שיתוף
תגובות
חדשות » מושב הקיץ של הכנסת נפתח והסיעות התכנסו
כנסת במשבר
סיעות הבית התכנסו היום לישיבה השבועית בצל המשבר הגדול בקואליציה עם סיעת רעמ, ועל רקע אי הוודאות האם תעלה האופוזיציה ביום רביעי את הצעת החוק לפיזור הכנסת
חברי הכנסת בנימין נתניהו ויריב לוין | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

מושב הקיץ במליאת הכנסת נפתח לפני זמן קצר בהצעות אי אמון שהגישו סיעות האופוזיציה, הראשונה על ידי הליכוד על רקע "כישלון הממשלה בניהול איום הגרעין האיראני, משבר האקלים ויוקר המחיה", והשניה על ידי יהדות התורה וש"ס על רק מה שהם מכנים "כישלון הממשלה בכל תחום: כלכלי, אזרחי, מדיני, ביטחוני".

מוקדם יותר, החלו ישיבות הסיעה השבועיות עם הצהרותיהם של חברי הכנסת יו"ר הסיעות. בהצהרה שנשא יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו בישיבת סיעת הליכוד ציין את זכר אביו לציון עשור לפטירתו. בין יתר הדברים שאמר כי "אין יום שאיני חושב על אבי וביום הזה אני אומר לכם: סכנה גדולה מרחפת עלינו. איראן דוהרת להתחמש בנשק גרעיני נגד ישראל בחסות הסכם בינלאומי שמקדם הממשל האמריקני הנוכחי – ובממשלת ישראל אין פוצה פה. ממשלת החולשה וההונאה אינה מסוגלת לעמוד ולו לרגע אחד נגד המדיניות הכנועה של הממשל האמריקני נגד איראן, כפי שהיא איננה מסוגלת להילחם בטרור של חמאס. וכיצד היא תוכל בחמאס? הרי בנט ולפיד תלויים במוצא פיו של מנסור עבאס וחבריו שמחכים להנחיות של ראשי החמאס ומועצת השורא".

לסיום דבריו אמר כי "ממשלת החולשה וההונאה הזאת איבדה את הרוב בכנסת. היא איבדה את אמון הציבור. היא חייבת ללכת הביתה עוד היום. עם ישראל מצפה שנקים בהקדם ממשלה לאומית חזקה שמזהה את הסכנות לעמנו ונחושה להגן על מדינתנו. בעזרת השם בקרוב נקים ממשלה שתחזיר את השקט והביטחון לאזרחי ישראל ותבטיח את עתידנו".

שר הביטחון ויו"ר כחול לבן אמר בפתח ישיבת סיעת כחול לבן בנוגע למצב הביטחוני: "אנחנו מתמודדים עם טרור המבוסס על שקרים. טרור שמוזן משנאה והסתה שמייצרות מכונות רצח בלתי אנושיות. מערכת הביטחון, צה"ל, השב"כ והמשטרה פועלים בשיתוף פעולה, בכוחות מלאים ובעוצמה רבה. במודיעין,בהתקפה, בהגנה. בישראל, באיו"ש ובכל מקום שנידרש. גם אתמול סוכל פיגוע בתקוע ולצערי התבצע פיגוע בשער שכם. גם עליהם נגבה מחיר כבד- מהמפגעים, משולחיהם, מהמסיתים ומהסביבה שמעודדת טרור ורצח". 

בנוגע למצב הפוליטי אמר: "בחירות כעת הן חוסר אחריות כלכלית, חברתית וגם ביטחונית ביכולת להמשיך בבניין הכוח. לראשונה מזה שלוש שנים, למערכת הביטחון, ולא רק לה, יש תקציב, אנחנו מתכננים פעולות רב שנתיות, אנחנו מתחילים בחודש המלחמה של צה"ל שיתרגל התקפה והגנה מול האתגרים השונים ואנחנו מובילים רפורמות שעוכבו שנים. בחירות יהיו מקל בגלגלי בניין הכוח של מערכת הביטחון.

"כדי שזה יקרה, מרכיבי הקואליציה צריכים להיות איתנים ומלוכדים. אני מקווה שתימצא הדרך להביא לתמיכה של חברי כנסת מהסיעות החרדיות בממשלה. ובכלל, אם נצליח להוביל ממשלה שיש בה חרדים וערבים, דתיים וחילונים, שמאל וימין – נעשה מעשה גדול עבור החברה הישראלית. כחול לבן תעשה כל מה שניתן בכדי לשמור על היציבות הפוליטית.

שר החוץ ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד אמר בפתח ישיבת הסיעה: "למדינת ישראל יש היום משימה עליונה: להכות בטרור, לרדוף כל מי שרוצה לפגוע בישראלים. להגיע למרצחים לכל מקום, גם אצלם בבית. לפגוע גם במי ששלח אותם. לצורך זה, מערכת הבטחון מקבלת את כל הכלים, כל הגיבוי.

 "במישור אחר. הכנסת חוזרת היום, ואיתה המשימה לשמור על הממשלה. הסתכלתי השבוע על איתמר בן גביר הולך לרקוד על דם הנרצחים באלעד ונזכרתי כמה חשוב לשמור על הממשלה הזו. כמה האלטרנטיבה מסוכנת.

עוד הוסיף וציין כי "יש לנו ממשלה מצויינת, עובדת קשה למען האזרחים, עובדת טוב. ממשלת שינוי וריפוי אמיתית. אני אומר מפה לחברי בקואליציה בדיוק את מה שאנחנו אומרים גם לאזרחי ישראל בימים אלה: רק ביחד ננצח".

יו״ר תקווה חדשה חדשה, השר גדעון סער תקף בפתח ישיבת סיעת תקווה חדשה את ח"כ פינדרוס באומרו כי ״דבריו של ח"כ פינדרוס הם יותר מחמורים. הם מבטאים מאוויי לב, "חלום" כלשונו, – חלום בלהות בעיני – למדינה ללא רשות שופטת עצמאית. אין זאת מחלוקת על דרכו של בית המשפט העליון, על האקטיביזם השיפוטי או שאיפה לשינויים במערכת המשפט. זה הרבה מעבר לכך. אל תטעו: זה לא רק חלום. זאת תוכנית עבודה של חלקים נרחבים בבית הזה שיפעלו לממשה אם יהיה להם כוח. הם אומרים זאת בגלוי. צריך רק להקשיב".

בהקשר למצב הבטחוני אמר כי "אנחנו נמצאים בעיצומו של גל טרור. משחר לידתה הציונות ומיום הקמתה מדינת ישראל עמדו מול טרור ערבי. מול הטרור צריך לדעת לעמוד ביחד ולא להשתמש בו באופן ציני לצרכים פוליטיים. פטריוט אמיתי לא מנצל פיגועים נגד בני עמו לצרכים פוליטיים".

יו״ר הציונות הדתית ח״כ בצלאל סמוטריץ׳ תקף בישיבת הסיעה את התנהלות הממשלה ואמר כי ״הממשלה הזו לא היתה לגיטימית מיומה הראשון. כעת היא איבדה את שאריות הלגיטימיות האחרונות שלה. אין לממשלה רוב בכנסת ואין לה רוב בעם.

"עבאס משתמש בחסינות שלו לטובת סינוואר ומדלג בשליחותו בין ירדן וטורקיה כדי לקבל הוראות הפעלה ולמכור את הביטחון הלאומי שלנו לאחים המוסלמים. ערביי ישראל מרימים ראש תוך תחושת עליונות ובוז מוחלט לגורמי אכיפת החוק.

"הפלת הממשלה והקמת ממשלה יהודית- ציונית- לאומית היא משימה לאומית ראשונה במעלה. הימין הוא הרוב בעם והרוב הזה חייב לבוא לידי ביטוי בממשלה לאומית. אנחנו עושים ונמשיך בעזרת ה' לעשות הכל כדי להקים ממשלה שתחזיר את התקווה ואת הבטחון לרחובות ישראל. אפשר לעשות את זה עוד בכנסת הזו אבל בשום אופן לא בכל מחיר".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים