שיתוף
תגובות
כלכלה » רכב ותחבורה » מחלף מג"ב החדש בכניסה לחריש נפתח לתנועה
בטקס חגיגי
המחלף מבטל בפועל את צומת מג"ב, את הכיכר ואת קטע הכביש שבין הצומת לכיכר, וצפוי להקל את עומסי התנועה. עלותו של הפרויקט עומדת על כ-550 מיליון שקל
נפתח מחלף מג"ב החדש בכניסה לחריש | צילום: עמוס לוזון צלמים

מחלף מג"ב-חריש החדש נחנך ונפתח בטקס חגיגי שנערך ביום חמישי שעבר, 17/02/22, בנוכחות ראש עיריית חריש – יצחק קשת, מנכ"ל עיריית חריש – שלומי צדרבוים, שלומי איתן – משנה לסמנכ"ל נתיבי ישראל, רון ליפשיץ – סגן מנהל אגף פרויקטים, אגף צפון בנתיבי ישראל, אנה אוסטרובסקי – מהנדסת מחוזות חיפה והצפון במשרד התחבורה, נציגים מחברת הניהול אפשטיין ונציגים מטעם הקבלן המבצע שיכון ובינוי ונציגים מטעם עיריית חריש.

המחלף מבטל בפועל את צומת מג"ב, את הכיכר ואת קטע הכביש שבין הצומת לכיכר, וצפוי להקל את עומסי התנועה. המחלף, שנבנה על ידי נתיבי ישראל וקודם במרץ על ידי עיריית חריש ומשרד התחבורה, עתיד להיות שער הכניסה לעיר.

רה"ע חריש יצחק קשת נשא נאום מרגש בטקס הפתיחה ואמר "שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה! בשעה טובה ומוצלחת חנכנו היום את מחלף מג"ב-חריש החדש. 550 מיליון ש"ח הושקעו בהקמת המחלף שנולד כבר בהחלטת הממשלה בשנת 2015, אשר אותה הובלתי וקידמתי יחד עם ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו. ליווינו את הפרויקט מקרוב במשך שנים, וזה באמת מרגש לראות אותו קורם עור וגידים".

"אני רוצה להודות לשותפים שלנו במשרד התחבורה, חברת נתיבי ישראל, שיכון ובינוי וחברת הניהול אפשטיין. תודה לשותפיי במועצת העיר ובראשם מ"מ רה"ע שלמה קליין, שסייע רבות בקידום הפרויקט ובתחום התחבורה בכלל. תתחדשו!".

המחלף החדש, שהוקם ממערב לצומת משמר הגבול הישן, יבטל את הצומת וכן את קטע הכביש שבין הצומת לכיכר שעל כביש 574. במקום הכיכר הוקם צומת מרומזר ובו שני נתיבי נסיעה לכל כיוון, וגם גשר מעל כביש 65 (כביש ואדי ערה) אשר יאפשר תנועה רציפה לנוסעים בכביש זה. במסגרת הפרויקט כבר הוסדרו הכניסות הקיימות לקיבוץ ברקאי ומחנה שלמה.

את עבודת תכנון המחלף החלה נתיבי ישראל כבר לפני כארבע שנים, ועלותו של הפרויקט עומדת על כ-550 מיליון שקל. בין השאר הוא כלל עבודות הנדסיות לקידום זמינות הקרקע בהיקף של כ-50 מיליון שקל, וכך גם חפירות רשות העתיקות בהיקף של 100 מיליון שקל ועבודות העתקת המוביל הארצי על ידי מקורות בהיקף של כ-100 מיליון שקל.

במסגרת הפרויקט הושם דגש משמעותי על פיתוח נופי בסביבת המחלף, כולל הסטה והסדרה נופית של נחל עירון בתוואי הפרויקט ומתן אפשרות עתידית לקישוריות בין הפרויקט לבין מיזמי ענק עתידיים כמו נתיב תחבורה ציבורית בכביש 65 ומסדרון תחבורתי לרכבת.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים