שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » "מטרתנו – למנוע יכולת גרעין מאיראן"
בנט לשטיינמאייר
ראש הממשלה נפגש עם נשיא גרמניה. תחילה נועדו שני המנהיגים בארבע עיניים ובהמשך התקיימה פגישת עבודה מורחבת. שטיינמאייר הזמין את בנט לבקר בארצו
פגישת ראש הממשלה נפתלי בנט עם נשיא גרמניה פרנק וולטר שטיינמאייר | צילום: עמוס בן גרשום לע"מ

ראש הממשלה, נפתלי בנט, נפגש היום (חמישיי) עם נשיא גרמניה, פרנק-ואלטר שטיינמאייר, בלשכת רה"מ בירושלים. ראש הממשלה, נפתלי בנט, קיבל את הנשיא ובירך על הגעתו לישראל. תחילה נועדו שני המנהיגים בארבע עיניים ובהמשך התקיימה פגישת עבודה מורחבת.

הנשיא בירך את ראש הממשלה לרגל הקמת הממשלה החדשה וציין, כי הוא שמח על הקמתה. רה"מ בנט אמר "הקמנו ממשלה שיש בה קולות שונים, ואנו נחושים לקדם את מדינת ישראל".

כמו כן, דנו שני המנהיגים באיום הגרעין האיראני. רה"מ בנט ציין כי מטרתה של ישראל היא למנוע יכולת גרעין צבאית מאיראן, שהצהירה בגלוי כי היא פועלת להשמדת מדינת ישראל. נשיא גרמניה שטיינמאייר הזמין את ראש הממשלה בנט לבקר בארצו.

שטיינמאייר השתתף היום בטקס הנחת זר באוהל יזכור ב"יד ושם". הנשיא ביקר בתערוכת הצילום "הבזקי זיכרון", ושמעו על מספר פריטים מתקופת השואה שישמרו ב"משכן האוספים ע"ש שאפל"- המוקם בימים אלו ביד ושם. את הנשיא ליוה יו"ר "יד ושם" הרב מאיר לאו, והיו״ר הזמני להנהלת "יד ושם", רונן פלוט.

בין המוצגים גם שני יומנים, יומנו של אלפרד ז'לוני שנכתב בגטו ורשה ויומנה של רבקה ליפשיץ, שנכתב באושוויץ. ז'ילוני שרד את השואה ויומנו ניזוק מאש וממים, אך נשמר ונמסר למוזיאון על ידי קרובי משפחתו. היומן של ליפשיץ, נערה יהודיה בת 14 מלודז' נמצא ליד הקרמטוריום בבירקנאו על ידי רופאה של הצבא האדום. ליפשיץ צעדה בצעדות המוות, הגיעה לברגן בלזן תשושה וחולה, ונפטרה כמה חודשים לאחר השיחרור בבית חולים של בעלות הברית. יומנים בודדים של יהודים מוורשה ואושוויץ שרדו את השואה, הם עברו שימור במעבדות "יד ושם" וישמרו במשכן האוספים החדש.

מוקדם יותר היום פקד את קברה של נחמה ריבלין ז״ל, רעיית הנשיא ראובן ריבלין אשר הייתה חברה קרובה של בני הזוג שטיינמיאר. הנשיא הביא איתו אבנים מארמון הנשיאות בברלין כדי לכבד את המנהג היהודי של הנחת אבן על קבר בביקורו זה.

נשיא גרמניה פרנק וולטר שטיינמאייר ביד ושם | צילום: קובי גדעון / לע"מ
נשיא גרמניה פרנק וולטר שטיינמאייר ביד ושם | צילום: קובי גדעון / לע"מ
הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים