שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » מיום חמישי בחצות: סגר מהודק למשך שבועיים
אושר בממשלה
השרים אישרו את הסגר הכולל במסגרתו תותר רק פעילות מערכת החינוך המיוחד ופנימיות, בעוד המשק יצטמצם למקומות עבודה חיוניים בלבד, וטיסות רק למי שכבר רכש כרטיסים
תגיות:
אכיפת הסגר | צילום: דוברות המשטרה

בתום שעות של דיונים הממשלה אישרה הערב (שלישי) להחמיר את הגבלות הסגר, זאת בניסיון להפחית את התחלואה כפי שנרשמה בישראל בשבועות האחרונים. אם כך, החל מיום חמישי הקרוב בחצות ולמשך כשבועיים, יוטל ברחבי הארץ סגר מלא – שליווה בסגירת מערכת החינוך, למעט מוסדות לחינוך מיוחד ולנוער בסיכון, ופנימיות ששוהים בהן ברצף.

הסגר המהודק ייראה כך: הסגר יתחיל ביום חמישי בחצות, ויימשך שבועיים. סגירת כל מסגרות החינוך מגיל לידה, פרט לחינוך המיוחד. מגבלת ההתקהלות תוחמר ל-5 איש במקום סגור ו-10 במקום פתוח. יציאה לעבודה תותר למקומות חיוניים בלבד, ורשימת חריגים תצומצם. תבוטל פעילות ספורט מקצועי. יישארו על כנם: מגבלת יציאה של קילומטר מהבית, ואיסור שהייה בבית אחר.

בהודעה משותפת למשרד ראש הממשלה ומשרד הבריאות נמסר כי "ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס היום את הממשלה לדיון דחוף בו הממשלה אישרה את הצעת ראש הממשלה ושר הבריאות לסגר הדוק. הממשלה החליטה עקרונית: יוטל סגר כללי בהתאם לתקנות מפורטות שיובאו לאישור הממשלה ביממה הקרובה.

בנוסף לכך, מי שרכש כרטיסים לפני הסגר יורשה לטוס לחו"ל במהלכו. הנכנסים לישראל ממדינות מסוכנות יועברו לבידוד במלוניות, כדי למנוע את המשך ההתפשטות של המוטציה הבריטית או הדרום אפריקנית, כפי שהיו בימים הראשונים של המוטציה הבריטית. לאחר מכן יינתן היתר פרטני.

החלטות הממשלה:

– הסגר יוטל ביום חמישי 7 ינואר בחצות, למשך 14 יום.

– שרי האוצר והבריאות יוסמכו לקבוע את תחומי התעסוקה החיוניים שיוחרגו על בסיס הרשימה הקיימת.

– ענף הבנייה: ראש הממשלה, שהב"ט ושר האוצר יסכמו את המדיניות בנושא זה הקשור במדיניות כניסת פלסטינים לישראל.

– תעופה: יורשו לטוס מי שרכשו כרטיסים לפני הסגר. אחר כך – יורשה רק מי שיקבל היתר פרטני של ועדת חריגים.

בתום ישיבת הממשלה וההחלטה על הסגר התקיימה בדקות האחרונות שיחת היערכות בראשות שרת התחבורה במהלכה סוכם כי צוותי הייעוץ המשפטי של משרד התחבורה,רת״א, רש״ת, משרד הבריאות ומשרד המשפטים יכינו את התקנות בעניין יציאה לשדה התעופה בעת הסגר, שיובאו מחר בבוקר לאישור הממשלה.

עוד סוכם: נוסעים שרכשו כרטיסי טיסה עד תחילת הסגר, יוחרגו מהגבלת המרחק הביתי ורק הם בלבד יורשו לטוס לחו״ל עם הצגת כרטיס טיסה ואסמכתא להזמנה לפני הסגר. עובדי רש״ת יערכו בכניסה לשדה בדיקה של תיעוד מועדי הזמנת כרטיסי הטיסה. מקרים של אי שיתוף פעולה יטופלו על ידי משטרת ישראל.

שרת התחבורה מירי רגב: ״אזרחי ישראל כולם נכנסים תחת האלונקה להצלחת סגר אפקטיבי שיוריד את נתוני התחלואה ויאפשר לנו את קידום מבצע החיסונים הלאומי. ענף התעופה עובר בשנה האחרונה אתגרים מורכבים אך פירות ההצלחה של הסגר הצפוי לצד החיסונים, יביאו בשורה וצמיחה מחודשת לתעשיית התעופה הישראלית״.

השר אמסלם מהליכוד היה היחיד שהתנגד להצעה, ככל הנראה מאחר שהיא לא כללה גם איסור על הפגנות. השרים דרעי ואביטן מש"ס נמענו. שר החינוך גלנט, שעד הישיבה התנגד לסגירת מערכת החינוך, תמך לבסוף בהצעה.

בישיבת הממשלה נרשמה מחלוקת בין השרים בנוגע להגבלת ההפגנות בעת הסגר. השר דודי אמסלם מהליכוד קרא בישיבה להגביל את ההפגנות ואת עבודת בתי המשפט. שרי כחול לבן יזהר שי ואלון שוסטר הגיבו לאמסלם: "תשאיר את הפוליטיקה מחוץ לדיון". השר אמסלם הצביע נגד הסגר בעקבות ההתנגדות להגבלת ההפגנות. השרים אריה דרעי והרב יעקב אביטן מש"ס נמנעו בהצבעה.

בתוך כך אמר ראש הממשלה בסרטון שפורסם כי "אנחנו בעיצומה של מגפה עולמית שמתפשטת במהירות שיא עם המוטציה הבריטית. היא הגיעה לישראל וגובה חיים רבים. אנחנו צריכים מיד להטיל סגר מלא. אנחנו בישיבת הממשלה ואין לי ספק שהממשלה תאשר את זה והכנסת צריכה להעביר את זה מיד".

לדבריו, "כל שעה שמשהים, המחלה מתפשטת עוד יותר מהר והיא תגבה מחיר יקר. לכן צריך כאן לא רק את שיתוף הפעולה של שרי הממשלה ויש אותו, צריך שיתוף פעולה של אזרחי ישראל ואני בטוח שגם אותו יש לנו. אנחנו צריכים שהכנסת תעביר את זה ללא דיחוי, מיד. מדובר בהצלת חיי אדם, לא פחות מזה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים