שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » "ביטחון לישראלים ולפלסטינים כאחד"
אוסטין לגנץ
שר הביטחון נפגש עם מזכיר ההגנה בפנטגון ותקף במרומז את נתניהו: "את כל הדיונים נמשיך לעשות בשיתוף פעולה, בדיאלוג אסטרטגי שיתקיים בחדרים הסגורים"
לויד אוסטין ובני גנץ | צילום: שמוליק עלמני

שר הביטחון בני גנץ נפגש הלילה (בין חמישי לשישי) במסגרת ביקור בזק דחוף בארה"ב עם מזכיר ההגנה האמריקאי לויד אוסטין. גנץ הציג לאוסטין את פעולות ישראל במבצע "שומר החומות", ואת ההישגים שיש לטענתו למנף כעת למעשה מדיני שיביא את הבנים הביתה, יחזק את הרשות הפלסטינית ויביא שקט, יציבות וצמיחה גם לתושבי עזה.

מזכיר ההגנה לויד אוסטין נשא הצהרה אחרי הפגישה ואמר: "המחויבות של הממשל לביטחון ישראל היא ברורה. אנו מחויבים לשמור על החזית הצבאית האיכותית של ישראל ולהבטיח שישראל תוכל להגן על עצמה מפני איומים אזוריים, כמו אלה שמציבה איראן, שלוחיה וארגוני הטרור. הממשל תומך באופן מלא בזכות ישראל להתגונן מפני רקטות שנורו ללא הבחנה על ידי חמאס".

הוא הוסיף: "אנו מחפשים פתרון שיעניק ביטחון לישראלים ולפלסטינים כאחד. אני מדגיש את החשיבות של הפחתת המתיחות במזרח ירושלים ובגדה המערבית, ואת התמיכה של ארה"ב בסיוע הומניטרי ושיקום עזה". הוא קרא גם להחזיר לשולחן את פתרון שתי המדינות לסכסוך הישראלי-פלסטיני.

שר הביטחון, בני גנץ: "ידידי מזכיר ההגנה אוסטין, תודה על קבלת הפנים. אנו נמצאים בתקופה של שינויים גדולים ואתגרים חדשים. דבר אחד נשאר יציב: הברית האסטרטגית והשותפות הערכית בין ישראל לבין ארצות הברית, והקשרים החזקים בין מערכות הביטחון שלנו".

"לפני שבועיים סיימנו מערכה בעזה שפתח ארגון הטרור חמאס, בעוד שהחמאס ירה אלפי רקטות על ריכוזי אוכלוסייה- צה"ל, באמצעות מודיעין איכותי, חימוש מדויק והוראות פתיחה באש קפדניות, פעל בכדי לפגוע רק במטרות צבאיות ופעל כדי להימנע מפגיעה בבלתי מעורבים".

"כיפת ברזל הצילה חיים של מאות ישראלים, ויירטה למעלה מ-1,400 רקטות שהיו אמורות לנחות בשכונות מגורים, מרכזי קניות ובתי חולים. אני מבקש להודות לך ולממשל האמריקאי בראשות הנשיא ביידן על התמיכה בזכותה של ישראל להגן על עצמה, ועל שימור היתרון האיכותי הישראלי. אנחנו מעריכים זאת מאוד".

"אתגרים מביאים איתם הזדמנות לשינוי. אחרי ההישג הצבאי, חייב להתחיל מעשה מדיני שימנע חזרה לעימות- את המהלך הזה אציג לך בהרחבה בפגישתנו. לארה"ב יש תפקיד מרכזי ביחד עם מדינות האזור המתונות שעימן אני עומד בקשר בכדי שהתהליך יצליח".

"בימים אלו, איראן ממשיכה לפתח נשק גרעיני, ולחמש מיליציות ברחבי המזרח התיכון. איראן היא קודם בעיה עולמית ואזורית, והיא גם בעלת פוטנציאל לאיום קיומי על ישראל כפי שמצהירים ראשיה. אני מודע למאמצים החשובים להגיע להסכם שיעצור את ההתחמשות הגרעינית האיראנית".

"זהו אכן צורך אסטרטגי המשותף לארה"ב, אירופה, מדינות המזרח התיכון, ישראל וגם לעם האיראני שראוי למשטר שמטפל בבעיותיו הכלכליות, ולא בפיתוח נשק להשמדת עם אחר. חשוב שנמשיך בדיאלוג ביננו בכדי שההסכם ירחיק את איראן משאיפותיה. לצד זאת, ונוכח חומרתו של האיום, ישראל תמשיך לפתח יכולות שיאפשרו לה להגן על עצמה".

"את כל הדיונים נמשיך לעשות בשיתוף פעולה, בדיאלוג אסטרטגי שיתקיים בחדרים הסגורים ורק בהם. לא בתקשורת או בשיח מתריס. אני בטוח שדרך דיאלוג פתוח בדלתיים סגורות, וברוח של שיתוף פעולה ורצון טוב, אנו יכולים להשיג את יעדינו. אני מבקש להודות לך באופן אישי על הידידות ארוכת השנים, ועל האוזן הקשבת לצרכיה הביטחוניים של מדינת ישראל", דברי גנץ.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. בני גנץ, הסוס הטרויאני, אומר שעכשיו יעשו הכל במחשכים. נו, באמת מפתיע – האיש שפעל יותר מכל אחד אחר כנגד ישראל בזמן הקורונה יפעל עכשיו בנחישות כדי להחליש את ישראל בזירה ולקיים את מצוות אובאמה-ביידן.
    חס וחלילה מלהפריע לפריץ לחזק את איראן או את האחים המוסלמים. בני גנץ יוודא שישראל לא תעמוד בדרכם.
    הרמטכ"ל הכושל מודא שצה"ל ישאר כושל מעמדתו כשר הבטחון.

    פחד אלוהים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים