שיתוף
תגובות
בריאות » מחקרי בריאות » אלכוהול עשוי לגרום לפרפור פרוזדורים • מחקר
'לחיים' במינון
במחקר שנערך בקרב צרכני משקאות חריפים ואלכוהוליים נמצא כי אפילו שתייה מועטה עשויה לגרום לבעיות לב ואף לפרפור פרוזדורים
אלכוהול | צילום: By KomootP, שאטרסטוק

במחקר, שהתפרסם בכתב העת European Heart Journal, נמצא כי שתיית משקה אלכוהולי אחד בלבד ביום נקשר לסיכון מוגבר של פרפור פרוזדורים על פני ממוצע זמן מעקב של כמעט 14 שנים. פירוש הדבר שבעוד שארבעה מתוך 100 עשויים לפתח פרפור פרוזדורים במהלך תקופת המחקר, חמישה ל- 100 עשויים לפתח את המצב אם הם צורכים אלכוהול החל ממשקה ממשקה אלכוהולי בשבוע ויותר.

75% מהנחקרים צורכים עד משקה אחד ביום. החוקרים סיווגו משקה אלכוהולי אחד כמכיל 12 גרם אתנול, שהוא שווה ערך לכוס יין קטנה (120 מ"ל), בירה קטנה (330 מ"ל) או 40 מ"ל משקאות חריפים.

כבר ידוע היטב שאנשים ששותים הרבה אלכוהול באופן קבוע נמצאים בסיכון מוגבר לפתח אי ספיקת לב, ואי ספיקת לב יכולה להגביר את שכיחות פרפור פרוזדורים. מספר מחקרים הראו סיכון מעט גבוה יותר לבעיות לב אצל אנשים שאף פעם לא שותים אלכוהול, מאחר וישנו מיתוס שלשתות כמות מועטה של יין אדום אף תורמת לבריאות הלב. ולכן סיכון זה מצטמצם אצל אנשים ששותים כמות צנועה ואז עולה בחדות ככל שנצרך יותר אלכוהול.

פרופסור רנאט שנאבל, קרדיולוגית יועצת במרכז לב וכלי דם אוניברסיטאי, המבורג-אפנדורף (גרמניה) אמרה: "למיטב ידיעתנו, זהו המחקר הגדול ביותר על צריכת אלכוהול ועל שכיחות ארוכה של פרפור פרוזדורים בקהילה. למחקרים קודמים לא היה מספיק כוח לבחון שאלה זו, למרות שהם הצליחו להראות הקשר בין צריכת אלכוהול לבעיות אחרות בכלי הדם ובכלי הדם, כגון התקף לב ואי ספיקת לב. במחקרנו אנו יכולים כעת להוכיח שאפילו צריכת אלכוהול קבועה נמוכה מאוד עשויה להגביר את הסיכון לפרפור פרוזדורים.

"ממצאים אלה חשובים מכיוון שצריכה קבועה של אלכוהול, 'כוס יין אחת ביום' להגנה על הלב, כפי שמומלץ לרוב למשל בעיתונות, ככל הנראה לא כדאי להציע זאת ללא איזון סיכונים ויתרונות אפשריים כל מחלות לב וכלי דם, כולל פרפור פרוזדורים. "

החוקרים ניתחו מידע על 107,845 אנשים שלקחו חלק בחמישה מחקרים מבוססי קהילה בשוודיה, נורבגיה, פינלנד, דנמרק ואיטליה. המשתתפים עברו בדיקות רפואיות בעת הצטרפותם למחקרים בין השנים 1982-2010 ומסרו מידע על היסטוריה רפואית, אורחות חייהם (כולל צריכת אלכוהול וטבק), תעסוקה והשכלה. בסך הכל 100,092 משתתפים לא עברו פרפור פרוזדורים כשהם נרשמו וגילם החציוני היה כמעט 48 שנים (טווח 24-97 שנים).

במהלך תקופת המעקב החציונית של כמעט 14 שנים, 5,854 אנשים פיתחו פרפור פרוזדורים. הקשר בין צריכת אלכוהול לבין הסיכון לפרפור פרוזדורים היה דומה לכל סוגי המשקאות האלכוהוליים ולגברים ולנשים. החוקרים מצאו כי הסיכון גדל עם הגדלת צריכת האלכוהול, עד שני משקאות ביום נקשרו לסיכון מוגבר של 28% וזה עלה ל 47% עבור אלו שצרכו יותר מארבעה.

המנגנונים המדויקים שבהם כמויות צנועות של אלכוהול עלולות לגרום לפרפור פרוזדורים אינם ידועים. מחקרים הראו כי שתייה מרובה לאורך תקופה קצרה עלולות לעורר הפרעות קצב.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים