שיתוף
תגובות
חדשות » ח"כי דגל התורה בסיור במושבי אחיטוב ועולש
לקראת שנת השמיטה
בסיור השתתפו ח"כ הרב משה גפני יו"ר דגל התורה, ח"כ הרב אורי מקלב, ח"כ הרב יעקב אשר, וח"כ הרב יצחק פינדרוס – יו"ר סיעת יהדות התורה בכנסת
ח"כים מדגל התורה בסיור לקראת השמיטה | צילום: איציק בלניצקי

מחזקים את גיבורי הכוח: חברי הכנסת של דגל התורה, השתתפו בשבוע שעבר בסיור חיזוק מיוחד לחקלאים גיבורי כח במושבי השרון אחיטוב ועולש יחד עם הנהלת קרן השביעית, יו"ר קרן השביעית הרב בנציון קוגלר, מנכ"ל קרן השביעית הרב בנימין כהן, הרב אליהו ברונר – מנהל ת"ת נר שמואל של החינוך העצמאי בחדרה שכמה מילדי המושב הם תלמידיו, הרב חן סיידה  – רב מושב אחיטוב וראש מח' הכשרות ברמת גן.

במהלך הסיור המשלחת הנכבדה ביקרה בשדותיהם של החקלאי תמיר סבח – מושב אחיטוב, החקלאי יחזקאל דניאל – מושב אחיטוב, החקלאי יצחק חדד – מושב עולש.

יו"ר דגל התורה ח"כ הרב משה גפני התרגש מאוד בביקור ואמר לחקלאים: "אנו חברי הכנסת של דגל התורה חלק ממושב אחיטוב ליבנו עמכם, ובכל בעיה או צורך שקשור לממשל או כל דבר אחר את מוזמנים לפנות אלינו ונשתדל ככל יכולתנו".

"אנו תמיד פעלנו למען כל עם ישראל בכלל ולמען החקלאים בפרט, בוועדת הכספים ובשאר הועדות שחבריי לסיעה היו בה חברים וכך גם נעשה עתה לנוכח ההתנכלות של הממשלה הנוכחית בכל דבר שקשור לדת בכלל ובענף החקלאות בפרט" אמר הרב גפני. "אברהם אבינו היה חקלאי ונעשה הכל שיהודים יוכלו להמשיך להתפרנס מחקלאות".

ח"כ הרב אורי מקלב פנה לחקלאים וסיפר להם על משפחתו: "אני צאצא למשפחת חקלאים ומאז ומתמיד היינו מקנאים בחקלאים על הזכות הגדולה שנפלה בחלקם לקיים את מצוות השמיטה בארץ ישראל. אני רוצה לחזק אתכם במשימת הקודש שמונחת על כתפיכם. כל העם עומד מאחוריכם ותומך בכם".

ח"כ הרב יעקב אשר, פנה גם הוא לחקלאים והציע להם עזרה בכל נושא שיידרש: "בכל נושא אשר אתם זקוקים לעזרה, דלתות כל אחד מחברי הכנסת של דגל התורה פתוחה בפניכם" אמר הרב אשר. "מעתה אנחנו השדולה למען תושבי אחיטוב בכלל והחקלאים שומרי השמיטה בפרט. רק תעבירו לנו מסודר תקציר עם נושא הבעיה ומי הממונה על כך ואנו נעשה ככל יכולתנו לסייע לכם".

ח"כ הרב יצחק פינדרוס חלק שבחים לחקלאים גיבורי הכח: "אנו מלאי התפעלות על עוצמת המסירות נפש שלכם החקלאים שחכמנו ז"ל מכנים אתכם כגיבורי כח אתם מאחדים את כל עם ישראל ובזכותכם יש לנו זכות קיום בארץ הזו".

הרב חן סיידה סיפר על ההיסטוריה שלו ביישוב ועל הפריחה הרוחנית העצומה בשנים האחרונות באזור כולו: "הגעתי למושב אחיטוב לפני כ-20 שנה ע"י ארגון איילת השחר שעובדים כעת בשת"פ עם קרן השביעית לחיזוק הרוחני של החקלאים בתקופת השמיטה" סיפר הרב סיידה "כשהגענו לכאן היה מדבר שממה רוחני, ועתה ב"ה יש כמה מנינים ביום, מקווה טהרה, עירוב מהודר ואף ילדים שעברו ללמוד במוסדות חינוך תורניים ומשם אף המשיכו לישיבות קדושות. השנה בסייעתא דשמיא יהיה גם לראשונה חקלאים שומרי שמיטה במושב אחיטוב המגדל 60% מתצרוכת המלפפונים של ישראל.

יו"ר קרן השביעית הרב בן ציון קוגלר סיכם את המפגש וביקש מהח"כים שישמעו ישירות מהחקלאים עם אלו קשיים והתמודדויות הם נאלצים להתמודד לעת כזאת בתקופת השמיטה. הרב קוגלר ביקש להודות לחברי הכנסת שטרחו ובאו לחזק את החקלאים. "לאורך כל השנים חברי הכנסת של דגל התורה ובראשם היו"ר הרב גפני סייעו להשגת תקציבים לסיוע לחקלאים בשמיטה, והשתדלו לסייע בכל שאר הבעיות שהועלו לפתחם, אנחנו בטוחים שתמשיכו להמשיך ולסייע בכנסת ככל ניתן לחקלאים שומרי השביעית". בתום הסיור המרגש, התכנסו חברי סיעת דגל התורה בכנסת לישיבת עבודה בסוכתו של החקלאי יצחק חדד ממושב עולש, שם פגשו עוד תושבים מהסביבה ששיבחו את בעל האכסניה על מעשי הצדקה בסתר שהוא עושה למען התושבים ובירכו אותו בהצלחה וברכה בכל מעשי ידיו.

1 ח"כים מדגל התורה בסיור לקראת השמיטה
צילום: איציק בלניצקי
2 ח"כים מדגל התורה בסיור לקראת השמיטה
צילום: איציק בלניצקי
3 ח"כים מדגל התורה בסיור לקראת השמיטה
צילום: איציק בלניצקי
4 ח"כים מדגל התורה בסיור לקראת השמיטה
צילום: איציק בלניצקי
5 ח"כים מדגל התורה בסיור לקראת השמיטה
צילום: איציק בלניצקי
6 ח"כים מדגל התורה בסיור לקראת השמיטה
צילום: איציק בלניצקי
7 ח"כים מדגל התורה בסיור לקראת השמיטה
צילום: איציק בלניצקי
8 ח"כים מדגל התורה בסיור לקראת השמיטה
צילום: איציק בלניצקי
9 ח"כים מדגל התורה בסיור לקראת השמיטה
צילום: איציק בלניצקי
10 ח"כים מדגל התורה בסיור לקראת השמיטה
צילום: איציק בלניצקי
11 ח"כים מדגל התורה בסיור לקראת השמיטה
צילום: איציק בלניצקי
12 ח"כים מדגל התורה בסיור לקראת השמיטה
צילום: איציק בלניצקי
13 ח"כים מדגל התורה בסיור לקראת השמיטה
צילום: איציק בלניצקי
הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים