שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » הרוגה בראשון לציון – פגיעה באוטובוס בחולון
מטח למרכז
מטחים כבדים של עשרות רקטות נורו מהשעה 20:46 אל יישובי גוש דן, השפלה והשרון. 16 נפצעו בסך הכול, בהם אחד במצב אנוש ושלושה קשה – כולל ילדה בת חמש

ישראל נתונה הערב (שלישי) תחת מתקפת רקטות כבדה של ארגוני הטרור ברצועת עזה. בפיצוץ רקטה בראשון לציון נהרגה אישה ונפגעו עוד שני בני אדם, בעוד בפיצוץ רקטה באוטובוס בחולון נפצעו שמונה בני אדם, בהם שניים באורח קשה. השאר במצבם קל-בינוני. בגבעתיים נפצעו חמישה בני אדם באורח קל מרסיסי רקטות. בשדרות ובאשקלון ספגו בתים פגיעות ישירות, בעוד רקטה נוספת התפוצצה באזור טייבה. חמאס מסר כי שיגר בתוך דקות 130 רקטות.

מארגון מד"א נמסר כי חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי"ח 6 נפגעים, בהם אישה כבת 30 במצב קשה וגבר כבן 50 וילדה כבת 5 במצב בינוני עם רסיסים ו- 3 נפגעים במצב קל מהבתים הסמוכים שנפגעו מרסיסי זכוכיות. לגבי ראשון לציון נמסר כי חובשים ופראמדיקים של מד"א קובעים את מותה של אישה כבת 50 ומעניקים טיפול רפואי לשני נפגעי חרדה.

מאיחוד הצלה נמסר כי צוותי הרפואה העניקו סיוע ראשוני לששה נפגעים בינוני וקל עד בינוני כתוצאה מנפילה בחולון. הלל חמאווי חובש איחוד הצלה סיפר: "הענקתי טיפול רפואי ראשוני לפצועים מחבלות ופציעות. ככל הנראה הם נפצעו מרסיסים והדף. לאחר הסיוע הראשוני הם פונו לבית החולים כשהם בהכרה".

פראמדיק מד"א סלבה וייצר וחובש מד"א שמעון פרש סיפרו על הזירה בראשון לציון: "כשהגענו למקום הובילו אותנו לתוך בית פרטי. בכניסה ראינו הרס ובסמוך שכבה אישה בשנות ה 40 מחוסרת הכרה עם פגיעה רב מערכתית. ביצענו בדיקות רפואיות ובתוך זמן קצר נאלצנו לקבוע את מותה. סרקנו את הבתים הסמוכים שגם בהם היה הרס ואיתרנו 2 נפגעי חרדה שטופלו במקום ולא נזקקו לפינוי להמשך טיפול".

פראמדיקית מד"א רג'ינה מזרחי סיפרה על הזירה בחולון: "כשהתקרבנו לזירה ראינו את האוטובוס ומספר כלי רכב עולים באש. אישה כבת 30 שכבה על אי תנועה כשהיא בהכרה וסובלת מפגיעת רסיס בפלג גופה העליון. התחלנו בטיפול רפואי מציל חיים כשבמקביל מתחילה אזעקה נוספת. מיד רצנו יחד עם הפצועה שהייתה על מיטת האמבולנס למקום בטוח מתחת לאחד הבניינים. ברגע שהאזעקה נגמרה וניתן היה אפשר לצאת חזרה לרחוב הכנסנו אותה לאמבולנס ופינינו אותה לבית החולים כשמצבה יציב".

רונן סאנאנס חובש רפואת חירום במד"א סיפר: "כשהגענו למקום בכוחות גדולים של מד"א ראינו אוטובוס ומספר כלי רכב עולים באש, בסמוך שכבה אישה כבת 30 בהכרה מלאה, היא סבלה מפציעות רסיסים בבטן ובגפיים, בנוסף היה גבר כבן 50 עם פגיעות מרסיסים בבטן ובראש, פעוטה כבת 5 הייתה עם פציעות רסיסים בגופה, 3 פצועים נוספים סבלו מפגיעות רסיסי זכוכית בגפיים. הענקנו להם טיפול רפואי מציל חיים ופנינו אותם לבית החולים שמצב האישה הוא קשה, מצב הגבר בינוני מצב הילדה בינוני, ושאר הפצועים במצב קל ".

דניאל טוביאנה חובש איחוד הצלה מדווח דיווח מהזירה בראשון לציון: "כשהגעתי לזירה נתקלתי בגברת שנאלצו לקבוע את מותה כתוצאה מהנפילה. כמו כן יחד עם חובשים נוספים וכוחות הביטחון סרקנו את המבנים בסמוך ולא איתרנו נפגעים נוספים".

משה גומרו מפקד זק״א מחוז מרכז שמטפל בזירה בראשון לציון: ״מדובר בבניין בן 2 קומות שספג פגיעה ישירה בחזית, כשהגעתי למקום ראיתי המולה רבה, אישה שככה״נ לא הספיקה להיכנס למרחב המוגן שכבה בסמוך לבניין כשהיא סובלת מפגיעה רב מערכתית כתוצאה מפגיעתם של רסיסים רבים, פראמדיק מד״א נאלץ לאשר את מותה במקום, מתנדבי זק״א שפלה מטפלים בכבוד המת בזירה הקשה.

בשעה 20:54 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב איילון על אישה שמעדה ככה"נ במהלך ריצה לממ"ד באחד מישובי מישור החוף. חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי"ח שיבא תל השומר, אישה כבת 50 במצב קשה, מונשמת מורדמת עם חבלת ראש.

חובש רפואת חירום במד"א יהודה מרכוס ופראמדיק במד"א שחר רייכמן סיפרו: "כשהגענו למקום הבחנו באישה כבת 50, שוכבת, מעורפלת הכרה עם חבלת ראש קשה מאוד, סיפרו לנו שהיא מעדה כשהיא רצה למרחב המוגן, הענקנו לה טיפול רפואי מציל חיים שכלל קיבועים, הרדמה והנשמה, העלנו אותה אל ניידת הטיפול הנמרץ ופנינו אותה במהירות לבית החולים שמצבה מוגדר קשה ויציב".

בהמשך לנפילה בגבעתיים: חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי"ח איכילוב 6 נפגעים במצב קל שנפגעו מרסיסי זכוכיות ושאיפת עשן. פראמדיקית מד"א ענת גילגל סיפרה:מדובר בפגיעה בבניין מגורים וכתוצאה מהפגיעה פרצה במקום שריפה. במקום הייתה המולה רבה והפצועים התהלכו ברחבת הבניין כשהם סובלים מפגיעות קלות של רסיסי זכוכיות ומשאיפת עשן. הענקנו להם טיפול רפואי ופינינו אותם במצב יציב לבית חולים".

בהמשך לנפילה בתל אביב: חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי"ח איכילוב גבר בן 33 במצב קל עם רסיס ביד.

מדוברות המשטרה נמסר כי כוחות משטרת ישראל ובהם חבלני המשטרה, פועלים ב 4 זירות בערים אשקלון ושדרות בהן זוהו פגיעות במבנים. כוחות המשטרה איתרו סה"כ 3 זירות נפילת טילים בגזרת ראשל"צ. בעקבות ירי הרקטות מעזה לכיוון שטח ישראל, זוהתה נפילה באחד הישובים בגזרת תחנת משטרת שדות באזור השרון ונפילה נוספת בגזרת תחנת טייבה.

בנמל התעופה בן גוריון עדכנו כי בזמן ירי הרקטות לעבר גוש דן ואזור השפלה נעצרו ההמראות. גם תנועת המטוסים הנוחתים נעצרה בנתב"ג. אחד המטוסים הופנה לנחיתה בנמל התעופה בלרנקה שבקפריסין לאחר המתנה מעל הים, בעוד מטוס נוסף שהגיע לנחיתה מאזור דובאי נשלח להמתנה מעל הים.

מוקדם יותר, דובר הזרוע הצבאית של חמאס, אבו-עבידה, איים כי ארגון הטרור ישגר טילים לעבר תל אביב: "אם האויב ימשיך להפציץ בניינים אזרחיים ומגדלים ברצועת עזה, תל-אביב תהיה יעד לשיגור טילים – עם מטח קשה יותר מזה שנורה לעבר אשקלון". חרף האיום, זמן קצר לאחר מכן צה"ל הפציץ מגדל בעיר, לראשונה מאז צוק איתן, והוא קרס.

בכיר בזרוע הצבאית של ארגון הטרור הג'יהאד האיסלאמי, אמר לאחר מתקפת הירי כי "טקטיקות ההתנגדות בלבלו את כיפת ברזל והוכיחו את כישלונה. אם האויב ימשיך לכוון לבנייני מגורים ואזרחים, תל אביב תישאר תחת אש ההתנגדות". מטעם הארגון עצמו נמסר: "ישראל תשלם את מחיר היהירות והטרור שלה. ההתנגדות הוכיחה בשיטת הלחימה הזו שלה כי היא מחויבת למילותיה ולמעשיה".

צילום: דוברות המשטרה

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים