שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » מטוסי 'שמשון' של צה"ל הצטרפו לסייע בכיבוי
לראשונה בפעולה
מערכת הטלת חומרים מעכבים בעירה במטוסי ה"שמשון" עודנה בתהליך פיתוח. עם זאת, קיבל מפקד חיל האוויר, החלטה לעשות שימוש ייחודי גם באמצעים אלו
הטלת מעכבי הבעירה ע"י מטוסי הכיבוי שמשון | צילום: דובר צה"ל
מטוס שמשון מבצע הטלת חומר מעכב בעירה |
צילום: דוברות המשטרה

לראשונה הופעל הערב מטוס מסוג ״שמשון״ של צה"ל שביצע מספר הטלות של חומר מעכב בערה בניסיון למנוע התקלחות מחודשת של האש באזור הרי ירושלים. במהלך הפעילות בוצעו שתי הטלות מוצלחות של כ-16 טון. זאת כחלק ממאמץ הסיוע לכיבוי השריפות בהרי ירושלים ולאחר הערכת מצב משותפת של צה״ל, משטרת ישראל וכיבוי והצלה כחלק מהמאמץ המשותף בין ארגוני הביטחון וההצלה במרחב.

מוקדם יותר מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן קיים דיון הערכת מצב במהלכו אישר את הפעלת מטוס צה"ל לאחר שבחן את העמידה במגבלות הבטיחותיות בקרקע. זו הפעם הראשונה בה נעשה שימוש מבצעי במטוסי חה"א מסוג "שמשון" למשימה זו. פעולה זו היא חלק נוסף מסיוע של כוחות צה״ל בימים האחרונים, להתמודדות כוחות הכיבוי, החילוץ וההצלה בהתמודדות עם השריפות בהרי ירושלים.

במסגרת שיתוף הפעולה הבינארגוני, החליט מפקד מחוז ירושלים לבחון את הפעלתו לראשונה של מטוס חיל האוויר, "שמשון", על מנת לסייע במניעת השריפות באזור הרי ירושלים ועל כן קיים לפני זמן קצר דיון הערכת מצב ואישור תוכניות בהשתתפות נציגי צה"ל וגורמים נוספים, במטרה לבחון את העמידה בכלל היבטי הבטיחות הקרקעיים בעת הפעלת המטוס שצפוי להצטרף בזמן הקרוב למאמצי הלחימה בשריפה שבאזור הרי ירושלים.

הסיוע הצבאי כולל עשרות כבאים של פיקוד העורף שלוקחים חלק במאמץ כיבוי האש, כלי טייס ותצפית של חיל האוויר המספקים לכלל גופי ההצלה תמונת מצב בזמן אמת להיקף השריפות, לוחמים מחטיבת החילוץ המסייעים בפינוי יישובים וכמו כן, היחידה לשיתוף פעולה הקימה חפ"ק לסיוע אווירי לתיאום ובניית תמונת השמיים באיזור השריפות. מסוקים ולוחמים מיחידה 669 נמצאים בכוננות מיידית לסיוע בפינוי אזרחים.

‏פרט נוסף ומעניין – מערכת הטלת חומרים מעכבים בעירה במטוסי ה"שמשון" עודנה בתהליך פיתוח. עם זאת, קיבל מפקד חיל האוויר, האלוף עמיקם נורקין, החלטה לעשות שימוש ייחודי גם באמצעים אלו לאור היקף השריפות.

במקביל לפעילותו של המטוס ובמטרה לשמר את היכולת לתגובה מיידית במידה ותפתח זירה נוספת, יפעלו במקביל ארבעה מטוסי כיבוי של היחידה האווירית במשטרת ישראל. כוחות משטרה סרקו בשעות האחרונות לקראת ביצוע המשימה את השטח על מנת לבודד את המקום לקראת ההטלה שתבוצע על ידי מטוסי ה"שמשון" וכלל השליטה על המשימה תנוהל מחפ"ק המשטרה בפיקוד מפקד המחוז.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים