שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » מושל ניו יורק פתח בחקירה נגד חסידות סאטמר
בגלל החתונה ההמונית
בשבוע שעבר חגגו חסידי סאטמר שמרכזה במונורו את שמחת נישואי נכד האדמו"ר • הסיקור הנרחב ב'ניו יורק טיימס' לצד הביקורת הרבה הביאו את המושל לפתוח בהליך משפטי
מושל ניו יורק, אנדרו קואומו | צילום: Hans Pennink, שאטרסטוק

מושל ניו יורק, אנדרו קואומו, הודיע כי הוא בוחן נקיטת צעדים נגד אנשי חסידות סאטמר בשל חתונת נכד האדמו"ר בהשתתפות אלפים שהתקיימה לפני כשבועיים.

בהודעה שפרסם כתב קומו, כי "אם האירוע אכן התרחש הרי שמדובר בהפרה בוטה מהחוק ותקנות לשעת חירום. הדבר גם לא מכבד את תושבי ניו יורק באשר הם. לפי המידע שהגיע לידי, מדובר באירוע בהשתתפות 7,000 חוגגים שהשתתפו בחתונה, בכוונתנו לפתוח בהליך משפטי ולמצות אותו".

הודעת המושל קואומו מגיעה לאחר סיקור נרחב על החתונה שהופיעה בניו יורק טיימס. העיתון תקף את החסידות שמרכזה במונורו על ההתעלמות מההנחיות ואי הקפדתה אחר הנחיות הקורונה.

יצוין, כי בסאטמר זועמים על עורכי עיתון הבית "דער בלאט" שהעניק פומביות לאירוע המרגש בחסידות, כאשר לדברי עסקנים בחסידות בתקופה רגישה זו יש מקום לסיקור צנוע יותר של אירועים בהשתתפות אלפי משתתפים מהטעם המובן.

אחד הפרטים המפתיעים בסיקור של הניו יורק טיימס הוא העובדה שהעיתון הדגיש כי תוכנה של הידיעה מועתקת בתרגום חופשי מהעיתון של החסידות.

כזכור, לפני חודש התקיימה במסגרת חוג מצומצם של בני המשפחה שמחת נישואי נכדת האדמו"ר מסאטמר שמרכזו בויליאמסבורג, כאשר קדמה לחתונה זו מסכת ארוכה ומפותלת של שתדלנויות בניסיון להתיר קיומו של אירוע בסדר גודל רחב יותר. היה זה המושל קומו שבמענה לשאלת עיתונאי חסידי השיב, כי בשנה הבאה כאשר הקורונה תיעלם, הוא ישמח להשתתף כאורח כבוד בחתונה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים