שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » "מחויבים לביטחון ישראל וגם לשיקום עזה"
בלינקן לנתניהו
מזכיר המדינה נפגש עם ראש הממשלה ודנו בסוגיית חמאס בעזה, האנטישמיות בארה"ב והסכם הגרעין עם איראן. נתניהו: "מקווה שארה"ב לא תחזור לאחור להסכם הגרעין"
ראש הממשלה בנימין נתניהו ומזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן | צילום: חיים צח/ לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (שלישי) עם מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן, במסגרת ביקורו הראשון במזרח התיכון. "הנשיא ביידן ביקש ממני להגיע לכאן מארבע סיבות – להביע את מחויבתינו לביטחון ישראל, לעבוד על מנת להביא ליציבות, לתמוך בשיקום הומניטרי של עזה ולהמשיך לפתח את היחסים שלנו עם הפלסטינים", אמר בלינקן.

בלינקן אמר עוד: "הדיפלומטיה האינטנסיבית מאחורי הקלעים בהובלת הנשיא ביידן שעבד מקרוב עם ראש הממשלה עזרה להביא להפסקת אש. עכשיו אנו מאמינים שצריך לבנות עליה. זה מתחיל עם ההכרה, האובדן משני הצדדים הוא עמוק. מאחורי כל מספר של קורבנות יש בת, בן, אימא, אבא, סבא, חבר טוב. כפי שהתלמוד מלמד – לאבד חיים זה לאבד את העולם כולו, בין אם הם ישראלים או פלסטינים".

"הזכרתי לראש הממשלה שארה"ב תומכת לחלוטין בזכותה של ישראל להגן על עצמה מול התקפות כמו ירי אלפי הרקטות חסר ההבחנה של חמאס לעבר ישראל. עבור ביידן המחויבות הזאת אישית והוא אחד התומכים החזקים של ישראל זה 50 שנה. הוא עבד מקרוב עם כל ראשי הממשלה, החל מגולדה מאיר ועכשיו עם נתניהו"

"כפי שראש הממשלה ציין, הייתה לנו שיחה על צורכי הביטחון של ישראל, כולל נושא כיפת ברזל. אנחנו יודעים שעל מנת למנוע את החזרה לאלימות עלינו להתמודד עם מספר בעיות, בהן המצב ההומניטרי בעזה. נעבוד עם שותפינו על מנת להבטיח שחמאס לא תרוויח מהשיקום של עזה", הוסיף הבכיר האמריקאי..

בלינקן התייחס גם למתקפות האנטישמיות שחווים בתקופה האחרונה יהודים ברחבי העולם: "יש לרפא את הפצעים באמצעות הנהגה ראויה בשני הצדדים. כמו שביידן אמר אתמול, ההתקפות האנטישמיות בארה"ב בלתי נסבלות ועליהן להיפסק, עלינו להכפיל את מאמצינו כדי לחתור לשלום ולשפר את חיי הישראלים והפלסטינים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ומזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן | צילום: חיים צח/ לע"מ

נתניהו: "מזכיר המדינה בלינקן, טוני, ברוך הבא לירושלים. זהו ביקורך הראשון כמזכיר המדינה. ראשית, אני מבקש להביע תודה לנשיא ביידן, ולך, על תמיכה איתנה בזכותה של ישראל להגנה עצמית. עליי לומר שבתפקידך הקודם, ב-2014, כשהיה לנו סבב נוסף נגד תוקפנות חמאס, מזכיר המדינה בלינקן תמך בנו באמצעות חידוש המלאי של כיפת ברזל בסך רבע מיליארד דולר. אתה הובלת את זה באופן אישי מהר מאוד, אנו זוכרים את זה ומודים לך".

"כעת אתה שוב מעניק לזה משמעות עם חידוש מלאי המיירטים של כיפת ברזל, שמצילים חיים של אזרחים בשני הצדדים ואנו אסירי תודה גם על כך. אנו גם נותנים ביטוי למחויבותנו להגנה עצמית – אם חמאס יפר את השקט ויתקוף את ישראל – תגובתנו תהיה עוצמתית ביותר".

"דנו בדרכים כיצד לעבוד יחד כדי למנוע התחמשות מחדש של חמאס על ידי נשקים ואמצעי תקיפה אחרים. הנקודה השנייה היא איראן. אנחנו דנו בנושאים אזוריים רבים אבל אף אחד מהם לא גדול מאיראן. אני מקווה שארה"ב לא תחזור להסכם הגרעין הקודם עם איראן, כיוון שאנו מאמינים שהוא סולל את הדרך של איראן להשיג ארסנל של נשק גרעיני עם לגיטימיות בינלאומית".

"מה שלא יקרה, ישראל תמיד תשמור על זכותה להגן על עצמה נגד משטר שמחויב להשמדתנו, ומחויב להשיג נשק להשמדה המונית למען מטרה זו".

"הנקודה השלישית היא השלום. עלינו לעבוד יחד כדי להרחיב את הנורמליזציה בין ישראל לעולם הערבי והמוסלמי ולהעמיק את הסכמי השלום שכבר יש לנו".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ומזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן | צילום: חיים צח/ לע"מ

"דנו גם כיצד לשפר את חייהם של הפלסטינים, התנאים ההומניטריים בעזה, לרבות הסוגיה של החזרת החיילים הנעדרים ושני האזרחים שנמצאים שם, בנוסף לצמיחה כלכלית עבור יהודה ושומרון, תוך שיתוף פעולה והשתתפות בינלאומיים".

"באשר לשלום עצמו עם הפלסטינים, שלום רשמי, אני חושב שהנשיא ביידן צדק לחלוטין כשאמר: ׳אתם לא תשיגו שלום עד שישראל תוכר כמדינה יהודית עצמאית׳ – זהו המפתח לכך. לא יכולתי להסכים יותר עם הנשיא ביידן ולא הייתי יכול להיות שמח יותר מלקבל כאן את פניך ואת הפמליה שלך בירושלים. יש לנו עבודה רבה. יש לנו מטרות משותפות של שלום, ביטחון ושגשוג ואני מצפה לעבוד עמך על סוגיות אלה בביקור הזה ובבאים. ברוך הבא".

עוד הוסיף רה"מ נתניהו: "תודה לך ולנשיא על ההצהרות החזקות שלכם נגד אנטישמיות שמתחזה לאנטי-ציונות אבל זו אנטישמיות. אתם נקטתם בעמדה אמיצה וברורה ואנו מעריכים זאת. אנשים הוגנים בכל מקום מעריכים את העמדה הזו".

במסגרת ביקורו הראשון במזרח התיכון, בלינקן צפוי לקיים פגישות נוספות בירושלים עם הנשיא ראובן ריבלין, כמו גם עם שר החוץ גבי אשכנזי, שר הביטחון בני גנץ ויו"ר האופוזיציה יאיר לפיד. בהמשך הוא יפגוש ברמאללה את יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ואת ראש הממשלה מוחמד אשתיה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו עם מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן | צילום: חיים צח/ לע"מ
ראש הממשלה בנימין נתניהו עם מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן | צילום: חיים צח/ לע"מ
ראש הממשלה בנימין נתניהו עם מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן | צילום: חיים צח/ לע"מ
ראש הממשלה בנימין נתניהו עם מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן | צילום: חיים צח/ לע"מ
הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים