שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » מטחים לבאר שבע, אשדוד, אשקלון והעוטף
אחרי החיסולים
המכולת בנתיב העשרה ספגה פגיעה ישירה. חמאס: "שיגרנו 50 רקטות לאשדוד". הפלסטינים דיווחו על 53 הרוגים. הקבינט ידון בהרחבת המבצע
עזה | צילום: Abed Rahim Khatib, שאטרסטוק

צה"ל נערך לירי על המרכז, לאחר חיסול בכירים מחמאס המקורבים למוחמד דף. במקביל, הירי המאסיבי מרצועה נמשך. מוקדם יותר אירעה תקרית קשה בגזרת העוטף: הרוג ושלושה פצועים מירי נ"ט מצפון הרצועה לישראל.

בשעות האחרונות נורו רקטות לעבר באר שבע, אשדוד ואשקלון. הזרוע הצבאית של חמאס הודיעה כי שיגרה 50 רקטות לעבר אשדוד. קודם להודעה נשמעו אזעקות רבות בין היתר באשדוד, אשקלון, עוטף עזה, בני עייש וגדרה. מכולת נפגעה בנתיב העשרה.

במרכז הרפואי וולפסון נמצאים ארבעה פצועים, אחד במצב קריטי ושלושה במצב יציב. הצוותים הרפואיים הצליחו להציל את חייה של אוריין בת ה-3.5, שנפצעה קשה בפגיעה הישירה בחולון, ובמהלך ניתוח תוקן עורק מרכזי וגדול שיצא מבית החזה שלה ונפגע על ידי רסיס. כרגע היא בטיפול נמרץ יציב ומצבה יציב .

לפי המרכז הרפואי שיבא תל השומר, 36 טופלו במקום עד כה. בשעה זו עדיין מאושפזים שני פצועים במצב קשה, מורדמים ומונשמים. 12 פצועים קל נמצאים במחלקות האשפוז השונות. פצוע חרדה נוסף מטופל במיון.

במשרד הבריאות הפלסטיני מדווחים שמספר המתים בעזה מאז תחילת ההסלמה עלה ל-48 הרוגים. כמו כן, מספר הנפגעים זינק ליותר מ-300 נפגעים. "הבוקר תקפנו נכסי תת-קרקע של חמאס בתקיפה רחבה", אמר דובר צה"ל תת-אלוף הדי זילברמן בתדרוך שקיים הבוקר.

אדם נהרג היום (רביעי) מפגיעת 2 טילי נ"ט שנורו מצפון רצועת עזה לעבר רכב בשטח ישראל. בתקיפה נפצעו שני בני אדם נוספים באורח אנוש ובינוני-קשה. מיד לאחר הירי, ובזמן פינוי הפצועים, השטח שלעברו שוגר הטיל הופצץ בירי מרגמות ורקטות שוגרו לעבר יישובי עוטף עזה. גם בשעה זו משוגרות רקטות לעבר העוטף. חמאס קיבל את האחריות על הירי.

תושב שחילץ את הפצועים מהרכב סיפר ב'וינט': "שמעתי את הפיצוץ ונסעתי מיד למקום שממנו ראיתי את פטריית העשן. הרכב בער, היה ממש לוהט. חילצתי אותם אחד אחד. כל מה שעמד לנגד עיניי זה להציל אותם. אירוע קשה, זה קרה בכניסה לשטחים החקלאים".

מדובר צה"ל נמסר כי "צה"ל ממשיך לתקוף בשעה זו מטרות טרור ברצועת עזה. פרטים נוספים בהמשך. מתחקור ראשוני של אירועי ירי הנ"ט עולה כי בוצע ירי נ״ט אחד בלבד. צה"ל מדגיש כי המרחב אליו בוצע ירי הנ"ט הינו מרחב סגור ומבודד ויש להימנע מלהגיע אליו".

ד"ר רפאל סטרוגו, סמנכ"ל רפואה במד"א שטיפל בפצועים סיפר: "ביצענו בשטח מיון ראשוני לשלושה פצועים, אחד מהם היה מחוסר הכרה וסבל מפגיעות הדף ורסיסים, הענקנו לו טיפול מציל חיים ופינינו אותו תוך המשך טיפול לבית החולים כשמצבו אנוש. פצוע נוסף היה בהכרה מעורפלת וסבל מחבלות קשות בגפיים ופגיעות הדף והפצוע השלישי היה בהכרה מלאה וסבל מפציעות רסיסים. פינינו את הפצועים לבית החולים תוך טיפול רפואי וייצוב מצבם. במשך כל האירוע נשמעו אזעקות ופעלנו תחת אש"

פראמדיקית מד"א רוית מרטינז שטיפלה בשטח בפצועים תחת אש סיפרה: "מדובר באירוע קשה, הגענו לפצועים בשטח כשברקע נשמעות אזעקות ונמשך הירי. הפצועים סבלו מפציעות הדף ורסיסים. טיפלנו בהם תוך שאנחנו מגינים עליהם ועלינו. לאחר טיפול חיוני דחוף בשטח וכשניתן היה להיחלץ מירי הטילים והפצצות חילצנו את הפצועים למקום בטוח ושם בסיוע רופא מד"א וכוחות מד"א נוספים פינינו אותם לבית החולים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים