שיתוף
תגובות
משפחה » חינוך » מורה ל'בחזית': "אנחנו מובלים כצאן לטבח"
מאבק החיסונים
ההורים רק רוצים לראות את מערכת החינוך חוזרת למתכונתה הרגילה אך למורים גם יש מה לומר: "כמה שנבקש מהילדים לשמור על הכללים, אין להם את היכולת ולכן אנחנו בסכנה"
חיסון לקורונה | צילום: solarseven, שאטרסטוק

כולם מדברים על חיסונים לאוכלוסיות בסיכון, והסתדרות המורים דורשת להכניס גם את עובדי ההוראה תחת הקטגוריה, עד כדי איום בשביתה. עד כה חוסנו כבר 65% מעובדי ההוראה בחינוך המיוחד, אך במערכת מבקשים להגיע ל-100% ואף הצהירו שיתנו גיבוי מלא לעובדים שחוששים להגיע למקום העבודה. מבחינתם יש סכסוך עבודה עד שאחרון עובדי ההוראה יחוסן.

לדברי מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד, שנאמרו אתמול, יום שני, יש איום בשביתה: "אנחנו אומרים למשרד הבריאות – חסנו עכשיו את צוותי החינוך המיוחד שעובדים בסגר. הייתי שמחה לשחרר את האיום הזה, אנחנו לא צמאים להשבית ובעיקר שלא את החינוך המיוחד, אבל יש עדיין עובדי הוראה שטרם חוסנו".

לעומתה הבהירו במשרד הבריאות כי היום, יום שלישי, יחל מבצע מתן חיסונים לעובדי הוראה. כבר ביום ראשון החל מבצע הרשמה לחיסון עובדי הוראה ועד יום שני נרשמו יותר מ- 17 אלף עובדי הוראה וצוותי חינוך.

לדברי ד"ר אפרת אפללו, נציגת משרד הבריאות: "להשבית את החינוך המיוחד זה אסון, זה לא הוגן. אנחנו עובדים מול משרד החינוך ומערכות המחשוב, יש תעדוף למורים. הם יקבלו הודעות, תחילה החינוך המיוחד". היא אף שיתפה: "אני לא ישנה בלילה כי אני על הדברים. לא הוגן להגיד להורים 'אל תבואו מחר כי משרדי הבריאות והחינוך לא מטפלים".

בן דויד ענתה: "אל תגידו 'לא הוגן' המורים נמצאים בקו האש. אי אפשר להגיד שזה לא הוגן להשבית בלי שהם חוסנו".

בהמשך הדיון אמרה בן דויד: "עם כל הכבוד להחלטות, אנחנו רוצים ביצוע. אם לא היינו מכריזים על סכסוך עבודה היינו עדיין באותו מקום ברשימה. מוסרית לא אגיד למי שלא חוסנה להגיע למקום העבודה. אגבה כל מורה שלא חוסנה ותחליט שלא להגיע. אני לא רוצה לקחת סיכונים".

לדברי המזכ"לית, מסקרים שבוצעו לפני יומיים על ידי הסתדרות המורים עלה כי חוסנו רק 40% מקרב צוותי החינוך המיוחד, שמונים כ-20 אלף. בהסתדרות המורים מסרו כי ידוע להם על 264 עובדים שסירבו להתחסן בידי קופות החולים. עם זאת, טרם התברר אם הם שייכים לסגלי ההוראה הכלליים או לעובדי החינוך המיוחד.

יו"ר המזכירות הפדגוגית במשרד החינוך, אינה זלצמן, אמרה בדיון: "משרד החינוך שיגר הודעות לכל המורים שלפיהן עליהם להירשם לחיסון בקופות החולים, ופתח לשם כך מוקד שאליו יכולים מורים לתקשר ולקבל סיוע".

"עוד ילמדו על המערך שלנו לא רק בארץ אלא בעולם", היא המשיכה, "נתנו תעדוף למורים לחינוך מיוחד ולנוער בסיכון. ביטחון המורים עומד לנגד עיננו, כולם מגויסים. יש לנו רשימות מסודרות ומוקד פתוח למורים שאינם יודעים איך להירשם לחיסון".

לדבריהם, 17,448 עובדי הוראה וצוותי חינוך נרשמו לחיסון, ו-17,106 עובדי הוראה וצוותי חינוך דיווחו כי כבר התחסנו או החלימו מהנגיף. 13,271 מהם מעל גיל 60 ו-3,835 מהם מתחת לגיל זה.

אנחנו ב'בחזית לאישה' פנינו לעדי רפאילוביץ מבני ברק, אמא ומחנכת בישראל ושאלנו אותה, האם לדעתך מורים צריכים לקבל חיסונים בהקדם?

"כמורה מחנכת כבר 16 שנים במשרד החינוך, אשר רואה בהוראה כשליחות נטו ומגיעה לבית הספר מתוך אהבה ובחדוות עשיה, הקורונה העמידה אותנו, עובדי ההוראה מול פחד יומיומי מחשש להידבקות. התלמידים מתקשים לשמור על הכללים, לא תמיד עוטים מסיכה מכיוון שחוזרים מזיעים מההפסקות ואינם מסוגלים להיצמד לדרישות ובכך מסכנים אותנו, המורים. התלמידים מתקהלים ביחד בהפסקות, נוגעים זה בזה בזמן משחקים, זאת על אף בקשות חוזרות ונשנות מצדנו שישמרו על מרחק. בשבועות האחרונים כשהתחלואה עלתה, חששתי לחיי ממש, חששתי להגיע לבית הספר, הרגשנו כל צוות המורים שאנחנו מובלים כצאן לטבח ללא הגנה כלל, ביקשנו להיות בתעדוף בדיוק כמו האחים והאחיות, הרופאים והרופאות שבאים יום יום במגע עם אנשים, כי אנחנו בדיוק באותה סירה. זו הסיבה שגברת יפה בן דוד, בשמם של כל המורים, הודיעה שאם לא נקבל את החיסונים, נשבות. ונשמרתם מאוד לנפשותיכם".

ומה דעתך על הדרישה לחיסון עובדי חינוך מיוחד לפניכם?

"אני באמת חושבת שעובדי הוראת החינוך המיוחד צריכים להיות בתעדוף לפני המורים הכלליים, מכיוון שהם עובדים חיוניים בסגרים ומסכנים את עצמם יום יום, גם כשאנחנו מלמדים מרחוק."

משפט סיכום?

"אני כולי תפילה מדי יום, גם כאמא וגם כמורה, שהקב"ה יסיר מגיפה מנחלתו ונחזור לימים ההם בבריאות איתנה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים