שיתוף
תגובות
חדשות » מחקרים בודקים כעת את רמת הנוגדנים
הבוסטר יעיל?
מחקר שערכה חברת התרופות פייזר במסגרתו חוסנה פעוטות בני שנתיים עד חמש הצביע על יעילות נמוכה של החיסון; החברה מעריכה החברה כי המגיפה תשאר עד שנת 2024 לפחות
מאות אלפי חיסוני קורונה לילדים נחתו בישראל | צילום: טבע סלע

חברת פייזר מעריכה כי הקורונה תשאר כאן עד שנת 2024, לפחות. בנוסף, מחקר שערכה בו חיסנה במינון נמוך בני שנתיים עד חמש הוביל לתגובה חיסונית חלשה מהצפוי, שאיכשהו את החוקרים. ראש מחלקת המחקר של החברה, ד"ר מיקאל דולסטן, אמר לאחר קבלת התוצאות כי פייזר חוזה שבאזורים מסוימים המגפה תישאר באותם ממדים בשנה-שנתיים הקרובות. עם זאת, דולסטן הסביר כי להערכתו יש גם מדינות שבהן יהיו עומסי תחלואה נמוכים, הניתנים לשליטה, במהלך אותו פרק זמן. בכל מקרה, לדבריו, המגיפה תשאר בעולם עד שנת 2024.

יצויין כי התחזית הזו של פייזר באה על רקע הופעת זן האומיקרון, שיש לו יותר מ-50 מוטציות בהשוואה לגרסה המקורית של הנגיף. והאומיקרון, כידוע לכולנו- מתפשט בעולם.

גם בישראל בודקים את פני השטח, "לא ברור כרגע אם החיסוניות של הבוסטר יורדת, אבל אנחנו בודקים את זה": כך אמרה פרופ' גליה רהב, מומחית למחלות זיהומיות בבית החולים שיבא. לדבריה, המחקר בארץ שמתבצע כרגע הוא לבחון את רמת הנוגדנים של מי שקיבל את הבוסטר בשלב הראשון לפני ארבעה חודשים וחצי. 

עוד הוסיפה פרופסור רהב כי "חיסנו בבוסטר מוקדם ביותר ועבר מאז זמן, אנחנו בודקים רמה של נוגדנים של אלה שקיבלו בוסטר ראשונים, ובמעבדה מבצעים ניסויים לראות איך הם מגיבים לאומיקרון". "בקרוב נדע יותר", הוסיפה. "באנגליה למשל, בערך 20 מיליון קיבלו את הבוסטר ועדיין משתולל שם האומיקרון. בקרוב נדע אם באמת יורדת החסינות של המנה ה-3 ואם האומיקרון פולש ומתפשט גם בישראל". 

אולם חשוב להדגיש כי פרופ' רהב ציינה כי התחלואה מאומיקרון כרגע היא בעיקר בקרב אנשים צעירים, שחוטפים את המחלה באופן קל. "השאלה היא אם תרד רמת החיסוניות של אלה שקיבלו את הבוסטר, ואז אנשים מבוגרים יידבקו גם ואצלם התחלואה עלולה להיות קשה". 

בעקבות הדברים והתחלואה הקשה בעולם ובישראל, על פי ההערכות ראש הממשלה בנט יבקש שהממשלה תאשר כי היציאה לרוב המדינות בעולם תיאסר, וכי מדינות נוספות יתווספו לרשימת המדינות האדומות, על פי הידוע ככל הנראה לרשימה יתווספו גם , ארה"ב, קנדה, פורטוגל, טורקיה, מרוקו ובלגיה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים