שיתוף
תגובות
בריאות » מחקרי בריאות » מחקר פורץ דרך לאיתור קורונה באמצעות בדיקת עיניים
בישראל
המחקר ישווה את השימוש ב-TFI לעומת סטנדרט הטיפול הנוכחי שהוא בדיקת PCR. בהתבסס על מחקר מוצלח של הוכחת קונספט שבוצע במרכז הרפואי וולפסון
בדיקת מעבדה לנגיף הקורונה | צילום: Cryptographer, שאטרסטוק

חברת מכשור רפואי לפיתוח קליני ושילוב מסחרי בתחום רפואת העיניים, משתפת פעולה עם המרכז הרפואי שיבא-תל השומר ברמת גן, כדי לבצע את אחד המחקרים הגדולים מסוגו בעולם כדי לקבוע אם ה-Tar Film Imager (מכשיר TFI) יכול לאבחן ולקבוע ביעילות האם חולה נדבק ב-COVID-19 בהערכה מהירה, זמינה ולא פולשנית של קרום הדמעות בעין.

המחקר ישווה את השימוש ב-TFI לעומת סטנדרט הטיפול הנוכחי שהוא בדיקת PCR. בהתבסס על מחקר מוצלח של הוכחת קונספט שבוצע במרכז הרפואי וולפסון בחולון, ישראל, שהוכיח קיימות ורגישות גבוהה של בדיקת TFI לעומת PCR בחולי COVID-19.

AdOM והמרכז הרפואי שיבא עורכים ניסוי קליני זה כדי לאמת שכל מקרה שמגיע לבדיקה ה-TFI יכול להראות שוויון גבוה לסטנדרט הטיפול הקיים ובתחום של הערכה מהירה ולא פולשנית שנמשכת 40 שניות של שכבות פני השטח של קרום הדמעות של העין. המטופל הראשון כבר נרשם והמחקר יתבצע במהלך 30 הימים הקרובים, עם צפי לגיוס של כ-500 מטופלים.

TFI הוא מכשיר דימות לא פולשני שמיועד למדוד במקביל את תת השכבות הרירית-מימית והשומנית של העין, ברזולוציית עומק ברמה של ננומטרים. השימוש בו כרוך בבדיקה קצרה לא פולשנית של 40 שניות לכל עין כדי לספק הערכה מקיפה על המצב של תת השכבות של דוק הדמעות שכולם ממלאים תפקיד חשוב בזיהוי וטיפול במחלות פנים עיניות ספציפיות. ה-TFI יכול לשחזר את שכבות המשנה של קרום הדמעות ברזולוציה ננו-מטרית ובמקרה שיתגלה שיש "שכבת וירוס", ה-TFI יצפה ויכמת אותה.

ה-TFI הוא אחד מהמכשירים היחידים הזמינים באופן מסחרי שכבר הוכיחו שהם מזהים וירוס במשטח העין. מחקר הוכחה של הקונספט הקודם במרכז הרפואי וולפסון הוכיח שה-TFI יכול לזהות נכונה חולים חיוביים או שליליים של קוביד-19 בהשוואה ל-PCR.

פרופ' אייל צימליכמן, MD, MSc (MHCM), מנהל טרנספורמציה ראשי במרכז הרפואי שיבא ומנהל ARC, מרכז החדשנות של שיבא, הוסיף כי, "כבר ראינו של-TFI יש רגישות וסגוליות גבוהות בהשוואה ל-PCR בפיילוט במחקר שנערך לאחרונה. המטרה שלנו היא לקבל מאות חולים שהם אסימפטומטיים או סימפטומטיים עם COVID-19, בלי קשר לגרסה ואפילו אלה שכבר החלימו, כדי לראות איך מכשיר ה-TFI משתווה לסטנדרט הטיפול הקיים ב-PCR. אם יצליח, הוא יהווה מחקר בסיסי שיכול לשמש לאימוץ טכנולוגיית TFI לזיהוי וירוסים בידי הרשויות הרגולטוריות".

"העולם זקוק בדחיפות לכלי אבחון חדשים שיעזרו להעריך ולאבחן וירוסים אגרסיביים באופן לא פולשני, במהירות וביעילות. גרסאות SARS שונות כמו גם גרסאות שפעת אגרסיביות מאיימות על אוכלוסיית העולם ואנו מפתחים את טכנולוגיית זיהוי הווירוסים TFI כדי לספק יכולת רגישות גבוהה בתוך קבוצות גדולות אלו", אומר ג'ון אברמס, MD ונשיא AdOM, Advanced Optical Technologies, LTD. "ה-TFI יכול להיות למשנה משחק כשהוא יספק בדיקת עיניים מהירה ואמינה שנמשכת 40 שניות לבדיקת אנשים בקניונים, אירועי ספורט, מוקדי תחבורה, חנויות או כל מקום שעשוי לדרוש בדיקה מהירה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים