שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » מחבלות יוכלו להשתחרר לחלופת מאסר
אבסורד
הרעיון העומד מאחורי ההצעה, הוא צמצום הנזקים שנגרמים לילדים כתוצאה ממאסרה של האם. זאת, תוך מתן אפשרות לילדים לשמור ככל האפשר על אורח חיים תקין
מעצר אילוסטרציה | צילום: TheCorgi, שאטרסטוק

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק חלופת מאסר של חברת הכנסת אבתיסאם מראענה. על פי הצעת החוק מוצע לאפשר לנשים הרות או אמהות לילדים, שנגזר עליהן מאסר בפועל, לרצות את עונשן כולו או מקצתו בחלופת מאסר.

בדברי ההסבר נכתב כי "הרעיון העומד מאחורי הצעה זו, הוא צמצום הנזקים שנגרמים לילדים כתוצאה ממאסרה של האם. זאת, תוך מתן אפשרות לילדים לשמור ככל האפשר על אורח חיים תקין שישרת את טובתם גם בתקופת ריצוי עונשה של האם. החוק נועד גם לשרת את האישה במתן כלים מתקנים והכשרה הורית תוך מתן מענה לצרכי האישה האינדיבידואליים".

ח"כ בן גביר התנגד להצעת החוק ובנאום תקיף פנה לשר המשפטים גדעון סער: "לפי ההצעה הזו אתה הולך לשחרר עשרות רבות של אסירות שהשתתפו ברצח יהודים".

ח"כ בן גביר פירט בנאומו מספר שמות של מחבלות שהשתתפו במעשי רצח של חיילי צה"ל, פיגועים, עבירות של זריקת אבנים, עבירות של הסתה נגד עם ישראל וציין: "עברתי על החוק ואין שום החרגה של אסירות ביטחוניות ושל מעשי טרור, של מי שרוצה לפגוע בעם ישראל". בן גביר פנה לסער ושאל: "על זה אתה רוצה לחתום? והוסיף "אתם מפקירים את חיילי צה"ל, אתם מפקירים את השוטרים, אתם מפקירים את עם ישראל" אמר בן גביר.

השר סער השיב: "נראה שח"כ בן גביר לא שמע את מה שאמרתי, הודענו שההצעה תוכפף להצעה ממשלתית בהסכמת המציעה, היא עצמה אמרה את זה. הדגשתי ואמרתי שאין קשר לסוגיית המגדר אלא למקרים שמתאימים לרצות עונש בקהילה. בוודאי שמקרים של מעשי טרור וגם עבירות חמורות אחרות, לא מתאימים לעונש בקהילה ולכן זה לא יהיה. זה שאתה משקר לא הופך את זה לאמת וזה שאתה צועק לא הופך אותך לצודק."

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים