שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » מחלוקת על מימון הבדיקות המהירות
האוצר נגד הבריאות
נציגת האוצר בדיון בכנסת: "אין הסכמה כרגע בסוגית המימון של הבדיקות המהירות". נציגת מ' הבריאות: בדיקות ה-PCR יינתנו בחינם לכל מי שרוצה
בדיקת קורונה | צילום: diy13, שאטרסטוק

ועדת החוקה דנה היום (שלישי) בהצעת בתקנות ה"תו השמח". בתקנות מוצע לקבוע כי באירועים ברמת סיכון גבוהה במיוחד להדבקה תהיה חובה להציג בכניסה אישור "תו ירוק" או אישור על תוצאה שלילית בבדיקת קורונה (PCR שתוקפה 72 שעות או בדיקה מהירה שתוקפה ל-24 שעות). כמו כן, מוצע לקבוע כי חל איסור הכנסת אדם או מתן שירות לאדם שאינו עוטה מסיכה.

התו הירוק יחול על מקומות סגורים במבנה, הפועלים בתפוסה של מעל 100 אנשים, שמתקיימת בהם פעילות בסיכון גבוה, הכוללת מזון ולא בישיבה, כגון אירוע באולם או גן לשמחות ולאירועים, או אירוע דומה במסעדה או בית מלון או בכל מקום דומה, מועדון או דיסקוטק, חתונות ושמחות, הופעות בעמידה, מסיבות וכנסים.

כמו כן מוצע לקבוע חובת הצבת שלט בכניסה למקום, לעניין חובת הצגת תו ירוק או תוצאת בדיקה. הפרת ההוראות תהווה עבירה פלילית ועבירה מנהלית עם קנס בצידה. סכום הקנס – 1,000 ש״ח לאדם שנכנס לאירוע בלי תו ירוק או בדיקת קורונה שלילית, ובין 5,000 ל-10,000 ש״ח (לפי גודל המקום) למפעיל המקום שהכניס לאירוע אנשים ללא תו ירוק וללא בדיקה שלילית.

ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה): "כשעמדנו לדון בתו הירוק הטלפון שלי הושבת ע"י לא פחות מכמה אלפי הודעות שקראו לא לתת ידי, של ארגונים שאינם כנראה ממצביעי מפלגתי. הייתי ממייסדי התו הירוק ואני לא חוזר בי. יכול להיות שנכון לעשות אותו גם עכשיו, בקו רוחב ולו מהסיבה שאם רוצים לגרום לציבור להתנהל אחרת, לא יכול להיות שזה יהיה לפי סוג מסוים ולא אחר. צריך לעשותו מרוכך ונכון. הבעיה הכי גדולה כרגע הם ילדים ובני נוער ולזה אין לכם פתרון".

עו"ד נינא כהן קרן ממשרד הבריאות: "הסדר משמעותי ראשון הוא התו השמח- תו ירוק לחללים סגורים לקבוצות של מעל 100 איש, הכוללים גם מזון ומאופיינים בצפיפות והרבה מגעים. ההסדר השני חל על כל מקום ציבורי ומטרתו להגביר אפקטיביות של עטית מסיכה והוא מחייב כל מקום ציבורי או עסקי שלא לתת שירות למי שאינו עוטה מסיכה. עבירת שהייה על אדם שנכנס למקום בתו ירוק ביודעין, שכשאינו מחוסן או מחלים, והתנאי הוא שבמקום הוצב שלט המבהיר תו ירוק".

לשאלת ח"כ אשר מה ההבדל אם יש פעילות במלון בארוחת ערב שיש בה 400 איש? איזה נתון מראה הבדלים בין הסעדה בחדר אוכל לבר מצוות וחתונות? השיבה אילנה גנס ראש מטה שירותי בריאות הציבור: "ההבדל מול חדר אוכל במלון, הוא כי בהסעדה במלון בכל שלב בהגשת המזון אתה אמור להיות עם מסיכה, בניגוד לחתונה, שם אנשים רוקדים ונמצאים הרבה יותר במגע".

ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה): "ככל שהתקנות מצומצמות, כך זה יותר בעייתי. מחליטים שבתי ספר או אחרים אי אפשר, אז נמקד את זה במשהו שנוכל לומר שעשינו משהו לעצור את הגל הרביעי. אי אפשר להבין ש-99 ילדים מתכנסים למסיבת יומולדת זה בסדר וכשיש 99 מבוגרים וילד אחד מגיע הוא חייב בסטנדרט אחר. המספר 100 נקבע וזה לא משנה אם ב-1000 מ' או 500 מ'? אלו נתונים שאתם כן יודעים לחשב ביחס לגובה הקנס".

ח"כ אוריאל בוסו (ש"ס): "יש מגמה ברורה שאין עליה בהדבקה בקרב הציבור החרדי ורואים שהעיתונות הפסיקה לעשות פילוח. במקום מקדם הדבקה רואים מקדם הסתה בתקשורת. לפני מספר ימים קיבלתי עדויות על פקחים שניגשו לאכוף חרדים כשלידם אלפים ללא מסיכות. אתמול בישיבת ממשלה כששר האוצר רואה עשרות אלפים צפופים בשדה התעופה, מדברים על אומן. כשהציבור מרגיש נרדף קשה לו להיות ממושמע".

עו"ד כהן קרן השיבה כי בדיקות ה-PCR יינתנו בחינם לכל מי שרוצה והוסיפה אם יהיה שינוי בנוגע לבדיקות המהירות הוא יובא בתקנות. אין אפשרות לשינוי פתאומי".

נועה שוקרון רפרנטית קורונה באגף התקציבים משרד האוצר הבהירה כי התקנות שהונחו אינן מתואמות עם האוצר, "אין הסכמה כרגע בסוגית המימון של הבדיקות המהירות. לגבי ה-PCR כדי לקבלה אדם נדרש להצהיר על תסמינים מסוימים במטרה לוודא שהבדיקה לא נעשית סתם. התו הירוק שם את הבדיקות במקום אחר בו הן משמשות כבדיקות לכניסה לעולם הפנאי. משרד הבריאות בעבודת מטה לא מספיק סדורה הגיע למצב בו הוא מגיש תקנות לא מתואמות ומביא למצב שהן מתבססות על הנחה שיש בדיקות מהירות זמינות לאוכלוסייה. בדיקות ה-PCR יקרות יותר ואינן נותנות מענה לביקושים שעל בסיס פעילות ולא על בסיס תחלואה אמיתית ולשלוח את כולם ל-PCR זה מה שיקרה ממחר בבוקר ויש בזה בעייתיות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים