שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » מחבל ניסה להצית בית כנסת בעיר אולם
גרמניה
פורע רעול פנים ניסה להצית בית כנסת בעיר אולם שבדרום המדינה. המחבל שפך נוזל דליק בכניסה לבית הכנסת, הבעיר אותו – ונמלט. לא היו נפגעים, אך נזק נגרם מבנה
מפגין מיידה בקבוק תבערה. אילוסטרציה | צילום: Gorb Andrii, שאטרסטוק

רעול פנים תועד בשבת מנסה להצית בית כנסת בעיר אולם שבדרום גרמניה. על פי התיעוד, החשוד שפך נוזל דליק בחזית בית הכנסת, הבעיר אותו – ונמלט מהמקום. לא היו נפגעים אך נגרם נזק לקירות המבנה. רב בית הכנסת, הרב שניאור טרבניק, הגיש תלונה במשטרה המקומית, בטענה כי מדובר בהצתה מכוונת.

חוקרי סייבר ומומחים לזיהוי פלילי של המשרד לחקירות פליליות של מחוז באדן-וירטמברג נשלחו לאולם. בנוסף, מתנהלות התייעצויות עם נציגי הקהילה היהודית המקומית והוחלט על תגבור אמצעי האבטחה באולם ועל בחינת הסיכונים למתקנים יהודיים נוספים ברחבי המדינה.

מיכאל בלום, הממונה מטעם מדינת באדן-וורטמברג על המלחמה באנטישמיות והגזענות, גינה את המתקפה ואמר כי הוא בקשר עם המשטרה והקהילה היהודית. עוד הודיע כי מתארגנת משלחת של בכירי השלטון המקומי שישהו יחד עם הקהילה בבית הכנסת בצאת השבת, זאת במטרה להביע סולדריות עם הקהילה.

ראש ממשלת באדן-וירטמברג, ווינפריד קרעטשמן, גינה את ההתקפה הנבזית כלשונו, שלדבריו מראה את הפנים החצופות של האנטישמיות שכנגדה יש ​​להיאבק בנחרצות. ראש עיריית אולם, גונטר צ'יש, כינה את המעשה "פחדני" תוך שהוא מדגיש את הצורך להיאבק באנטישמיות החוזרת ונשנית.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים