שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » מחבל חמוש במטען, נשק וסכין נוטרל
נס בחברון
המחבל ניסה לירות עם הרובה אך חייל צה"ל שהבחין בו ביצע לעברו ירי ומותו נקבע במקום. אין נפגעים מצד כוחות הביטחון
תגיות: , ,
המחבל בחברון | צילום: הצלה ללא גבולות

כוחות צה"ל סיכלו היום (שלישי) פיגוע משולב בחברון. מחבל אשר הגיע לאזור כיכר גרוס בשכונת אברהם אבינו בחברון, כאשר הוא חמוש בנשק, מטענים וסכין. כשניסה להשליך את המטען לעבר עמדת החיילים, המטען התפוצץ בידיו, הוא ניסה לירות עם הרובה אך חייל צה"ל שהבחין במחבל ביצע לעברו ירי ומותו נקבע במקום.

מדובר צה"ל נמסר: "לוחמי צה"ל סיכלו נסיון פיגוע משולב בחברון. בהמשך לדיווח הראשוני, לפני זמן קצר מחבל חמוש במטעני נפץ, נשק מסוג קרלו וסכין ניסה לבצע פיגוע משולב לעבר לוחמי צה״ל ביישוב היהודי בחברון, במרחב החטיבה המרחבית "יהודה". לוחמי צה״ל זיהו את המחבל שהתקרב לעברם, ניסה לירות ולהשליך לעברם מטען. הלוחמים הגיבו בירי וניטרלו את המחבל. אין נפגעים לכוחותינו".

דוד מרגוליס, לוחם בצוות הביטחון האזרחי של הישוב היהודי בחברון, שהיה בעמדה בזמן הפיגוע צוטט ב'חדשות 12': "מחבל הגיע למחסום של כיכר גרוס, התארגן מאחורי הבטונדה עם רובה קרלו ומספר מטענים. זרק מטען ראשון קצת צפונית אלינו, אחרי זה הגיע לפה – כנראה שהוא התעסק עם אחד המטענים והוא התפוצץ לו בידיים. כשהוא ראה שהוא לא יכול להשתמש בנשק הוא רץ לחייל – החייל נטרל אותו וככה נגמר האירוע. יש לו איזה 3-4 מטעני צינור מאחורה ועוד נשק קרלו עם מחסנית".

בשבוע האחרון היו מספר נסיונות מצד מחבלים לבצע פיגועים. כזכור בערב החג (ראשון) שבעה לוחמי מג"ב נפצעו בפיגוע דריסה בשכונת שייח ג'ראח במזרח ירושלים, סמוך למוקד ההפגנות השבועי בתקופה האחרונה. המפכ"ל יעקב שבתאי והשר לביטחון הפנים אמיר אוחנה הגיעו לזירה. לאחר הפיגוע התפתחו במקום עימותים בין שוטרים לתושבים ערבים.

בתוך כך ערביי ישראל יקיימו היום (שלישי) שביתה כללית לאות "הזדהות עם מסגד אל אקצא ותושבי שייח ג'ראח" ונגד "ההתנהגות האלימות של מתנחלים בערים המעורבות". זאת ביוזמת ועדת המעקב העליונה של ערביי ישראל, שבראשה עומד חבר הכנסת לשעבר מוחמד ברכה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים