שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מזכיר הממשלה עוסק בפעילות פוליטית
תלונה ליועמ"ש
תלונה הוגשה ליועמ"ש ולנציב שירות המדינה, ולפיה שלום שלמה "סוגר 'דילים' פוליטיים מול רע"ם והמשותפת בשליחות הקואליציה – דבר האסור על-פי חוק"
ח״כ שלמה קרעי | צילום: אתר הכנסת

ח"כ שלמה קרעי (הליכוד) הגיש היום (חמישי) תלונה ליועץ המשפטי לממשלה ולנציב שירות המדינה שלפיה מזכיר הממשלה החדש שלום שלמה עוסק בפעילות פוליטית אסורה.

לפי התלונה, "מזכיר הממשלה, שלום שלמה, הינו עובד מדינה בכיר שכפוף להוראות החוק והתקש"יר לעניין מעורבות ופעילות פוליטית אסורה". עוד הוסיף ח"כ קרעי כי "למרות זאת, מזכיר הממשלה פועל באופן רציף ובעצימות גבוהה בזירה הפוליטית מול מפלגות בקואליציה ובאופוזיציה וביתר שאת מול מפלגות רע"ם והרשימה המשותפת".

"מר שלמה, כפי שפורסם לאחרונה, סוגר "דילים" פוליטיים עם המפלגות הנ"ל בשליחות הקואליציה, דבר האסור על פי חוק. כך למשל פורסם השבוע כי: "מזכיר הממשלה, שלום שלמה, החל לטפל במשבר (החדש) מול רע"ם. גורם בכיר בממשלה על ההתנהלות של חברי הכנסת של רע"ם: "סיוט" (אטילה שומפלבי)".

"ובשבוע שעבר: אמיר אטינגר: ‏בצל הניסיונות לפשרה, פגישה מעניינת מוקדם יותר היום אצל מזכיר הממשלה שלום שלמה: מנסור עבאס, איבתיסאם מראענה, מיכל רוזין, וואליד טהא, עיסוואי פריג' (אמיר אטינגר)".

"מצופה ממזכיר הממשלה להדיר את רגליו מעניינים אלו", כותב קרעי. "אבקשך לבדוק, לחקור, להורות על הפסקת פעילות זו ואף להטיל סנקציה לאור ההפרה הברוטאלית של הוראות החוק בפומבי על ידי פקיד בכיר זה".

ממשרד ראש הממשלה נמסר: "המכתב לא מוען למשרד ראש הממשלה לקבלת התייחסות לדברים האמורים בו, ולמדנו עליו רק מפניית התקשורת. מזכיר הממשלה ממלא את תפקידו בהתאם לדין ולנוהג המקובל, כפי שפעלו מזכירי ממשלה קודמים לדורותיהם".

יצוין כי המקרה חושף פעם נוספת את צביעות התקשורת, שתקפה את צחי ברוורמן, מזכיר הממשלה בתקופת ראש הממשלה הקודם בנימין נתניהו, שתועד פעם אחת בפגישת ראשי הבלוק – אך ממדווחת ומתעלמת מהבעייתיות בהתערבות הבוטה של מזכיר הממשלה בעניינים פוליטיים.

בעבר, שלמה היה יועצו של נתניהו. מאז פרש מתפקידו ייעץ לנפתלי בנט כשזה התמודד לראשונה לכנסת בבחירות 2013. שלמה גם עבד עם שר החוץ יאיר לפיד ושר הביטחון בני גנץ במהלך השנים. בתקופה האחרונה, שלמה שימש כנציגו בצוות המו"מ, יחד עם טל גן־צבי, ראש המטה הוותיק של יו"ר ימינה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים