שיתוף
תגובות
בריאות » דיאטה ותזונה נכונה » מחיר הקורונה והבידוד: השמנת יתר
המגיפה החדשה
בעוד העולם מתמודד עם מגיפת הקורונה ומנסה למצוא לה מזור, הרי שבד בבד מתפתח לו 'הדבר הבא' • כך הפכה השמנת היתר לאיום משמעותי בימי הקורונה, במיוחד בקרב השוהים בבידוד
לפני ואחרי השהייה בבידוד | צילום: kora_sun, עיבוד תמונה: בחזית

מזה שבועות ארוכים מתריעים רופאים בעלי שם מפני הסכנה שבהישארות בבית בימים אלה, ועל הערנות הנדרשת דווקא בתקופה זו בה נמצאים האזרחים בביתם כשהם סגורים, לצד יכולות תעסוקה מוגבלות ושינויי הרגלים תכופים, כאשר דברים אלו מביאים לידי ביטוי מגע חריג עם מוצרי מאכל ומזון יותר מבימי שגרה.

בנייר עמדה חדש שפורסם בכתב העת המדעי של 'החברה להשמנה האמריקאית', מעריכים מומחים שתקופה זו, בה בתי הספר וגני הילדים אינם פעילים, עלולה להוביל להכפלה של נתוני ההשמנה בקרב ילדים ונוער, האופייניים לחזרה למסגרות החינוכיות לאחר כל חופשת קיץ. 

מומחים לאפידמיולוגיה מאוניברסיטת קולומביה החתומים על נייר העמדה מתריעים, כי המחירים שייאלצו התלמידים לשלם בגין השמנת היתר הינו משמעותי, שכן עודפי השומנים המתווספים בגוף אינם מתכלים כמובן מאליהם ואלו נותרים בגוף האדם לאורך זמן על כל המשתמע מכך, שלא לדבר על חוסר בפעילות גופנית בימים אלה.

במקביל, חוקרים לרפואת משפחה מתריעים, כי כתוצאה מההסתגרות בבתים יש עליה בצריכת מזונות עתירי קלוריות ופחות הדגש על תזונה בריאה המתבססת על חומרי גלם טריים כמו ירקות ופירות.  

בימים אלה פורסם מחקר ראשון מסוגו של מכון מאיירס־ג'וינט־ברוקדייל לבחינת יישומים חברתיים בישראל ובמדינות נוספות, אשר בחן לעומק את שינויי ההרגלים בציבור הישראלי בימים אלו. במסגרת המחקר בחנו ד"ר מיכל לרון, חוקרת מומחית בכירה וראש צוות בריאות, ורחל גולדווג חוקרת בריאות, את שינויי ההרגלים בקרב 1,500 ישראלים בגילאי 20־64.הנתונים מלמדים, כי 43% מהאזרחים אוכלים יותר מהרגיל, בעוד 13% בלבד פחות. בנוסף, ציינו  43% מהמשיבים בסקר, כי הם נוהגים לאכול חטיפים או ממתקים יותר מהרגיל.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים