שיתוף
תגובות
חדשות » פלילים ומשטרה » מח"ש תעמיד לדין שוטר ומתנדב שהכו אזרח
אלימות המשטרה
המחלקה לחקירות שוטרים החליטה להגיש כתבי אישום נגד שוטרי משטרת חולון שהעירו לצעיר על אי עטיית מסכה והפליאו בו את מכותיהם • כל הפרטים
מג"ב | צילום: Jose HERNANDE, שאטרסטוק

בתום ארבעה חודשי חקירה, הודיעה המחלקה לחקירת שוטרים על כוונתה להעמיד לדין שוטר ומתנדב על תקיפת אדם שנעצר על רקע אי עטיית מסיכה, בכפוף לשימוע שייערך להם.

על פי החשד, שהה דוד ביטון, צעיר בן 24, יחד עם חבריו בשטח ציבורי בחולון כשאינו עוטה מסכה. השוטרים הורו לו להזדהות אולם הוא התעלם מהוראתם. לאחר שהמתלונן עמד בסירובו החליטו השוטרים לעצור אותו תוך שימוש בכוח אשר כלל, על פי החשד אגרופים, שימוש בטייזר והכאת הצעיר בראשו.

לאחר חקירת המקרה ובחינת מכלול הנסיבות החליטה המחלקה לחקירות לשוטרים כי השוטרים הפעילו שימוש חריג בכח ועל כן הוחלט להעמידם לדין בכפוף לשימוע שייערך להם.

בתיעוד מהשטח נראים השוטרים כשהם חובטים בביטון ומטיחים בפניו אגרופים ואף הכו אותו בקת של אקדח טייזר.

במסגרת החקירה עלה כי על אף טענת השוטרים כי סרב להזדהות, ביטון נענה לדרישת השוטר והציג בפניו תעודה מזהה, אלא שדבר לא עמד לו אל מול האלימות שספג מהשוטרים.

עו"ד אייל אבולפיה, פרקליטו של ביטון, הגיב להחלטה ואמר, כי "מדובר בכתב אישום חמור שמייחס לשוטרים עבירת פשע חמורה של תקיפה הגורמת חבלה של ממש בנסיבות מחמירות. מח"ש מסכימים כי אין כל משמעות להתנהלות מרשי באירוע, שכן אין כל הצדקה לאלימות הקשה כלפיו גם אם התמהמה במסירת תעודת זהות – הרי ביקש להציג להם אותה לאחר מספר שניות".

אבולפיה הוסיף, "אני רואה בחומרה מצב דברים שבו המשטרה שנחשפה לחומר החקירה בתיק, בחרה שלא להשעות את השוטרים או לפטרם – מה שמעיד על פגם מוסרי חמור אצל מקבלי ההחלטות במשטרה".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. אני בחור חרדי ואני מכיר את המתנדב באופן אישי
    יש הרבה פיק ניוז בדיווח הזה ובהרבה דיווחים וחבל שלא ראיתי את הכתבה הזו קודם…
    חבל מאוד מאוד שאנו החרדים ה"מסולפים" בכל כלי תקשורת כבר לא יודעים להבחין ולבדוק לסילופים של התקשורת ועיתונאים אלא מאמינים לכל דבר שהם "מוכרים", זה נותן לי בתור אדם חרדי מחשבה נוספת לפני שאני שופט שוטר בגלל מה שסיפרו לי באתרים או רדיו וכדו.

    ומכן אני קורא לכולם יש הרבה אמת על המשטרה אבל זה לא אומר שהכל אמת יש טובים ויש רעים וכל עוד אתה לא יודע את המקרה מכלי ראשון (וגם זה הרבה מאוד) אל תשפוט!

    נא לא לשכוח שהמתנדב הוא גם אזרח כמוכם ויכול יום אחד גם למצא את עצמו גם במקום שהוא מכניס אחרים, ותאמינו לי הוא והרבה שוטרים ומתנדבים פועלים רק מתוך רצון לשמור עלינו ועליכם.

    נ.ב אם אני לא תועה (טלח) מי שפרסם את הכתבה על זה היה אמנון לוי שונא החרדים ועצמו, זה אומר דרשני על כל הכתבה…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים