שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » מחסן של חיזבאללה 25 מטרים מבית ספר
צה"ל חושף
צה"ל חושף מטרה של חיזבאללה הנמצאת כ-25 מטר מבית ספר של 300 תלמידים תוך סיכון תלמידים חפים מפשע. "צה״ל לא יהסס לפגוע במטרות פעילות"
הדמיית המבנה בלבנון | צילום: דובר צה"ל
הדמיית המבנה בלבנון |
צילום: דובר צה"ל

צה"ל חשף מטרה של ארגון הטרור חיזבאללה, בשטח הממוקם כ-25 מטרים ממבנה בית הספר הרשמי של כפר 'עבא', בבירת מחוז נבטיה. קרבת האמל"ח לבית הספר מסכנת יותר מ-300 תלמידים חפים מפשע. חיזבאללה התכוון להשתמש באמל"ח כנגד לוחמי צה"ל ואזרחי מדינת ישראל.

מצה"ל נמסר כי "באופן עקבי ארגון חיזבאללה משתמש כטקטיקה מבצעית בנכסים אזרחיים לפעילות צבאית. אחת מאלפי המטרות הקיימות בפיקוד הצפון היא מחסן המכיל אמל"ח – שהוקם בלב האוכלוסייה האזרחית בלבנון. חיזבאללה התכוון להשתמש בו כנגד לוחמי צה"ל ואזרחי מדינת ישראל".

"המטרה נמצאת כ-25 מטרים מבית הספר הרשמי של כפר 'עבא', בבירת מחוז נבטיה. קרבת האמל"ח לבית הספר מסכנת יותר מ-300 תלמידים חפים מפשע. כמו המטרה הזו, ישנן אלפי מטרות דומות של חיזבאללה שמסכנות את אזרחי לבנון – אבל צה"ל ופיקוד הצפון ינקטו בכלל האמצעים על מנת לצמצם פגיעה באזרחים, ועם זאת, צה״ל לא יהסס לפגוע במטרות פעילות".

באופן עקבי ארגון חיזבאללה משתמש כטקטיקה מבצעית בנכסים אזרחיים לפעילות צבאית. כמו המטרה הזו, ישנן אלפי מטרות דומות של חיזבאללה שמסכנות את אזרחי לבנון – אבל צה"ל ופיקוד הצפון ינקטו בכלל האמצעים על מנת לצמצם פגיעה באזרחים, ועם זאת, צה"ל לא יהסס לפגוע במטרות פעילות.

גורם שבקיא בפרטים לחדשות 12 – פיצוץ מחסן אמל"ח שכזה, על כל חומרי הנפץ שבו, שווה לחצי מכמות חומרי הנפץ שהתפוצצו בקיץ האחרון בנמל ביירות. "יש כאן ניסיון לשנות מדיניות", אמר גורם בכיר בצה"ל. "זהו גם לקח ממבצע שומר החומות בעזה – להפליל מטרות, לחשוף מה הופצץ ולציין איזה שימוש נעשה במתקנים אזרחיים על ידי חיזבאללה".

מפקד פיקוד צפון, האלוף אמיר ברעם אמר: "אחרי לבנון השנייה חיזבאללה למד לקח שמחזיק כבר 15 שנים אם תהיה מלחמה נוספת הם ישלמו מחיר גבוה הרבה יותר. הם יפגשו צבא מאומן, קטלני ונחוש מאי פעם. אנחנו מכינים הפתעות להפתעות של חיזבאללה. חיזבאללה מונע יציבות בלבנון ומסכן את חייהם של תושבי לבנון כשהוא בוחר להסתתר מאחוריהם".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים