שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » מח"ט עזה, ר' מערך הסייבר ור' מערך הייצור
המחוסלים
במבצע משותף של השב"כ וצה"ל סוכלו בכירים ב"פורום המטה הכללי" של חמאס בהם מח"ט העיר עזה, ראש מערך הסייבר ושיפור הטילים של חמאס, וראש מערך הייצור

במבצע משותף של שירות הביטחון הכללי וצה"ל סוכלו בכירים ב"פורום המטה הכללי" של חמאס בהם מח"ט העיר עזה, ראש מערך הסייבר ושיפור הטילים של חמאס, וראש מערך הייצור. אלו ארבעת הבכירים אשר סוכלו בתקיפה.

באסם עיסא – מח"ט העיר עזה. פעיל חמאס צבאי בכיר. מאז שנת 2017 ראש חטיבת חמאס עזה. היה מעורב לאורך השנים בפיגועים רבים וכן שימש כפעיל בכיר במערך הייצור של הארגון. מנהל את הפעלת הכוח בסבבי הלחימה מול ישראל. סיכולו ישפיע באופן משמעותי על תפקוד החטיבה והזרוע הצבאית של חמאס.

ג'מעה טחלה – ראש מערך הסייבר ומוביל פרויקט שיפור הטילים של ארגון הטרור חמאס. מחזיק תיק מחקר ופיתוח בחמאס. טחלה הוא יד ימינו של מוחמד דף והמוביל המרכזי של התעצמות חמאס. הפגיעה בו מהווה מכה משמעותית לפרויקט ההתעצמות של חמאס.

גמאל זבדה – ראש מחלקת הפיתוח והפרויקטים במטה הייצור של חמאס. מהווה המחולל המרכזי של מערך היצור הרקטי של חמאס. דוקטור להנדסת מכונות המתמחה באווירודינמיקה, בעל הכשרה במגוון תחומים טכנולוגיים ומהווה מוקד ידע מרכזי ומשמעותי ביותר במטה הייצור של החמאס. נמנה על בכירי מערך המחקר והפיתוח בחמא"ס, עוסק בקידום פרויקטים מרכזיים בהתעצמות חמאס.

ח'אזם חטיב – ראש מחלקת המהנדסים במערך היצור של חמא"ס. כמו כן משמש סגן ר' מערך היצור.

פעילים בכירים נוספים שנהרגו מהתקיפה במהלכה נהרס מתקן המו"פ המרכזי של חמאס והושמד ציוד רב: סאמי רדואן, ראש המחלקה הטכנית במודיעין הצבאי. וליד שמאלי, ראש מחלקת הציוד התעשייתי במערך הייצור. בנוסף נהרגו כעשרה פעילים נוספים ממערך הייצור והמו"פ של ארגון חמאס.

דובר צה״ל, תא״ל הדי זילברמן אמר פעילות הסיכול של בכירים בשיתוף השב"כ: "נמשיך להכות בעוצמה, לא בוחלים באף אחד שמחזיק נשק. אנחנו רודפים אחריהם איפה שיהיו, גם בבתים שלהם. כשאנחנו רודפים אחריהם כמו מבוקשים, היכולת המבצעית שלהם יורדת. העיר עזה שקטה ואין בה חיים בעקבות התקיפות שלנו".

"היום בבוקר בהמשך להודעה שהוצאנו, ביצענו מבצע עם השב"כ ובו פגענו במספר בכירים של ההנהגה הצבאית. במהלך האירוע נהרגו 4 גורמים מאוד בכירים, שניים בכירים ועוד 10 גורמים חשובים במערך הפיתוח של חמאס. בין הבכירים, מח"ט העיר עזה, שקיבל פקודות ישירות מדף".

"הם היו בתשתיות שונות ומקומות שונים והצלחנו לתפוס אותם בהפתעה מוחלטת, גם בעזה וגם בחאן יונס, כשהיו תקיפות באופן מקביל במהלך מספר דקות. אתמול, הורדנו את ממלוכ שהוא בכיר הגא"פ והיום הורדנו את מספרי 2 ו-3 של המודיעין של חמאס. היו סיכולים של 25 פעילים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים