שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » מחבלת עם סכין חוסלה בצומת גוש עציון
סוכל פיגוע
פלסטינית ניסתה לדקור חייל בצומת גוש עציון. היא נורתה בידי כוח צה"ל ופונתה במצב קשה. החשודה היא פהימה אלחרוב, בת 60 מהכפר חוסאן הסמוך לבית לחם
תגיות:
סכין אילוסטרציה | צילום: דובר צה"ל

מחבלת חמושה בסכין הגיעה הבוקר (ראשון) לצומת גוש עציון שבמרחב החטיבה המרחבית "עציון" וניסתה לדקור חיילי צה"ל שאבטחו את הצומת. אחד הלוחמים פתח בנוהל מעצר חשוד וירה לעבר המחבלת שמצבה מוגדר קשה. בחסדי שמים, לא היו נפגעים בקרב כוחות צה"ל. המחבלת היא פהימה אלחרוב, בת 60 מהכפר חוסאן הסמוך לבית לחם.

ניסיון הפיגוע אירע ליד טרמפיאדה שמול הכניסה למרכז הקניות בצומת הגוש. החשודה נעה לכיוון הלוחמים עם חפץ חד בידה. הלוחמים המוצבים כדרך קבע בתחנות בצומת ביצעו נוהל מעצר חשוד וירו לרגלי המחבלת. היא פונתה לבית החולים שערי צדק שבירושלים במצב קשה.

זהו ניסיון פיגוע השני בתוך יומיים באזור גוש עציון. ביום שישי, מחבל שאחז בבקבוק זכוכית התקדם לעבר שוטרים וחייל שהכווינו את התנועה בצומת אפרת. השוטר ביצע נוהל מעבר חשוד, בעוד החשוד המשיך בהליכה מהירה לעברו. לאחר מכן השוטר פתח בירי לעבר החשוד – שנפצע באורח אנוש. אין נפגעים בקרב הכוחות.

ראש המועצה האזורית גוש עציון שלמה נאמן מתייחס לניטרול המחבלת הבוקר בצומת הגוש: "הבוקר היינו עדים לניסיון נוסף לפגיעה ביהודים באשר הם יהודים. חיילנו עשו את מלאכתם בצורה יוצאת מן הכלל וסיימו את האירוע ללא נפגעים לכוחותנו. מתיישבי גוש עציון ממשיכים גם היום במשימת ההתיישבות בשם עם ישראל כולו. את השליחות הזו התחלנו לפני מלחמת השחרור ודבר לא יחליש אותנו נמשיך לגדול ולהתעצם באהבה ובשמחה גדולה".

ח"כ איתמר בן גביר, חבר ועדת חוץ ובטחון של הכנסת, שיתף בפייסבוק סרטון ובו רואים מחבלת מתקרבת עם סכין לכיוון חיילים כדי לרצוח, בתגובה ירה חייל ברגלי המחבלת: "כשמחבלת עם סכין מתקרבת לחייל צריך לירות בה. לא להמתין, לא לצעוק ולא לירות באוויר. לירות על מנת להרוג".

"נוהל הפתיחה באש המופקר במדינת ישראל הוא לא הגיוני ובעיקר לא מוסרי. החיילים הצדיקים האלו לא אשמים. הפרשנות לנוהל הקיים, רחבה מאוד ויכולה להתאים לפרשנויות שונות. אפעל בכנסת לשינוי נוהל הפתיחה באש המביש. הגיע הזמן לתת לחיילנו גב חזק", דברי בן גביר.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים