחביה • ראש העיר בני ברק קרא לפיטוריו של מנכ"ל מכבי
מירון בצל הקורונה | צילום: פישל רוזנפלד

האם מדינת ישראל ניצבת בתחילתו של גל קורונה שני או שמא מדובר בשירת הברבור של הגל הראשון? דבר אחד ברור, הקורונה עדיין כאן איתנו ולא נעלמה לשום מקום. עוד ברור, גם אם אכן מדובר בתחילתו של גל התפרצות שני, הרי שעל פי התחזיות, בשיאו יהיה זה חזק, עוצמתי ואלים יותר מזה שחווינו לפני כחודש.

מה שברור יותר מכל, זו העובדה שבתי הספר בישראל הפכו לקן צרעות להתפשטות הנגיף שכבר נדמה היה שהנה זה בא ועומד מאחורינו. היה זה 'הגימנסיה' בשכונת רחביה בירושלים שעל פי דיווחים שפורסמו השבוע, ההקפדה על הנחיות משרד הבריאות לא היה הצד החזק של הנהלת בית הספר וזאת בלשון המעטה, כאשר ברור לכל שאם היה מדובר בישיבה או בת"ת הרי שקול זעקת 'דורשי טובתה' של היהדות החרדית היתה מהדהדת לא פחות מכפי שהדהדה בימי ההסגר על העיר בני ברק.

בשורות הבאות, ננסה על קצה המזלג לסכם את השבוע החולף מזווית ראייה פנים חרדית ולהביא את סיכום התחלואה בבתי הספר בערים החרדיות.

במספר תלמודי תורה ובתי ספר לבנות אובחנו השבוע תלמידים ותלמידות חולי קורונה מה שהביא לכניסתם לבידוד של אלפי תלמידים ומאות אנשי צוות ברחבי הארץ.

בירושלים אובחנו 2 חולי קורונה בתלמודי התורה חכמת שלמה ואבני שלמה, ילדי הכיתות נשלחו לביתם ונכנסו לבידוד. כך גם באחת הישיבות בירושלים, בה למרבה המזל הונהגה שיטת הקפסולות, התגלה תלמיד חיובי לנגיף ומספר תלמידים מצומצם נשלחו לבידוד. בנוסף, אברך בכולל בשכונת קרית משה אובחן אף הוא כחיובי. יצוין, כי שורה של מוסדות חינוך דיווחו במהלך השבוע על תלמידים עם תסמינים והנהיגו הנחיות בידוד לחומרה.

ביישוב טלז סטון שעשרות מתושביה חלו בנגיף והחלימו, התגלו השבוע 8 חולי קורונה באחת הישיבות ביישוב. מדובר בתלמידים שמתגוררים בערים אחרות ולא באו במגע עם תושבי היישוב.

בבני ברק, בגן ילדים "תפארת איתמר" אובחן ילד חולה קורונה. בנתניה התגלה בכולל בקרית צאנז חולה קורונה.

באשדוד סגרה העירייה ישיבה ובית ספר לבנות לאחר שבכל אחד מהם התגלה איש צוות שאובחן כחיובי לנגיף. כלל התלמידים והתלמידות נשלחו לבידוד.

בתוך כך, בישיבת סוערת של מועצת העיר שהתקיימה אתמול בבני ברק, תקף ראש העיר, אברהם רובינשטיין, את הנהלת קופת החולים 'מכבי' וקרא לתושבים לעזוב את הקופה עד לפיטוריו של המנכ"ל רן סער בשל התנהלות רשלנית לטענתו בכל הקשור לעריכת בדיקות למבוטחים תושבי העיר.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים