שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » מחר יחודשו החיסונים במנה ראשונה לבני 12
יחודש המלאי
קופות החולים יאפשרו לתאם תורים לחיסונים בעקבות הודעתו של בנט על חידוש מלאי החיסונים בחודש הבא. משרד הבריאות ממליץ לחסן ילדים מתחת לגיל 12 במקרים חריגים
חיסוני פייזר | צילום: Haris Mm, שאטרסטוק

משרד הבריאות מעדכן כי לאחר שהובטחה הקדמת האספקה של חיסוני פייזר לתחילת אוגוסט, יחודשו החל ממחר החיסונים במנה ראשונה בקרב בני 12 ומעלה המעוניינים להתחסן. זאת, בהתאם להודעתו של ראש הממשלה נפתלי בנט מוקדם יותר היום על העסקה המחודשת עם חברת פייזר, לפיה יגיעו לישראל 200 אלף מנות חיסון ב-1 באוגוסט.

חברי הצוות לטיפול במגפות במשרד הבריאות הצביעו בעד חיסון ילדים מתחת לגיל 12 במקרים חריגים, לרוב מחלות רקע מורכבות, נגד קורונה. כמו כן הצביעו חברי הצוות בעד חיסון קשישים המתגוררים בבתי אבות במנה שלישית.

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש התייחס ב'חדשות 12' להתלבטות לגבי מנת החיסון השלישית ואמר: "החלטנו לחסן במנה שלישית מדוכאי חיסון. נוציא את ההנחיה היום או מחר לקופות ונתחיל לחסן אותם במנה שלישית. יש מחלות מסוימות שמתאפיינות בפגיעה במערכת החיסון. לגבי מנה שלישית לבני 60 ומעלה, עוד נשקול את העניין. אני צריך לראות את כל הטיעונים וזה יובא לשולחני. אני עדיין לא יודע".

"מנה שלישית זו התלבטות של כל העולם", המשיך פרופ' אש. "כל העולם מתלבט בזה. אנחנו צריכים לראות מחקר. אין מחקר שקובע שיש ירידה בחיסוניות אחרי חצי שנה. ההחלטה תהיה מקצועית ולא נחפזת כדי למנוע התפרצות יותר גדולה".

"גם במספרים הנמוכים עכשיו צריך להוריד את התחלואה", הצהיר פרופ' אש. "התועלת גדולה יותר במספרים הנמוכים. כרגע החלטת הקבינט היא לעקוב אחרי החולים קשה. אחרי שהבטחנו את האספקה בתחילת אוגוסט, נחדש את החיסונים שהפסקנו בסוף השבוע ואני מקווה שאנשים יבואו להתחסן".

בתוך כך, ביום שלישי צפוי להתכנס קבינט הקורונה. שם, משרד הבריאות ימליץ להחזיר את התו הירוק לאלו שלא התחסנו, באירועים רבי משתתפים. כך, אדם שאינו מחוסן יידרש להציג בכניסה לאירוע בדיקת קורונה בתוקף של עד 72 שעות. בשלב זה, המשרד לא יבקש את החזרת הקפסולות בפתיחת שנת הלימודים.

שר הבריאות ניצן הורוביץ אישר את הפרטים, ובריאיון לחדשות 13 הסביר כי "בכניסה לחתונות, כל אורח יצטרך להביא בדיקה או להיבדק בעמדה מהירה. אנחנו רוצים למנוע את ההדבקות באירועים באולמות סגורים, שהם בסיכון גבוה. אנחנו יודעים שיש שם הדבקה עצומה".

בתוך כך עדכן משרד הבריאות כי 263 בני אדם אובחנו עם נגיף הקורונה ביממה האחרונה, וכי אחוז הבדיקות החיוביות עומד על 0.6%. עוד נמסר, כי מצבם של 47 מהחולים מוגדר קשה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים